Sv: Husbilar som lutar framåt.
Tro vad du baserar ditt starka uttalande på.... ?
Okunnighet/osäkerhet döljer man effektivast genom att prata med stora ord...
Är det någon bil/lastbil som du sett som är riktigt plan eller kanske till och med lutar bakåt, annat är raggargängets nedsupna häck.
Den lutar inte frammåt pga att tillverkaren räknat fel så den sjunkit ihop fram, det är ju befängt att tro att alla (Fiat, Renault, Mercedes, Ford) gjort samma misstag och underdimentionerat framfjädrarna ?
Jag kan däremot hålla med om att huspåbyggaren borde kunna kompensera för chassits original lutning och göra så det känns rakt där inne.
Måste ge mej in i snacket.Nu är det Du Janne som pratar strunt!!.
På de treaxliga bilarna är det som det sagts för högt framaxeltryck,på vår Burstner ligger det på 2,1ton och fjädrarna var för klena.
Stred med ÖC om detta utan gehör,men efter fjäderbyte med en framända som var blev ca, 5-6 cm, högre blev det en helt annan bil,med en suverän fjädring fram,(så mycket som det går att begära av mekaniken).
Orginal så var det 6,5cm,till genomslag fram.(vilket hände ofta)
Tänk på att en tvåaxling med långt överhäg och garage är det lätt att lasta för mycket i bak då vägs framänden upp,på en treaxling får man lasta ca,1000kg.
Kolla på ÖC s, anonser om Burstners Nordenspecefikation,Förstärkta framfjädrar!!!!???.
Bernt