• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Inget vinter-OS i SVT

F

F.d. 2621

Guest
Sv: Inget vinter-OS i SVT

Om man - på ett eller annat sätt - såg till att alla lojalt betalade sin TV-avgift, så skulle man åtminstone förbättra / förstärka SVT:s möjligheter att hävda sina och svenska folkets möjligheter att konkurrera med de reklamfinansierade bolagen.

Som det nu är, är det alltför många som åker snålskjuts på dem som betalar. Det hindrar dem inte från att kräva ännu mera, och inte minst alla dessa sportinslag! Jag anser det vara groteskt hur man alltför ofta flyttar om i programtablåerna till förmån för överdrivet omfattande sportevenemang.
 
F

F.d. 17667

Guest
Sv: Inget vinter-OS i SVT

Nej för Guds skull, låt SVT förbli utan den förhatliga reklamen!
Däremot skulle licensen som även inbegriper radio kunna betalas via skattsedeln.

Ja...många tycker verkligen som du. Jag är dock inte säker på att Gud delar denna uppfattning :). Själv betraktar jag licensavgiften redan idag som förtäckt skatt... bara det att den tar vägen via inkasseringsmyndighet i Kiruna.
 
Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 29925

Guest
Sv: Inget vinter-OS i SVT

Just den enda anledningen till att inte ha "Boxer". Värt varenda krona att slippa reklamen.
Just nu är kanal 7 "gratis" men jag förstår inte varför man först betalar för "Boxer" och ändå blir tvungen att se massvis med reklam.

(Undrar förresten om reklamköparna verkligen kan räkna hem kostnaden.)
 

aake

FD HBK Medlem
Inlägg
4.456
Kommun
Krokom
HBK-Nr
1270
Medlemskap
2021
Sv: Inget vinter-OS i SVT

Det är väl tur att vi är olika. Vad trist och ensidigt det skulle bli om alla tänkte lika.
Själv är jag aktivt ointresserad av fotboll och ishockey. Ser däremot gärna på golf och utförsåkning.

För egen del har jag inte aktivt lyssnat på något sportprogram sedan VM i fotboll 1958(?). Det händer dock att jag tittar på bilderna när flickor springer eller hoppar med eller utan bollar, men det kanske inte räknas som äkta sportintresse?

aake
 
F

F.d. 2621

Guest
Sv: Inget vinter-OS i SVT

Tacka vet jag RADIO - vi har minst ett dussin sådana hemma, i bilarna, i garaget, bärbara, okomplicerade och pålitliga mm mm!

Jag tror att såväl reklamkanalerna, hela TV- och reklambranschen i övrigt biter sig i svansen genom att tillåta det ske, som nu verkar bli fallet. Förmodligen är det massor av människor som nu avstår från att köpa ny TV och att
teckna / förlänga sina dyra abonnemang med reklamkanalföretagen.

Det är säkert välgörande även för folkhälsan och familjelivet att inte sitta alla de där timmarna framför TV:n och dricka pilsner och snaska chips mm.
 
T

Teddi

Guest
Sv: Inget vinter-OS i SVT

så klart att intresset är delat,,
men som grund så har ju PUBLIC SERVICE garanterat att idrott som förknippas med landet ska kunna ses av samtliga licensbetalare,,
all landslagsidrott!!!

nu räcker inte pengarna,,dom går till andra ändamål,,vadå?

skit i de!! bara dom täcker dom valdas utsvävningar!!:p
 
F

F.d. 55374

Guest
Sv: Inget vinter-OS i SVT

Livet är som en påse, det blir tomt och innehållslöst om
man inte fyller det med sport av alla de slag.

Tommy R
 

Sonic

FD HBK Medlem
Inlägg
2.260
Kommun
Ekerö
HBK-Nr
9209
Medlemskap
2023
Sv: Inget vinter-OS i SVT

Lugn gubbar o gummor...det här kommer att ordna sig.
Viasat sitter med en bra pokerhand...lägger inga kort förrän insatsen höjts maximalt.
Väntar på att få in fler i kundstocken...
sen lägger det ut korten när de ser att rundan går hem...kommer troligtvis låta så här...

"eftersom vi vill värna om att så många som möjligt skall se OS har vi gjort en uppgörelse med T4/SVT som innebär att de får full sändningsrätt med något förskjuten tid"

Vanlig kommersiell medmänsklighet :D:D
 

Michael Johansson

HBK Webb
Admin medlem
Inlägg
8.256
Kommun
Nybro
HBK-Nr
663
Medlemskap
2024
Sv: Inget vinter-OS i SVT

Tacka vet jag Hollywood fruar och Maria Montazami det betalar vi gärna för eller hur :D :D

/pelle

Det är tydligen något som går på TV3 såg jag efter att ha googlat. Men nej, jag skulle nog inte betala för det heller, men jag tror att det var TV1, TV2 och TV4 som avsågs i det inledande inlägget.
 
F

F.d. 17667

Guest
Sv: Inget vinter-OS i SVT

MTG har, enligt dagens Aftonbladet, låtit meddela att TV3 kommer vara huvudkanalen för 600h sändningar från OS/Sotji. Därmed kommer, enligt samma källa, nio av tio tv-tittare ha tillgång till kanalens sändningar. TV10 kommer att komplettera sändningarna (når tre av fyra tv-tittare). Flera av våra främsta vinteridrottare har dessutom engagerats som kommentatorer och experter. MTG har därutöver meddelat att de kommer "vara extremt försiktiga med reklam i sändningar från grenarna längskidor och skidskytte".
 
F

F.d. 55374

Guest
Sv: Inget vinter-OS i SVT

Fakta om Viasats kanaler.

17% av befolkning kan inte se TV3
57% av befolkning kan inte se TV6
64% av befolkning kan inte se TV10
Källa Expressen.

Avgaser eller inte, så är det skandal att inte alla kan se OS.

Tommy R
 

matse

HBK Medlem
Inlägg
510
Kommun
Karlskrona
HBK-Nr
18844
Medlemskap
2024
Sv: Inget vinter-OS i SVT

Förstår inte heller,
Bara o betala för tex viasat så kommer det en tekniker o monterar upp parabolen .
Jag betalar för det jag vill se.......
Som vanligt i denna kanal går mycket ut på att det ska vara gratis eller billigt....
Alla skor sig...handlare , tv kanaler osv......
 
F

F.d. 17667

Guest
Sv: Inget vinter-OS i SVT

Herre gud det går inte att kommentera........
Kan bara råda dig till att se dig omkring i vårt avlånga land.
Tommy R

Ja... nu valde du ju att kommentera med ett råd :)

För mig räcker det med att jag vet att jag kan se på OS... om jag vill... precis som alla andra...som vill, men som allt annat...inget är gratis och det viktigaste...jag kan själv bestämma vad jag vill och kan köpa.

Läste ett kul artikel om senildebatt? :)

Schermans passning till Christer Ulfbåge | Vintersport | Expressen | Senaste nytt - Sport Fotboll Hockey
 

Sonic

FD HBK Medlem
Inlägg
2.260
Kommun
Ekerö
HBK-Nr
9209
Medlemskap
2023
Sv: Inget vinter-OS i SVT

Skönt att slippa reklamenavbrott under OS-sändningarna som Viasat-abonnent.
Jag betalar för det jag vill ha, sport, film,natur och underhållning.
Som sagt man får vad man vill betala för i det fallet...
när det gäller SVT så betalar jag för en massa som jag inte vill ha :rolleyes:
 
Toppen