• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Med husbil på Öland

brogu

HBK Medlem
Inlägg
1.336
Kommun
Mörbylånga
HBK-Nr
3911
Medlemskap
2024
Sv: Med husbil på Öland

Ja har ett talessätt som alltid fungerar i alla lägen "Skit in...skit ut"

Aftonbladet nöje: Konkurs för Waxegård

Bosse

Jo, men denna artikel är ju faktiskt 14 år gammal. Inte fräscht att komma med så gamla artiklar! Man kan faktiskt bättra sig, kanske kan han också lära sig hur husbilsturismen fungerar.

/Brogu (som lämnar öa före skördefesten till förmån för vinfesterna i Mosel:D)
 

Sonic

FD HBK Medlem
Inlägg
2.260
Kommun
Ekerö
HBK-Nr
9209
Medlemskap
2023
Sv: Med husbil på Öland

Jo, men denna artikel är ju faktiskt 14 år gammal. Inte fräscht att komma med så gamla artiklar! Man kan faktiskt bättra sig, kanske kan han också lära sig hur husbilsturismen fungerar.

/Brogu (som lämnar öa före skördefesten till förmån för vinfesterna i Mosel:D)

Har man inte lärt sig något på 14 år så...:rolleyes:

Bosse
 

Sonic

FD HBK Medlem
Inlägg
2.260
Kommun
Ekerö
HBK-Nr
9209
Medlemskap
2023
Sv: Med husbil på Öland

Destinatonsutvecklaren på Öland Håkan Waxegård skall hålla ett föredrag om utvecklingen av Ölands turismen på Halltorps Gäsgiveri kl 1830-2100 den 7 Oktober
om man är intresserad kontakta tel:073-3318501.

Kanske intressant för någon i kommungruppen i närheten... att lyssna in.
Planen är ju att all kommunala intressen i de så uppskattade hamnarna skall bort???
Och i övrigt så är ju husbilsturisten kanske inte välkommen längre ???

Bosse
 

Tobben

HBK Medlem
Inlägg
81
Kommun
Hammarö
HBK-Nr
2034
Medlemskap
2024
Sv: Med husbil på Öland

Lyssna på lokalbefolkningen i stället och skit i Waxegård
Han blir inte gammal på Öland med den inställningen vi som var där i sommar och på
Skördefesten och spenderade lite pengar det är det Ölänningarna lever på under vintern enligt dom själva.
 

Bo&Lena

FD HBK Medlem
Inlägg
35
Kommun
Nybro
HBK-Nr
10739
Medlemskap
2023
Sv: Med husbil på Öland

Hej, har precis kommit hem från en 10 dagars tur på Öland o besökt flera vackra/välskötta ställplatser. Pratade med samtliga "ställplatskaptener" om vad de tyckte om Ölands turistsamordnare Waxegårds uttalande i media att husbilar ska bort från Ölands hamnar. Jag vill inte återge vad som sades, lämpar sig ej för tryck.
Nu till min fråga, vet någon om det skett en kontakt mellan HBK/Waxegård som utlovades av HBK-ordförande när det stormade sist.?

MVH/Bosse Nilsson Orrefors
 
F

F.d. 53012

Guest
Sv: Med husbil på Öland

Stackars Nässjö........... Måste vara ett bemanningsföretag som gjort jobbet och fått bra betalt.
 

Sonic

FD HBK Medlem
Inlägg
2.260
Kommun
Ekerö
HBK-Nr
9209
Medlemskap
2023
Sv: Med husbil på Öland

Har man inte lärt sig något på 14 år så...:rolleyes:

Bosse

Ja så gick det som det brukar gå....skit in... skit ut.
Hoppas Öland får en utvecklare som ser till hela turisnäringen... inklusive husbilsbesökare... för bra möjligheter till övernattning på ön.
 
Senast ändrad:
I

Iveco 35

Guest
Sv: Med husbil på Öland

Vi har fått en ny turistsamordnare efter "stolpskottet Waxegård" det är Skördefestgeneralen Stefan Ahlgren,som jag tror mycket på.Detta är min högst personliga uppfattning.
Olle.
 
Toppen