• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

HUNDÄGARE

L

Lennart Olovsson

Guest
Sv: HUNDÄGARE

Hej Ludde!

Jag resp. din åsikt, men I sammanhanget, där jag gör på detta vis, en plastpåse ev.
någon till förmodat i halvåret, ledsen, men jag tänker inte bättra mig! :oops:

Sen kan vi vara miljöpoliser & allt vad det kallas, men i sammanhanget,
mina två-fem påsar om året som hanteras på detta vis, det klarar naturen av.

Kom nu inte med räkneex. "om Alla skulle"... Jag gör så mycket nytta i andra ting gällande miljö!
Även "Solen" har fläckar pga. rådande omständigheter... Jag bär inte runt en bajspåse i dryga timman i skogen!

Som jag skrev, det händer enbart de gånger Maija gör något när vi är På väg till skogen för en lång promenad.

Jag tycker ändå att det är bättre att Jag plockar upp de gånger detta händer, än att bajset får ligga kvar på vår väg mot skogen!
Påsen hamnar Alltid i en avsedd "tunna" där dessa finns utmed kända promenadstråk.

Allt som oftast håller Maija sig tills hon likt; Björnen, Haren, Rådjuret, "gör sitt i skogen"

Det börjar kännas som att Många behöver ut med sina bilar istället för att hänga här å "snacka skit.." :)
"Solly"... nog "skitsnackat" för min del... ;)

Mvh. Magnus privat.


Vad då privat??!!

Lennarts tankar
 

Amstel

HBK Medlem
Inlägg
2.423
Kommun
Orust
HBK-Nr
3309
Medlemskap
2024
Sv: HUNDÄGARE

Läs tidigare inlägg! Det handlar inte alls om några grova generaliseringar!
Citat:< 2013-01-03, 09:41 >< HUNDÄGARE, nu får ni skärpa er!! >

Hur tycker du att jag skall tolka det?

Citat:< Många av oss är ganska bra på att hålla koll så inget duschvatten rinner ut på olämpligt ställe, kanske vi kan hjälpas åt att ha koll på hundägarna! >

Du försöker antyda att många husbilsägare kollar varandras gråvatten! Du kanske kan precisera det? Hur många procent av alla husbilsägare sysslar med? Varför drar du parallellen gråvatten och hundskit? På vilket sätt hade du tänkt dig att vi (medlemmarna i HBK) skall hålla koll på hundägare som inte plockar upp skiten efter sig?
Du tar dig vatten över huvudet Lennart! Har du inget viktigare att engagera dig i än hundskit, i en värld av fattigdom, våld, krig, utrotningar och miljöförstöringar???
Hur som helst så har jag personligen, inga behov av dina pekpinnar.
Julian
 
L

Lennart Olovsson

Guest
Sv: HUNDÄGARE

Citat:< 2013-01-03, 09:41 >< HUNDÄGARE, nu får ni skärpa er!! >

Hur tycker du att jag skall tolka det?

Citat:< Många av oss är ganska bra på att hålla koll så inget duschvatten rinner ut på olämpligt ställe, kanske vi kan hjälpas åt att ha koll på hundägarna! >

Du försöker antyda att många husbilsägare kollar varandras gråvatten! Du kanske kan precisera det? Hur många procent av alla husbilsägare sysslar med? Varför drar du parallellen gråvatten och hundskit? På vilket sätt hade du tänkt dig att vi (medlemmarna i HBK) skall hålla koll på hundägare som inte plockar upp skiten efter sig?
Du tar dig vatten över huvudet Lennart! Har du inget viktigare att engagera dig i än hundskit, i en värld av fattigdom, våld, krig, utrotningar och miljöförstöringar???
Hur som helst så har jag personligen, inga behov av dina pekpinnar.
Julian

Oj vilken energi!

Innan vi löser världsproblemen kan vi kanske enas om vad som är möjligt att diskutera på detta forum !

Lev väl!
Lennarts tankar
 
L

Lennart Olovsson

Guest
Sv: HUNDÄGARE

Hej Ludde!

Jag resp. din åsikt, men I sammanhanget, där jag gör på detta vis, en plastpåse ev.
någon till förmodat i halvåret, ledsen, men jag tänker inte bättra mig! :oops:

Sen kan vi vara miljöpoliser & allt vad det kallas, men i sammanhanget,
mina två-fem påsar om året som hanteras på detta vis, det klarar naturen av.

Kom nu inte med räkneex. "om Alla skulle"... Jag gör så mycket nytta i andra ting gällande miljö!
Även "Solen" har fläckar pga. rådande omständigheter... Jag bär inte runt en bajspåse i dryga timman i skogen!

Som jag skrev, det händer enbart de gånger Maija gör något när vi är På väg till skogen för en lång promenad.

