• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

HUNDÄGARE

Tommy Dynér

HBK Medlem
Inlägg
9.045
Kommun
Söderhamn-Altea
HBK-Nr
3853
Medlemskap
2024
Sv: HUNDÄGARE

Lennart Olovsson; Är man ledamot i en styrelse har man att följa styrelsens beslut och inriktning! Man kan ha olika åsikter i förberedande diskussionen men när väl beslut är taget är man i alla lägen skyldig att följa majoritetsbeslutet som styrelsen tagit! Man kan inte agera som privatperson! Hur skulle det se ut om ledamöter torgför olika åsikter som inte stämmer med styrelsens beslut och undertecknar med " privat " ! Det kallas illojalt uppträdande! Tack för ordet och mig! [URL="http://www.lennart-lennartstankar.blogspot.com" skrev:
Lennarts tankar[/URL]

Sicket trams!

Du menar alltså att en styrelsemedlem inte kan uttala sig i någon fråga här på Forumet som inte först ha dragits i styrelsen och en klubbpolicy klubbats?

Ursäkta mig men en styrelse för en husbilsklubb hoppas jag har helt andra frågor på sin agenda än rena "skitfrågor".

Själva har vi hund, plockar upp efter henne och visst ser vi att andra hundägare slarvar, men som någon skrev tidigare, svenska hundägare är föredömen. Att tramsa här gör nog varken för eller emot.
 
Senast ändrad:
F

F.d. 7927

Guest
Sv: HUNDÄGARE

Hej.
Tråkigt att det finns hundägare som inte plockar upp efter sina hundar.
Men tänk att det finns så fantastiskt många ansvarsfulla hund/djurägare i vårt avlånga land.
De tränar sina djur fostrar dem plockar upp efter dem. Låter dem rasta av sig i skog o mark där vanligt folk har stövlar på för att inte behöva dra hem älgskit rådjursbajs vildsvinslämningar etc under vanliga skor.
En del hundar skäller till ibland en del ungar skriker o tjuter dagarna i ända medan de hoppar upp o ner på studsmattor etc helt utan hänsyn från föräldrarna.Andra köper Mc donalds o mumsar på för att sen helt sonika kasta ut
resterna av plast o papper genom bilfönstret.
När jag går o badar på allmän plats upptäcker jag att jag satt mig precis där ngn kastat en nedsketen blöja i busken.
På en promenad på Gärdet i Stockholm en Söndag ligger ett 50-tal gamla spritflaskor många redan krossade för mina hundar att få i tassarna.
detta för att det visar sig ha varit en konsert kvällen innan. Bland flaskor o glaskross ligger också alla kyckling revbensrester gammal potatissallad m.m. vilket inte dödar bara mina hundar utan även vilda djur o fåglar.
Runt nyår leker allt för många krig i buskar snår o gator o torg inte bara runt 12-slaget utan från Jul - påsk detta till dödlig fara för hundar katter fåglar o vilda djur.
Ja kanske bäst att sända ett uppmuntrande ord till alla djurägare ,barnskötare,picknickare o andra som faktiskt sköter sig:)
 
I

Ixeofors

Guest
Sv: HUNDÄGARE

Jag har en känsla av att stora delar av klubbens medlemmar är rökare och därmed slänger fimpar överallt därför tycker jag vi ska hjälpas åt att få dessa att plocka upp efter sig! Även detta borde ju då va av intresse för klubben.

/Ronny

(Vi plockar upp efter våra hundar)
 

Ludde Kuddsson

HBK Medlem
Inlägg
5.929
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
1356
Medlemskap
2027
Sv: HUNDÄGARE

Sicket trams!

Du menar alltså att en styrelsemedlem inte kan uttala sig i någon fråga här på Forumet som inte först ha dragits i styrelsen och en klubbpolicy klubbats?

Ursäkta mig men en styrelse för en husbilsklubb hoppas jag har helt andra frågor på sin agenda än rena "skitfrågor".

