• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Husdjur i husbil

F

F.d. 3753

Guest
Sv: Husdjur i husbil

Bild 1: Detta är nog inte att rekommendera.

Bild 2: Favoritställningen.

hugo.JPG

favorit.JPG
 
H

hianders

Guest
Sv: Husdjur i husbil

Hej alla djurvänner! Vill bara visa Grabbarnas koja i garaget där de trivs jättebra. Vi har delat av garaget så att de har en egen våning där de ligger under färd. Mellan garaget och bodelen har vi ett galler av trä där luften kommer in. Vi har bäddat med täcken och fällar och kuddar så de sover så gott. På natten ligger oftast en eller två stycken där. Om bildörren är öppen när vi står hemma på gården hittar man alltid någon som tar sig en tupplur där! Det här fungerar hur bra som helst!

HBK 145 Inger:yes:

Grabbarna2 till HBK.jpg

Grabbarna till HBK.jpg
 
Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 839

Guest
Sv: Husdjur i husbil

Eva & Hasse,

Det finns flera husdjur an just hunder och kattor .. varfor inte en kanin:wink: min dotter har en och den foljer med vart vi an aker.
 

Pettsson

HBK Medlem
Inlägg
494
Kommun
Eskilstuna
HBK-Nr
480
Medlemskap
2024
Sv: Husdjur i husbil

Hej..
Vilka fina bilder ni har på era hundar.. Vi vill visa våran Leo ..men hur får jag in bilden ???
Har den som Jpeg bild ???..Funkar inte det..hjälp??
Hälsn Stefan & Lotta
 
Senast ändrad:

Pettsson

HBK Medlem
Inlägg
494
Kommun
Eskilstuna
HBK-Nr
480
Medlemskap
2024
Sv: Husdjur i husbil

Bild3.jpg

Hej igen..Tror det funkade..hoppas jag..här kommer en gammal bild på våran Leo---han är 1 1 /2 år på bilden och står på trappen hemma o vaktar...Han är en Tibetansk Mastiff..som nu har hunnit blivit 3 1/2 år redan..han älskar att åka husbil..
Hälsn Lotta & Stefan
 

Eva & Hasse 9

HBK Medlem
Inlägg
5.673
Kommun
Mark
HBK-Nr
9
Medlemskap
2024
Sv: Husdjur i husbil

Det var en stor vacker kompis ni har med er.
På tal om fler husdjur, så har vi alltid med våra undulater, Plutten och Gulis, som förgyller vår tillvaro med sitt glada undulatsnack. Det är alltid dom som hörs mest när vi sitter med gäster i bilen.
 

Pettsson

HBK Medlem
Inlägg
494
Kommun
Eskilstuna
HBK-Nr
480
Medlemskap
2024
Sv: Husdjur i husbil

HEj hopp..

Tack..jaa vsst är han fin våran Leo..Mattes gosekille***..va kul med undulater med ..dom är mysiga juh..kul att det går bra att ta med dom i husbilen..

Dalahälsn Lotta & Stefan
 
F

F.d. 8782

Guest
Sv: Husdjur i husbil

Hej alla hundägare. Någon som vet lite om man vill ta med sig sin fyrbenta vän utanför rikets gränser? Har förstått att det tar sin lilla tid med vaccinationer osv. Priser på hundpasset och rabiesvaccin t ex? Hur länge gäller den vaccinationen? Behöver man göra proceduren varje år? Är det riktigt att man ska avmaska hos en veterinär innan man kör tillbaka till Sverige?
//Tina
 

Bigge

HBK in Memoriam
Inlägg
816
Kommun
Eskilstuna
HBK-Nr
4
Sv: Husdjur i husbil

TinaoTony, om jag inte kommer ihåg alldeles fel så är det två rabiessprutor med en månads mellanrum och sedan tas det ett blodprov ca 120 dagar efter sista sprutan, blodprovet visar om djuret bildat antikroppar mot rabies. Efter det beskedet kan veterinären skriva ut ett pass.
Vår vaccinering räcker i tre år med det vaccin som de använde. Kostnaden var, om vi kommer ihåg rätt, ca 2000 kr.
Vissa länder kräver vaccinering varje år, jag vet inte vilka länder det är.

Bigge
 
F

F.d. 8782

Guest
Sv: Husdjur i husbil

Tack för info ang vaccineringen. Ja det gäller uppenbarligen att börja vid nyår om man ska åka nästa sommar. Sen måste man ju tydligen avmaska inom 10 dagar innan återresan till Sverige.
//Tina
 

Bigge

HBK in Memoriam
Inlägg
816
Kommun
Eskilstuna
HBK-Nr
4
Sv: Husdjur i husbil

Helt rätt. Ta kontakt med en veterinär nere på kontinenten 1 - 10 dagar innan ni ska åka in i Sverige.

Bigge
 
F

F.d. 4454

Guest
Sv: Husdjur i husbil

Jag är ny på forumet och ännu ej husbilsägare (men till våren) däremot äger jag 3 katter som jag helst vill kunna ta med i husbilen. Har läst på denna tråd att det verkar som om flera av er har med sig katterna och att det fungerar bra, men ni skriver inget om "praktiska" saker, t ex hur ni löst detta med toalådan samt mat och vatten. Kan ni inte berätta hur ni gör med detta (speciellt ni som inte har så jättestora husbilar). Tacksam för alla tips och vad man ska tänka på.
 
F

F.d. 16795

Guest
Sv: Husdjur i husbil

Hej och stort tack för alla trevliga och roliga bilder på era söta hundar. Vi är nya husbilsägare som ännu inte har hunnit fota varken vår cairnterrier eller husbilen, men det kommer med tiden.
Vi planerar nu inför vår första midsommar i husbilen och allt är verkligen spännande och roligt.
Maggan
 
F

F.d. 18317

Guest
Sv: Husdjur i husbil

HEJSAN. vAD KAN MAN TA BORT HUNDHÅRET MED FINNS DET DAMMSUGARE SOM ÄR BRA, ELLER VAD HAR NI, HAR EN STOR HUND MED OSS ALLTID. DET ÄR VÅRAN LILLA FAMILJE MEDLEM SOM MAN INTE LÄMNAR BORT NÄR VI SKA UT PÅ EN TUR
 

EssoJ

HBK Medlem
Inlägg
781
Kommun
Laholm
HBK-Nr
69
Medlemskap
2024
Sv: Husdjur i husbil

HEJSAN. vAD KAN MAN TA BORT HUNDHÅRET MED FINNS DET DAMMSUGARE SOM ÄR BRA, ELLER VAD HAR NI, HAR EN STOR HUND MED OSS ALLTID. DET ÄR VÅRAN LILLA FAMILJE MEDLEM SOM MAN INTE LÄMNAR BORT NÄR VI SKA UT PÅ EN TUR

Hundhår och katthår på tyg tar man lätt bort med en vanlig diskhandske av gummi (på handen). Det är bara att "gnugga" med fingrarna över tyget så tovar håren ihop sig till en boll som är lätt att ta bort.

EssoJ
 
F

F.d. 18317

Guest
Sv: Husdjur i husbil

Hejsan. Jag var ute på den sidan som du sa, å vet du jag har sökit efter regn täcke till våran stora rottis å dobberman å dom hade st. 90 precis det som jag sökit så länge, varit till hund butiker men ingen har kunnat hjälpa oss med ett stort regn täcke, (snacka att jag blev glad nu) tusen tack, det är ju det jag säger att eran sida är toppen kul att träffa folk på å få vettiga svar på
 
Toppen