F
F.d. 29841
Guest
Sv: Igenfrusen bil
Hej
jag ska vara tyst och inte säga något om Sommar HB:ar.
/Vidhem
Hej
/Vidhem
Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
har nyss fått bort isen med hjälp av ljummet vatten inifrån huset. När väl huven öppnas så är det massa is och regnkappan som ligger över motorn fastfrusen. Röret som är av gummi som ska leda bort vatten är igentäppt med is. Undra hur vi ska fixa detta i kaxholmen utan el o stå stilla några dagar. Får väl starta upp bilen några gånger varje dag och låta den gå på tomgång. Visa bilaga 33853
Visa bilaga 33854
Förstår inte vad du menar, visst husbilen är ingen vinterbil men det är väl samma motor i vilket fall som, tur det finns de som vetHej
/Vidhem
Halvintegrerade Adria är byggda så, Som en liten mini alkov.Titta på Fuzzy 3,0 visa min husbil. Bilden från GnösjöDet där med en läpp i överkant av fönstret och som förhindrar att smält- och regnvatten rinner ner på vintertäckets baksida är intressant.
Har du någon bild på lösningen och var köpa materialet?
De flesta har väl sett hur mycket vatten som forsar från taket när det regnar kraftigt. Någon form av avledning vore kanske inte så dumt.
V-backen![]()
Det där med en läpp i överkant av fönstret och som förhindrar att smält- och regnvatten rinner ner på vintertäckets baksida är intressant.
Har du någon bild på lösningen och var köpa materialet?
De flesta har väl sett hur mycket vatten som forsar från taket när det regnar kraftigt. Någon form av avledning vore kanske inte så dumt.
V-backen![]()
Hej
/Vidhem
Samma fenomen uppstår på vanliga hus,Det är trist att bilen är så dåligt isolerad och läker värme som ett såll. Bilen ska inte vara fulll med is. Det är bara att köpa ett annat märke nästa gång om du vill åka på vintern Tyvärr så spelar det ju ingen roll hur mycket gasol man har om bilen inte går att använda.