• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Insändare av campingägare

lillian och reidar

HBK Medlem
Inlägg
831
Kommun
Stenungsund
HBK-Nr
2179
Medlemskap
2024
Sv: Insändare av campingägare

Flat Mates

Teddi skriver på sitt oefterhärmliga, livliga och målande språk att han har fått ett bevis på att det är tillåtet att övernatta i husbil på parkeringsplats så länge man följer parkeringsföreskrifterna!
Han skriver också att han är beredd att ta strid mot olaglig skyltning avsedd att försvåra för husbilsfolket!

Teddi gör detta för att vi vanliga slöfockar som inte har hans engagemang ska få ett bättre husbilsliv!

All heder åt och respekt för en sådan Man!

Jappe
Teddi du kan räkna med mig jag backar inte heller.
Skulle vara kul och dela på en ÖL
Är nu på Getterön i morgon Rydebäck.
Håll fanan högt
2179:music-icon:
 
T

Teddi

Guest
Sv: Insändare av campingägare

för dig själv och för dina klubbkamrater kanske.
Vad menar du med att du är klar? Är världen perfekt enligt dig?

va tycker du vi kan begära för en hel hundralapp,,vi har så låga medlemskostnader för att en del hjälper till,,bara till att läsa på,,
ja har ingen aning om ditt engagemang,,men de kanske e såpass stort så medlemsavgiften kan sänkas till 99 kronor:)
nä kompis vi ska inte slänga käft om detta utan lägga vårat krut där de verkligen behövs..

bosse-monica,,ja har ingen möjlighet att ändra på parkeringsmöjligheter,,

men däremot att få använda sej av dom på ett sätt som e tänkt..

för övrigt så ligger min aktivitet i helt privat handlande,,ja bara ger information till er när de så passar,,

men ja kan aldrig tänka mej ett medlemskap i en ideell förening utan engagemang..

ja vill jobba på mitt sätt,,de tror ja e de bästa både för er o mej själv,,

ja har ingen som helst tanke att lägga ner,,,de väntar ja med tills de kommer från styrelsen:)

ha de..
 
T

Teddi

Guest
Sv: Insändare av campingägare

Teddi du kan räkna med mig jag backar inte heller.
Skulle vara kul och dela på en ÖL
Är nu på Getterön i morgon Rydebäck.
Håll fanan högt
2179:music-icon:

hej reidar..va de du som ringde häromdan??

men reidar,,,vi ska inte dela på en öl,,

vi ska ha en på man:D

ha de gott alla ,,då menar ja allihopa:)teddi,,
 

Wizard

HBK Medlem
Inlägg
4.950
Kommun
Mark
HBK-Nr
5342
Medlemskap
2024
Sv: Insändare av campingägare

Det Teddi tydligen kämpar emot är att boende har stängt av vägar som har stats och/eller kommunbidrag för vägarna, vilket inte är tillåtet.
Sådana vägar skall vara öppna för allmänheten eftersom de till största del betalas av skattemedel.
Att stänga av sådana vägar är ett otyg och skulle bötfällas.

Att något överhuvud taget kan acceptera ett sådant handlande och angripa Teddi för att han kämpar emot denna egenmäktighet övergår mitt förstånd.
:mad:
Men jag kanske inte är smart nog för att fatta vad han "gör för fel".
stå på dig Teddi!!
//W
 
T

Teddi

Guest
Sv: Insändare av campingägare

hej,,om man tittar tillbaka på ämnet som sådant så tycker ja att vi erhållit en viss framgång,,de handlar ju faktiskt om campingnäringen som på ett eller annat sätt vill tvinga oss in på deras platser..
åtminstone utefter våra kuster där många av oss vill tillbringa tiden,, när man sedan läser att denna klubb i de första inlägget är inblandad på ett sätt,i bohuslän tror ja..,

samtidigt måste de ju vara nån här som har satt fram foten,,all heder..

då har ja en fråga,,,

hur långt kan vi kämpa för våra rättigheter som e till nytta för denna klubbs suveränitet??

allting som ja personligen jobbar för kommer ju alla husbilar tillgodo,,


samtidigt så ramlar ju inte någonting på plats av sej själv,,

när de gäller ugglarp så vill ja använda mej av min husbil,,därför vill ja inte skylta med några märken,,så ja beställer nya emblem här o nu om de går,,

teddi,,
 
J

jahn-56

Guest
Sv: Insändare av campingägare

personligen tycker jag att pratet om ställplatspriser börjar bli alltför vanligt, betalar gärna beroende på service till oss husbilar, sen hur mycket är upp till var och en.NU till ett par sak som man kan tänka på är att om jag som har en hb under 6m får plats att parkera inom en parkeringsruta betalar parkerinsavgift om sådan finns, vem kan då hindra mig att gå och sova i hb?? jo vissa kommuner har kommit på ett sätt, på skylten står det, förbud att övernatta i fordon!!!???Jag tycker att man ska ta tag i det här och få klara besked vad som gäller i hela sverige inte att vissa kommuner skapar egna regler. en sak till jag kan förstå dom ser en husbil oftast vällldigt lång ska parkera i en alldeles för liten p-ruta och tycka att där får han inte stå, när det finns ställplatser, här måste (tycker jag ) vi arbeta tillsammans för att komma till en lösning som kan hjälpa alla hb ägare och kommuner. KÖR FÖSIGTIGT OCH HA EN FIN RESA:) PS brukar alltid fråga om man får stå här men oftast är svaret DET FINNS EN STÄLLPLATS I .... !:mad:
 

