• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Husbilen - en statuspryl som retar folk...?

F

F.d. 16416

Guest
Sv: Husbilen - en statuspryl som retar folk...?

30-talister då....Ps 420: Din klara sol går åter upp.....Härligt att glädjas åt gärna i fin natur från husbilen.
Roadglider
 
Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 2713

Guest
Sv: Husbilen - en statuspryl som retar folk...?

Ja, i krisens tider. Dyra resor och restauranger.
Jag brukar svara : -Vi har inte råd med nåt annat än husbil, det är ekonomi i det här och barnen tycker det är toppen.:)
 
Senast redigerad av en moderator:

Hymer

HBK Medlem
Inlägg
810
Kommun
Lessebo
HBK-Nr
43
Medlemskap
2024
Sv: Husbilen - en statuspryl som retar folk...?

Fagel! Kan säga att hustrun och jag kör omkring med följande dekal bak på bilen - i kombinationen med en stor glad sol:

Här åker två 40 - talister! Jobba på!

Alltid retar det nån!
Staffan
 
F

F.d. 11346

Guest
Sv: Husbilen - en statuspryl som retar folk...?

2002854985091552879rsyr1.jpg
 
F

F.d. 6057

Guest
Sv: Husbilen - en statuspryl som retar folk...?

Brukar helt sonika vara spydig mot sådana kommentarer, te x Ja det är ju synd att inte du har råd.:yes:
 
F

F.d. 16087

Guest
Sv: Husbilen - en statuspryl som retar folk...?

Ja det är inte lätt att vara 40-tallist. Vi är ju den stora proppen i samhället som bara kostar pengar. Men finns det någon grupp som har dragit in mer till samhället än just denna grupp. Så varför ska vi inte få unna lite lyx.
 

Benny & Marie

HBK Medlem
Inlägg
228
Kommun
Finspång
HBK-Nr
871
Medlemskap
2024
Sv: Husbilen - en statuspryl som retar folk...?

Vi har en äldre husbil men får dom kommentarerna men det beror ju var man vill lägga pengarna :mcride:
 

OleBerg

FD HBK Medlem
Inlägg
52
Kommun
Norge
HBK-Nr
3177
Medlemskap
2022
Sv: Husbilen - en statuspryl som retar folk...?

När vi skulle skaffa husbil talade vi i god tid med med närmaste grannarna om vad som var i görningen. De närmaste grannarna ser den nämligen lika bra som vi själva när den står bakom vårt hus.
Men ingen har haft några negativa åsikter om den. Snarare en och annan nyfiken och intresserad fråga.
Några har t.o.m. uttryckt en önskan att själva ha en husbil nån gång när barnen flyttat hemifrån.
Vi kallar den vår rullande sommarstuga, och skulle någon kommentera priset så är det bara att fråga lite stillsamt:

Hur mycket stuga får du på västkusten, för motsvarande summa ???

Svar: Du får knappast ett utedass.

Dessutom kan man enkelt byta både grannar och utsikt utan allt för stora problem, om man så önskar.

Det skapar lite perspektiv på det hela eller hur?



Vid tangenterna
Alf



Jeg har selv gjort det samme. Mange av mine granner har hytte og ønsker å se hvordan vår bobil er innredet. Og vi viser gjerne frem og det er bare positivt. Mine granner ser vel på meg og min fru som litt nomader. Og det er vel nære sannheten etter som vi i 35 år har fartet rundt med husvogn og nå har kjøpt bobil. Foreløpig har vi ikke erfart noe negativt....!

:yes:oleberg
 

STANTON

HBK Medlem
Inlägg
866
Kommun
Finspång
HBK-Nr
3999
Medlemskap
2025
Sv: Husbilen - en statuspryl som retar folk...?

Hej!!
När vi stannade till på ica i vansbro för ca en vecka sedan så kom det fram en äldre man tittade och gick runt våran hb så vi vevade ner rutan och började prata han tyckte att vi hadde en fin och välskött hb han var väldigt pratsam och trevlig men börjat lite tidigt med ölen det visa det sig efter en stund att han var jägare och det kröp fram att han trott att vi undersökte tjuvjakt på varg som tydligen hänt i området vilket vi bestämt nekade till.Kan vara så att vi satt och tittade i kartboken vilket han tyckte såg mistänkt ut men efter en stunds samtal så tackade han för sig och gick vidare.
Tänk vad man kan få vara med om.

