• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Inget vinter-OS i SVT

F

F.d. 25045

Guest
Sv: Inget vinter-OS i SVT

Håller med Knarrevik, länge leve public service. Neflix utan reklam o tv-serier som man missat slutet på för att man var tvungen o åka till Provance funkar bra för mig.
 

Sonic

FD HBK Medlem
Inlägg
2.260
Kommun
Ekerö
HBK-Nr
9209
Medlemskap
2023
Sv: Inget vinter-OS i SVT

Full valfrihet råder...tittar bara på det jag vill...annars stänger vi av eller byter program.
Spelar in från betalkanaler och tittar när vi vill.
Skönt att det inte finns ett TV tittar tvång.
 
F

F.d. 17667

Guest
Sv: Inget vinter-OS i SVT

Min valfrihet definierar jag som att kunna välja de kanaler jag vill se och betala för. Andra definierar sin valfrihet på annat sätt, dvs som så ofta förr...det råder delade meningar.
Tack för ordet.
 
T

Teddi

Guest
Sv: Inget vinter-OS i SVT

1956 kom den första tv-kanalen,,tv-1 måste det varit,:p
,överste flacks bravader,,bl.annat,,vi ska inte glömma HÖRNLANDS HYLLA,,

,,,sen kom ju 2-an,,idag är ju valfriheten enorm,,kan tro att det är största gisslet:p:p

tanken går till han som skulle köpa en kvällstidning,,dom hade både aftonbladet ock expressen..
de blev för mycke för denne man,,dom hämta honom med ambulans:D

trevlig helg!!
 
F

F.d. 29925

Guest
Sv: Inget vinter-OS i SVT

Högsbo i västra Göteborg var bättre! Men jag lyssnade på 208m mellanvåg. Vilka minnen, det var då mest musik och på 80-talets början. Top 30 började kl 20.00 och signalen blev bättre och bättre ju senare det blev. Radion fanns vid sängen och allt som oftast hade jag somnat innan sista låten var klar. Men nu spårade jag ur lite för långt från tråden :)
Visst 243 var viss Motala:confused:
 
F

F.d. 55665

Guest
Sv: Inget vinter-OS i SVT

Visst 243 var viss Motala:confused:
Nejdå Radio Lux sände enligt Wikipedia både på 243khz och 208m på olika band om jag fattat rätt och möjligen vid olika tidpunkter. Jag kan inte banden så bra men tror att 243 kHz gör att man hamnar på långvåg någonstans. Kanske finns bättre kunniga här från den tiden då radion inte fanns på Internet :)?
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.559
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: Inget vinter-OS i SVT

Kan stemme bra med 243khz som er knapt 1235 meter. Men om jeg har lest rett så var dette en sender som forsvant under krigen. Fra 1945 var det 208 som var gjeldene sender med 1200 kW effekt denne sendte helt frem til 30. desember 1992.
 
F

F.d. 29925

Guest
Sv: Inget vinter-OS i SVT

OK, jag ger mig.:) Men hoppas att trådskaparen kan se tråden återvända till ursprunget.:)
 
Toppen