Själva har vi hund, plockar upp efter henne och visst ser vi att andra hundägare slarvar, men som någon skrev tidigare, svenska hundägare är föredömen. Att tramsa här gör nog varken för eller emot.

Ehhh...du har klippt in mitt namn men citerat en annan persons text i ditt inlägg, ta gärna bort mitt namn annars kan de som läser tro att det var jag som skrev...:cool:..f.ö. håller jag med dig...;)
 

Tommy Dynér

HBK Medlem
Inlägg
9.045
Kommun
Söderhamn-Altea
HBK-Nr
3853
Medlemskap
2024
Sv: HUNDÄGARE

Ehhh...du har klippt in mitt namn men citerat en annan persons text i ditt inlägg, ta gärna bort mitt namn annars kan de som läser tro att det var jag som skrev...:cool:..f.ö. håller jag med dig...;)

*s* Ludde ,du får ursäkta och här blev det väldigt fel eftersom du står för en helt motsatt uppfattning har jag förstått.

Fixat.

Tommy
 
F

F.d. 52943

Guest
Sv: HUNDÄGARE

I de styrelser jag varit aktiv fanns det överenskommelser som gick ut på att man inte uttalar avvikande åsikter utanför styrelserummet i de frågor där det fattats och protokollförts beslut. Styrelsemedlem ska inte heller framföra kritik mot företaget/föreningen eller dess företrädare offentligt. Det anses illojalt och bör medföra att man ställer sin plats till förfogande.

I alla andra frågor står det styrelsemedlemmarna fritt att framföra sina åsikter. Det är naturligtvis bra om man markerar att det är en privat åsikt om det annars kan misstolkas.

(I fallet hundskit ovan är väl inte risken särskilt stor att någon får för sig att Magnus framförde en policy från husbilsklubben;)i)
 

Eva & Hasse 9

HBK Medlem
Inlägg
5.673
Kommun
Mark
HBK-Nr
9
Medlemskap
2024
Sv: HUNDÄGARE

Jag har en känsla av att stora delar av klubbens medlemmar är rökare och därmed slänger fimpar överallt därför tycker jag vi ska hjälpas åt att få dessa att plocka upp efter sig! Även detta borde ju då va av intresse för klubben.

/Ronny

(Vi plockar upp efter våra hundar)

Vad har du för belägg för ditt påstående????
Har du gjort undersökning i hur många som är rökare i klubben??
Om man är rökare innebär det inte att man kastar fimpar omkring sej.
Jag tycker att detta är väldigt lågt.
HaDe Hasse
Vi plockar upp efter vår pudel.:wub:
 

Zero

FD HBK Medlem
Inlägg
1.379
Kommun
Ekerö
HBK-Nr
3061
Medlemskap
2022
Sv: HUNDÄGARE

Eva & Hasse 9
Skillnaden mellan allvar och skämt kan ibland vara hårfin. Jag började med att skriva ett satiriskt förslag om HBK-problemet "Lösspringande hundar" vilket ju inte är ett HBK-problem om det nu är ett problem överhuvudtaget sedan hänger kanske andra på med liknande ickeproblem, antar jag. Skämt åsido sade frukthandlaren.
/Åke
 
I

Ixeofors

Guest
Sv: HUNDÄGARE

Trådstartaren påstår ju att det är stora delar av husbilsåkande som har hundar och att vi ska ha koll på dessa å klubbens intresse. Jag ville bara visa att det finns andra typer av folk som också skräpar ner (självklart inte alla rökare) ska vi verkligen lägga tid på att kontrollera och tillrättavisa alla dessa olika människor så har man snart ett heltidsjobb till.

Jag har inte undersökt min känsla, tror inte trådstartaren heller har gjort någon undersökning ang att större del av husbilsfolket är hundägare som kanske inte plockar upp efter sig.