Jag tycker ändå att det är bättre att Jag plockar upp de gånger detta händer, än att bajset får ligga kvar på vår väg mot skogen!
Påsen hamnar Alltid i en avsedd "tunna" där dessa finns utmed kända promenadstråk.

Allt som oftast håller Maija sig tills hon likt; Björnen, Haren, Rådjuret, "gör sitt i skogen"

Det börjar kännas som att Många behöver ut med sina bilar istället för att hänga här å "snacka skit.." :)
"Solly"... nog "skitsnackat" för min del... ;)

Mvh. Magnus privat.


Vad då privat??!!

Lennarts tankar
 

Ludde Kuddsson

HBK Medlem
Inlägg
5.929
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
1356
Medlemskap
2027
Sv: HUNDÄGARE

Hej Ludde!

Jag resp. din åsikt, men I sammanhanget, där jag gör på detta vis, en plastpåse ev.
någon till förmodat i halvåret, ledsen, men jag tänker inte bättra mig! :oops:

Sen kan vi vara miljöpoliser & allt vad det kallas, men i sammanhanget,
mina två-fem påsar om året som hanteras på detta vis, det klarar naturen av.

Kom nu inte med räkneex. "om Alla skulle"... Jag gör så mycket nytta i andra ting gällande miljö!
Även "Solen" har fläckar pga. rådande omständigheter... Jag bär inte runt en bajspåse i dryga timman i skogen!

Som jag skrev, det händer enbart de gånger Maija gör något när vi är På väg till skogen för en lång promenad.

Jag tycker ändå att det är bättre att Jag plockar upp de gånger detta händer, än att bajset får ligga kvar på vår väg mot skogen!
Påsen hamnar Alltid i en avsedd "tunna" där dessa finns utmed kända promenadstråk.

Allt som oftast håller Maija sig tills hon likt; Björnen, Haren, Rådjuret, "gör sitt i skogen"

Det börjar kännas som att Många behöver ut med sina bilar istället för att hänga här å "snacka skit.." :)
"Solly"... nog "skitsnackat" för min del... ;)

Mvh. Magnus privat.

Tyvärr Magnus, så är det fler än du som resonerar så. Eftersom jag nästan dagligen är inne i planteringar och häckar och letar efter fastighetsgränser i mitt yrke, så ser jag väldigt många hundbajspåsar. Och det har givetvis hänt oss alla ute på fältet, inte en gång utan många, att vi inte inte har sett påsen och trampat på den. Kan säga att solen har gjort en del jobb och gjort påsen skör efter ett par månader i busken. Du kan ju gissa vad som händer om man trampar på en sån påse...

Sen händer det då och då att andra djur, kanske hundar - vad vet jag, förmodligen flyttar dessa för dom doftmässigt intressanta paket till någon annan plats än busken där ägaren kastade den, ut på vägen. Det är inte bara en gång som jag och mina kollegor sett påsarna söndertrampade med utflutet innehål på trottoaren.

För min del tycker jag fortfarande det är ett jäkla oskick att kasta påsen i en buske, ta istället en pinne och peta hellre ner skiten i diket om du inte vill bära på skiten, då försvinner den betydligt snabbare och förskonar dessutom både naturen och vi som rör oss i buskarna...:cool:
 

Amstel

HBK Medlem
Inlägg
2.423
Kommun
Orust
HBK-Nr
3309
Medlemskap
2024
Sv: HUNDÄGARE

Oj vilken energi!
Innan vi löser världsproblemen kan vi kanske enas om vad som är möjligt att diskutera på detta forum !
Nu kommer pajerna fram!
Du är inte seriös när du besvarar mina frågor med. "Oj vilken energi!"
Kan du inte bättre? Och sluta hänvisa till din hemsida! Det är här vi diskuterar!
Om du slutar fokusera på hundskit, kanske du ser att dina "världsproblem" finns runt omkring dig!
Jag har förstått att du vill att andra medlemmar skall "enas" om att diskutera "hundskit" på detta forum. Du får förlåta mig mina ord men det tycker jag är patetisk "bullshit"!
"Jag lever väl, så gott jag kan!"
Trevlig kväll och god fortsättning!
Slutreplik från Julian:)
 

svisse

FD HBK Medlem
Inlägg
22
Kommun
Sundsvall
HBK-Nr
9518
Medlemskap
2021
Sv: HUNDÄGARE

Bra att du tar bort skiten där vi skall gå. Det gör inte alla.
Men jag förstår inte varför du lägger det i en plastpåse istället
för att slänga det direkt under en gran eller buske.

Bifogar en bild. Detta kort tog jag på Risöns Camping iSollefteå
50 meter från skogen.
 