Gunillas Kenth

HBK in Memoriam
Inlägg
13.489
Kommun
Hässleholm
Sv: Insändare av campingägare

Felparkeringsavgifterna varierar beroende på om felparkeringen har skett på gatumark eller tomtmark. På gatumark är det kommunfullmäktige som står för regleringen och på tomtmark är det fasighetsägaren som avgör avgifterna.

Det är de delar av fordonet som vidrör marken som skall vara innanför markeringen.

"Att betala eller inte betala - det är priset"

Ex:

Ställplats 200:-
Camping 400:-
P-böter 800:-

:) Välj själv

Det har hänt att vi har parkerat på en camping i Norrtälje och tagit en dagstur till Stockholm med bussen.

På tal om bussen ... det är också en eftersatt service i flera svenska kommuner ... men, vi är gäster i kommunerna och får ta seden dit vi kommer ... och vi åker bara dit vi är välkomna.
 
Senast ändrad:

björns

HBK Medlem
Inlägg
143
Kommun
Ulricehamn
HBK-Nr
1458
Medlemskap
2024
Sv: Insändare av campingägare

Hej Besökte Karlsborg Där fans inte en plats vid sidan av vägen utan att det var skylt parkeringsförbud o campingförbud undrar vem som har ordnat med dessa Det är många till antalet. Dom vill nog inte ha någon turism där Fler som har gjort samma upptäckt Ha det.
 
F

F.d. 13449

Guest
Sv: Insändare av campingägare

Det Teddi tydligen kämpar emot är att boende har stängt av vägar som har stats och/eller kommunbidrag för vägarna, vilket inte är tillåtet.
Sådana vägar skall vara öppna för allmänheten eftersom de till största del betalas av skattemedel.
Att stänga av sådana vägar är ett otyg och skulle bötfällas.

Att något överhuvud taget kan acceptera ett sådant handlande och angripa Teddi för att han kämpar emot denna egenmäktighet övergår mitt förstånd.
:mad:
Men jag kanske inte är smart nog för att fatta vad han "gör för fel".
stå på dig Teddi!!
//W
Eftersom detta var riktat mot mig så ska jag svara oxå.
Om det nu är så att det är olagligt kommer det inte vara några problem att få bort denna bommen. Att göra det på ett sätt som gör ortsbefolkningen förbannade på är enligt mig helt fel väg att gå. Bättre då att göra en ordentlig juridisk anmälan för att få bukt med det en gång för alla. Nu vet jag inte exakt hur vägen ser ut som teddi pratar om, men när han säger att det inte finns några ordentliga platser att ställa sig på utan man måste ställa sig på stranden låter det i mina öron som att det kanske är gjort på detta sättet för att folk inte ska ställa sig så som många turister brukar ställa sig(efter att ha bott både i Halmstad, Åre, Strömstad och Lysekil har jag sett åtskilliga idiotiska parkeringar) detta kan göra att utryckningsfordon inte kommer fram. Det är antagligen inte du som är dum utan jag som är dum som tycker att man ska gå den "långa", men enligt mitt tycke riktiga vägen och gör man det på ett bra sätt och för en dialog med kommunen och övriga inblandade parter kan man förhoppningsvis få något positivt ut av det hela.

@teddi angående ditt och mitt engagemang i klubben kan jag bara tala för mig själv och jag sitter inte med i styrelsen här och ej heller med i någon kommite och vill därför påstå att jag inte tillför klubben något. Hur du ser på ditt engagemang i klubben är upp till dig, tycker fortfarande att du skulle göra ett bättre jobb om du engagerade dig i t.ex. kommungruppen. Ensam är tyvärr inte stark. Så nu får vi se hur många som hoppar på mig bara för att jag föreslår skriftliga handlingar istället för verbala och fysiska handlingar(genom att åka med husbilen in på ett område som har bom).
 
T

Teddi

Guest
Sv: Insändare av campingägare

hej,,ja hoppar inte på dej,,däremot så är denna plats redan under åtgärd..ja gillar dej lika mycket som alla andra medlemmar:) ja får passa på att tacka dej för en konstruktiv diskussion,,men aktiviteten för mej här kan inte bli större,,ja måste ju sova ibland också:D

ha nu en god fortsättning,,teddi

ps,,engagemanget var en fråga från dej,,,inte mej...

ja ser också att du väldigt ung,,,ta de lugnt,,du har ju hela framtiden för dej,,,tänk på oss gamla husbilsrävar,:) vi har ju framtiden bakom oss,,
 
Senast redigerad av en moderator:
Toppen