/Ronny
 

Häggen

FD HBK Medlem
Inlägg
630
Kommun
Umeå
HBK-Nr
5265
Medlemskap
2022
Sv: HUNDÄGARE

Har varken belägg eller annat men tycker i det stora hela att hundägare är duktiga på plocka efter sina vänner, men däremot hästägare verkar det vara sämre med och vilka "lass" dom lämnar efter sig. Kanske just därför besvärligt att
plocka undan..Häggen i Umeå
 

Mangan1

HBK Medlem
Inlägg
2.064
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
1328
Medlemskap
2024
Sv: HUNDÄGARE

Suck... Vad mer kan vi förvänta oss av dig Lennart?
Eftersom du vart Fackligt engagerad i 40år, kanske en ödmjukare ton...

Låter som det inte bara är en konflikt över inlägg gällande hundbajs du är ute efter?
För din information, det finns inget (än) i HBK som reglerar mitt personliga tyckande gällande hundbajs!
Jag följer föredömligt i allt det går HBK's miljö policy!

Men du har all rätt att ge din åsikt, precis som jag...
Håll dig då till "bajspåssnacket" och glid inte över till helt andra ting utan att ha fakta!

Dessutom kunde du inte vrida ögonen 2cm till vänster för att redan i dina tidigare
inlägg notera att jag är sekreterare inom HBK.

Men du, varför inte lämna en motion om en "hundbajs" regel inom HBK... ;)

Nä Lennart... Som det redan tillskrivits dig av flera andra här, ditt inlägg= TRAMS!!!
Enl. detta så "tackade" du även för dig... Det är ju dock lite synd över en sådan här bagatell.

Tjing!


Är man ledamot i en styrelse har man att följa styrelsens beslut och inriktning!

Man kan ha olika åsikter i förberedande diskussionen men när väl beslut är taget är man i alla lägen skyldig att följa majoritetsbeslutet som styrelsen tagit!

Man kan inte agera som privatperson!

Hur skulle det se ut om ledamöter torgför olika åsikter som inte stämmer med styrelsens beslut och undertecknar med " privat " !
Det kallas illojalt uppträdande!

Tack för ordet och mig!

Lennarts tankar
 

Kristina & Janne

HBK Medlem
Inlägg
791
Kommun
Motala
HBK-Nr
5719
Medlemskap
2024
Sv: HUNDÄGARE

Vad har du för belägg för ditt påstående????

Egentligen behöver man väl inte ha belägg för att påstå att man "har en känsla av" något? Vi får helt enkelt anta att han talar sanning och verkligen har en känsla av det han påstår.

Det är ett bra sätt att aldrig hamna i diskussion. Man säger att: "Jag tror/känner/antar..." etc. Så ska ingen påstå att man inte gör det. :)

För övrigt tycker jag den här tråden är skitkul :rolleyes:
 
Senast ändrad:
F

F.d. 1256

Guest
Sv: HUNDÄGARE

Suck... Vad mer kan vi förvänta oss av dig Lennart?
Eftersom du vart Fackligt engagerad i 40år, kanske en ödmjukare ton...

Låter som det inte bara är en konflikt över inlägg gällande hundbajs du är ute efter?
För din information, det finns inget (än) i HBK som reglerar mitt personliga tyckande gällande hundbajs!
Jag följer föredömligt i allt det går HBK's miljö policy!

Men du har all rätt att ge din åsikt, precis som jag...
Håll dig då till "bajspåssnacket" och glid inte över till helt andra ting utan att ha fakta!

Dessutom kunde du inte vrida ögonen 2cm till vänster för att redan i dina tidigare
inlägg notera att jag är sekreterare inom HBK.

Men du, varför inte lämna en motion om en "hundbajs" regel inom HBK... ;)

Nä Lennart... Som det redan tillskrivits dig av flera andra här, ditt inlägg= TRAMS!!!
Enl. detta så "tackade" du även för dig... Det är ju dock lite synd över en sådan här bagatell.

Tjing!

ja du Stollen,.

Du gör själ för ditt nick name.
Sorgligt att läsa !!
Vad har detta att göra med att Lennart varit fackligt aktiv ???
Du är patetisk . Bli vuxen någon gång.
 
Toppen