:):) Stefan & Carina
 

Bozze

HBK Medlem
Inlägg
405
Kommun
Kungälv
HBK-Nr
704
Medlemskap
2026
Sv: Husbilen - en statuspryl som retar folk...?

Om någon fäller kommentarer så tittar jag bara på dom och ler,säger ingenting för jag vet att dom mår sämre än mig.
Finns ingen anledning att försvara sig mot människor med mindervärdskomplex och som känner sig allmänt misslyckade för att dom inte har husbil.
 
F

F.d. 53078

Guest
Sv: Husbilen - en statuspryl som retar folk...?

Var vänlig och klicka på 'Svars'-knappen i något av inläggen ovan för att aktivera 'Snabbsvar'.
 
F

F.d. 53078

Guest
Sv: Husbilen - en statuspryl som retar folk...?

Det har later som en Svensk folksjukdom (avundsjukan)
Har i Spanien ar komentarena annurlunda "oj vad fin hur har du lyckats komma over en san fin husbil,hur kan jag skaffa mig en"
medelalder har i HBK liger val en bit over 40, jag menar med det ar manniskor som har studerat och jobbat i manga ar pensiopnarer som under en lang tid i sitt liv arbetat och sparat pengar for att forverkliga sina drommar.
Laste har pa HBK om ett par som hade salt allt for att fa rad att kopa en husbil och bo i for att det var deras drom. Det ar alltid latt att hána och klaga pa folk politiker ,men vet man inte bakgrunden eller varfor sa skall man nog halla tyst.

Om jag koper en husbil min granne har bat en tredje flyger till caribien.
vi ar val fria att gora vad vi vill med vara hart upparbetade pengar
ar dessa manniskor lika advunsjuka pa dom som lagger sina pengar spel ,alkohol, bingo e.t.c ?
Det finns massa saker som jag inte har rad med, men man far prioretera

helldre en liten lagenhet och en stor husbil an ett stort hus och bil utan husbil
 

Jeepkungen

HBK Medlem
Inlägg
636
Kommun
Gnosjö
HBK-Nr
4441
Medlemskap
2025
Sv: Husbilen - en statuspryl som retar folk...?

Hej,ska du stanna i Portugal hela vintern?
Låter ju skönt i så fall,hur stor husbil har du Hanna.
Har ju sett den en gång men det var ju ett tag sen så jag minns inte vad det var för en modell?
Vill minnas att du hade en trasig sidokjol som du väntade på då,har du fått fixat det eller?
Ha det bra
 

lillian och reidar

HBK Medlem
Inlägg
831
Kommun
Stenungsund
HBK-Nr
2179
Medlemskap
2024
Sv: Husbilen - en statuspryl som retar folk...?

Ja visst är det så.Och avundsjuka med inget ont utan något gott så.
Sätt prislappen i rutan så kan de som undrar se själva och du kan dricka din öl i fred.
Sedan kaske du får ett bud på bilen vem vet det kan ju bli en bra affär.
2179 Drutten
:music-icon:
 
F

F.d. 660

Guest
Sv: Husbilen - en statuspryl som retar folk...?

Om det är avundsjuka eller inte vet jag inte men det enda folk vill veta nu när man precis har köpt husbil är hur mycket den kostade, vad det är för nåt skiter dom i. lite trist tycker jag.
 

Kjellberg

HBK Medlem
Inlägg
219
Kommun
Partille
HBK-Nr
213
Medlemskap
2024
Sv: Husbilen - en statuspryl som retar folk...?

Du kan få flugan av mig jag har den också om du mailar mig direkt
 

erling 54

FD HBK Medlem
Inlägg
106
Kommun
Uddevalla
HBK-Nr
1924
Medlemskap
2023
Sv: Husbilen - en statuspryl som retar folk...?

Jodå, det finns alltid folk som är avundsjuka. En bekant till oss retade sig på att vi alltid brukade åka till Frankrike med husbilen.
-"Är det så speciellt fint i Frankrike eller varför åker ni inte nå'n annan stans?!"
-"Kan du nån franska då, kan jag inte få höra några meningar!"
Klassisk svensk avundsjuka med andra ord.

Erling
 
Toppen