• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2026.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla. Du måste logga in för att betala årsavgiften!

Ibland undrar man om man är som man ska

På 70-talet köpte jag en ganska risig Alfa Romeo Guiletta Sprint -59:a. Jag tänkte göra iordning den när jag var klar med studierna. Jag veckopendlade då mellan Göteborg och Jönköping och hade inte råd med en ytterligare bil, så Alfan fick ställa upp. Men det ställde den inte upp på!
Ideliga problem med el-systemet. Generator, relä, startmotor, instrument You name it.
Gissa vad det var för tillverkare på elprylarna. Rätt, LUCAS.
Det gick ju inte att lita på fanskapet så jag fick byta bort den. Upprustad och klar hade man nog fått en bra slant för den i dag. Den hade en härlig motor och växellåda.
LUCAS, mannen som uppfann mörkret!

På 70-talet köpte jag en ganska risig Alfa Romeo Guiletta Sprint -59:a. Jag tänkte göra iordning den när jag var klar med studierna. Jag veckopendlade då mellan Göteborg och Jönköping och hade inte råd med en ytterligare bil, så Alfan fick ställa upp. Men det ställde den inte upp på!
Ideliga problem med el-systemet. Generator, relä, startmotor, instrument You name it.
Gissa vad det var för tillverkare på elprylarna. Rätt, LUCAS.
Det gick ju inte att lita på fanskapet så jag fick byta bort den. Upprustad och klar hade man nog fått en bra slant för den i dag. Den hade en härlig motor och växellåda.
Han som uppfann mörkret

Hej på er, måste lägga till min "lilla" sport bil som jag hade i några år, efter åkt MC i alla år. Fick inte in den i garaget (6M) så det blev bryggeri där istället och sålde Caddyn och köpte husbil, NU! är frugan med på allt. Vilken tur man har i kärlek.

När jag skulle köpa min Cheva ringde jag säljaren och frågade hur lång bilen var då svarade han ca 6m.
Han tyckte jag var knasig när jag bad honom ställa bilen mot en vägg och mäta exakt hur lång bilen var.
Efter några timmar ringde han tillbaka, då hade han ställt sig mot väggen och hållt ett vattenpass lodrätt bakom och mäter upp den till exakt 5m och 98,5cm.
Bra sa jag då tar jag den.
När jag hämtade den undrade han lite över varför jag behövde exakt mått.
Jo, se mitt garage är lasermätt och är exakt 6m och 0,5cm.
Det är mm passning när man ska parkera, står man det minsta snett går inte garageporten att stänga.....FB_IMG_1559888306742.webp

Tillbaka
Toppen