• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

LiFePO4 LFP drop-in batteri godkänt i test

Blaser338

HBK kassör
Admin medlem
Inlägg
3.225
Kommun
Skurup
HBK-Nr
33443
Medlemskap
2029
Jametusan, det skulle det ju göra! Och det står "tippsäkert" så det bör gå bra att ha på sidan? Har läst att det de där säkerhetsventilerna på cellerna funkar bäst om de pekar uppåt. Kan det stämma?
...dock: med dagens dieselpris så riskerar uppdateringsbudgeten att krympa... kanske får hanka mig fram med blyklumpen under stolen en säsong tll :)
Du kan placera det hur du vill. Batterierna blir inte billigare tyvärr.
 
  • Gilla
Reaktioner: T68

MagnusViby

HBK Medlem
Inlägg
41
Kommun
Kristianstad
HBK-Nr
30112
Medlemskap
2024
Har någon erfarenhet med SBL batterier? Jag hittade den här batteri hos Batterilagret som verkar ha bra mått (under 28 cm i bredd) för att placera under förarstolen i min bil. Priset (8995 kr) är inte så låg men kanske det kan vara ett bra alternativ när du har inte mer plats...
Jag har satt in ett 150ah i mars i år, så tyvärr ingen längre erfarenhet än. Men så här långt inga problem.
 

Peter & Lorella

HBK Medlem
Inlägg
464
Kommun
Täby
HBK-Nr
31686
Medlemskap
2025
Har någon erfarenhet med SBL batterier? Jag hittade den här batteri hos Batterilagret som verkar ha bra mått (under 28 cm i bredd) för att placera under förarstolen i min bil. Priset (8995 kr) är inte så låg men kanske det kan vara ett bra alternativ när du har inte mer plats...
Funderade på SBL, men hittade batterier till bättre pris på annat ställe.
Men kan tipsa om att betalade medlemmar har 12% rabatt hos Batterilagret
 

anki&lars

HBK Medlem
Inlägg
207
Kommun
Karlskrona
HBK-Nr
29123
Medlemskap
2025
Hej.
Efter en resa söder över utan att leta efter skugga. Har två 100 ah litium inverter epever 1500 w har tillkommit frysbox efter +35 gr 2021 aug och efter Calles i rostock inte byter P11 Gula gasflaskan. Danska samma som gamla svenska H11 inhandlades i induktionsplatta i Lienz Österike. 640 sv kr som denna BiKitchen cook 400 442004 Induktionsplatta | Conrad.se .Resultat är över alla förväntningar. Boxen kopplad till invertern hela tiden utom vid plattan. Elstolpen klarade inte 2000 v men plattan gick att justera ner. På invertern lite mer passning men funkade att koka potatis.
Ac inkopplades aldrig testa hemma. Boxen -18 gr glassen var kall det var testet. Det blev en helt annan resa utan att tänka på amperen.
 

PeterK

HBK Medlem
Inlägg
8.858
Kommun
Köping
HBK-Nr
14860
Medlemskap
2024
Hej.
Efter en resa söder över utan att leta efter skugga. Har två 100 ah litium inverter epever 1500 w har tillkommit frysbox efter +35 gr 2021 aug och efter Calles i rostock inte byter P11 Gula gasflaskan. Danska samma som gamla svenska H11 inhandlades i induktionsplatta i Lienz Österike. 640 sv kr som denna BiKitchen cook 400 442004 Induktionsplatta | Conrad.se .Resultat är över alla förväntningar. Boxen kopplad till invertern hela tiden utom vid plattan. Elstolpen klarade inte 2000 v men plattan gick att justera ner. På invertern lite mer passning men funkade att koka potatis.
Ac inkopplades aldrig testa hemma. Boxen -18 gr glassen var kall det var testet. Det blev en helt annan resa utan att tänka på amperen.

Vad trevligt att du är nöjd med dina batterier.

Vad har du för batterier, märke, modell ??
 

anki&lars

HBK Medlem
Inlägg
207
Kommun
Karlskrona
HBK-Nr
29123
Medlemskap
2025
Toppen