• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Kylskåp under körning

Livsnjutaren

HBK Medlem
Kommun
Vadstena
HBK-Nr
3512
Medlemskap
2025
Väldigt vad många håller på testar, kopplar om m.m. Hur gör ni som kör på gas när ni ska tanka, stannar ni innan och stänger av kylen? Sen måste ni ju köra fram en bit innan ni får slå på! Jag kör alltid på AUTO och det fungerar perfekt i alla klimat på ett antal bilar nu. Dessutom sparar man ju på brännaren också!

Per o Anne

HBK Medlem
Kommun
Nyköping
HBK-Nr
21284
Medlemskap
2025
Väldigt vad många håller på testar, kopplar om m.m. Hur gör ni som kör på gas när ni ska tanka, stannar ni innan och stänger av kylen? Sen måste ni ju köra fram en bit innan ni får slå på! Jag kör alltid på AUTO och det fungerar perfekt i alla klimat på ett antal bilar nu. Dessutom sparar man ju på brännaren också!
Det förutsätter att det finns Auto. På vårat är det manuellt.

Roadliner

HBK Medlem
Kommun
Härryda
HBK-Nr
30200
Medlemskap
2026
Jag startade denna tråd,vi har nu kört på Auto och det har fungerat bra, körning i Frankrike dags temp mellan 20 och 25 grader vid körning.

Bäckis1843

HBK Medlem
Kommun
Nyköping
HBK-Nr
28774
Medlemskap
2026
Jag slår igång invertern när semestern påbörjas och slår av när den avslutas.
D.v.s. kylskåpet går alltid på 230V, även vid körning.
Ska vi fricampa längre än över natten slår jag över på gasol för att spara lite på batterierna.

Roger67

HBK Medlem
Kommun
Täby
HBK-Nr
3956
Medlemskap
2025
När det är varmt (25+) räcker inte 12v under körning. Vi brukar ha koll på tempen och efter någon timmes körning brukar tempen ha gått upp så mycket så vi slår på gasolen istället. 230V vid stillastående fungerar aningens bättre om man kan få skugga på sidan men ofta slutar det med gasol på. Det har gällt våra 3 senaste bilar.

Toppen