Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
Som mest tog jag ut ca 120A i ca 20 min. Allt gick bra men tyvärr tänkte jag inte på att känna om säkringen blev varm... Men jag hade säkert luktat om plasten hade blivit varm...Jag har 3st av denna typ av brytare i husbilen, de ser dock lite annorlunda ut, inköpta på Swedol,
jag har inte haft några problem heller med mina, dessa blir inte varma med min belastning.
Precis finns väldigt mycket substans i länken du fick. Men annars finns ju Google
Hej och tack muskatten! Jag gillar verkligen dina olika videos med Andy från Off-Grid Garage. Killen gör ett mycket intressant arbete och jag har noterat att han faktiskt får samma resultat och drar samma slutsatser som jag själv gjort. Man behöver inte högra laddningsspänningar för att ladda ett LiFePO4-batteri. Man behöver m.a.o inte de höga laddningsspänningarna som det olika fabrikanterna anger i sina datablad. Enda fördelen med dessa höga specificerade nivåer är den förkortade absorbtionstiden och då talar vi om de sista procenten av laddningsgraden då skillnaden i mättnadsgraden i cellerna börjar framträda. Batterifabrikanterna vill framhäva att batterierna kan snabbt laddas.Här kommer lite mer om laddning av lifepo4 batteri...
Det enda är att dom tål lite mer kyla vid urladdning. Annars är dom inte bättre på kyla än andrablev ju inte sådär jättebilligt, jag skylle nog satsa på nya celler som detta istället? Celler som tål kyla också?
EV-Power | 12V, 1.2kWh LiFeYPO4 set with 100Ah cells, BMS mobile monitoring
Jaså?
Original ThunderSky Winston part number: WB-LYP100AHA(B)
Recommended initial and subsequent charging is to 3.65 V.
The minimum voltage is 2.5 V.
Maximum discharge current is 3C continously.
Operating temperature -45°C up to 85°C (discharging)
Energy density is 90.9 Wh/kg
Synd bara att vi inte har tillgång till dessa begagnade celler i Europa.
Precis finns väldigt mycket substans i länken du fick. Men annars finns ju GoogleTyvärr, trådarna här spretar för mycket, det behövs mera substans.
Håller med dig fullständigtHåller inte med om det där med att det är mycket substans där, och jag har nog läst det som har skrivits betydligt längre än du, tror inte jag behöver dina tips om google heller, är ganska bra på att söka själv, inte bara via guggle och youtube! Det finns mycket bra info att finna om man vet var man skall leta.
hittar bara detta från länken som är LiFePO4.Finns ett gäng på Tradera Annonser från batteridoktorn på Tradera.com