Bilagor

  • Bild000.jpg
    Bild000.jpg
    903 KB · Visningar: 5
T

Teddi

Guest
Sv: HUNDÄGARE

va goa ni e mot varandra:)
tänk så här lite grann,,många gamla har hund för sitt sällskaps skull,änkor-änkemän,,
ock många är så dåliga,,går med käpp-rullator,,dom klarar inte ens att gå ned o plocka upp efter sin livskompis,
dom behöver hjälp till detta om nån är i närhetenvi får helt enkelt stå ut med lite hä ro där,
men kastade påsar är ju ett riktat o övertänkt otyg,,

min grej framöver,,att hjälpa dom gamla,,gå ut med jycken,,eller vad som helst,,

priset för detta är tveklöst gott,,inte en spänn,,
men så mycke tacksamhet,,
 

Ludde Kuddsson

HBK Medlem
Inlägg
5.929
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
1356
Medlemskap
2027
Sv: HUNDÄGARE

Jo han menar att han inte skriver å styrelsens vägnar eftersom han är styrelsemedlem här i klubben.

Intressant!

Lennarts tankar

Vad menar du med det? Det är väl bra att de som arbetar i styrelsen separerar sina inlägg med att de antingen skriver som styrelsemedlemmar, och då skriver de i styrelsen sak, eller så skriver de och uttrycker sina privata åsikter, och det ska inte kunna missförstås så det inte ska beblandas med styrelsens uttalanden.
 

Kristina & Janne

HBK Medlem
Inlägg
791
Kommun
Motala
HBK-Nr
5719
Medlemskap
2024
Sv: HUNDÄGARE

Men jag förstår inte varför du lägger det i en plastpåse istället
för att slänga det direkt under en gran eller buske.

Det där ser jag också då jag är ute och går.
Att placera det i en påse och sedan kasta det i diket/skogen eller grannens häck förstår jag mig inte på.
Även om det skulle vara påsar som bryts ned av UV-ljus så tar det ju år istället för någon vecka i sommarväder.

Är det nära en träcktunna så skulle det kunna vara fåglar som drar runt det.
 

Mangan1

HBK Medlem
Inlägg
2.064
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
1328
Medlemskap
2024
Sv: HUNDÄGARE

Ludde..

Som oftast, även nu, skriver du både med hjärta & förstånd! Berömmande!!! Hatten av!

Har "pås" känn att vi tycker mer lika än skrivande ord kan återge...
Tror att vi i gällande "bajspåsarna" skrivit lite förbi varann!

Annette, vi tar detta en annan dag, i en annan tråd...
Där vi återgår till kärnämnet: Hundbajs som poppar upp nu när det tinar! :wink:

All my Best!
Vänl. Magnus (vågar jag skriva privat utan att....?) :)
 
F

F.d. 29925

Guest
Sv: HUNDÄGARE

Att stöta på en hundlort emellanåt är nog något man får räkna med. Men faktum kvarstår att svenska hundägare är ett föredöme när det gäller att plocka upp efter hundarna. Åk till Paris eller andra storstäder i Europa så förstår man vad jag menar. Men visst kan det bli ännu bättre än vad det är idag även här.

Det som jag däremot har svårt att få in i skallen är att man först plocka upp skiten i en plastpåse och sen slänger plastpåsen någon meter därifrån.


Apråpå bilden på massvis med påsar vid en campingplats, kanske en signal till campingägaren att sätta ställe upp en tunna med skylt t.ex.
 
L

Lennart Olovsson

Guest
Sv: HUNDÄGARE

Vad menar du med det? Det är väl bra att de som arbetar i styrelsen separerar sina inlägg med att de antingen skriver som styrelsemedlemmar, och då skriver de i styrelsen sak, eller så skriver de och uttrycker sina privata åsikter, och det ska inte kunna missförstås så det inte ska beblandas med styrelsens uttalanden.

Är man ledamot i en styrelse har man att följa styrelsens beslut och inriktning!

Man kan ha olika åsikter i förberedande diskussionen men när väl beslut är taget är man i alla lägen skyldig att följa majoritetsbeslutet som styrelsen tagit!

Man kan inte agera som privatperson!

Hur skulle det se ut om ledamöter torgför olika åsikter som inte stämmer med styrelsens beslut och undertecknar med " privat " !
Det kallas illojalt uppträdande!

Tack för ordet och mig!

Lennarts tankar
 

Nizze

HBK Medlem
Inlägg
356
Kommun
Oskarshamn
HBK-Nr
138
Medlemskap
2025
Sv: HUNDÄGARE

Ett litet tips i all välmening.

När det inte finns någonstans att slänga den begagnade påsen och man har kommit till en skog eller dyligt. Varför inte hälla ut bajset där det inte stör och rulla ihop den begagnade bajspåsen och stoppa den i fickan.
 

Zero

FD HBK Medlem
Inlägg
1.379
Kommun
Ekerö
HBK-Nr
3061
Medlemskap
2022
Sv: HUNDÄGARE

Tycker vi skall byta ämne till nästa stora HBK-problem. Lösspringande hundar!
/Åke
 
Toppen