Förbaskat intressant tanke! Det kan mycket väl ligga något i det. Någon mer som har input?jag har hört man ska parkera på singel, mös gillar inte springa i små stenen
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
Förbaskat intressant tanke! Det kan mycket väl ligga något i det. Någon mer som har input?jag har hört man ska parkera på singel, mös gillar inte springa i små stenen
ursäkta, vill du att jag raderar det ????
jag kommer inte ihåg vart jag har hört det, men jag står alltid på singel här hemmaFörbaskat intressant tanke! Det kan mycket väl ligga något i det. Någon mer som har input?
Mina bilar har också stått på singel de senaste 15-20 åren och vi har faktiskt aldrig heller haft möss i dem!jag kommer inte ihåg vart jag har hört det, men jag står alltid på singel här hemma
o jag har alldrig haft mus i bilen. den står ute året om då vi använder den även under vintern
jag har goglat på bra o länge utan att hitta något belägg för det
men så är det ju med många husmor knep
Skulle du vilja utveckla det? Är det jätteråttan du har i en fälla där som är beviset?
kör på sammaJag har enris runt hjulen, funkar kanon. Mössen gillar inte vasst enris.
Har ni madrasser etc kvar i bilen?Däremot är vi noga med att städa ur husbilen ordentligt på hösten. Plockar bort allt som kan tänkas locka möss, dammsuger noggrant alla skrymslen och vrår, även i lådorna så inte några ätliga smulor finns kvar.
Och mina har stått på slät betong de senaste 18 åren och det har aldrig varit någon mus i dem heller...Mina bilar har också stått på singel de senaste 15-20 åren och vi har faktiskt aldrig heller haft möss i dem!
(Kan dock ibland behöva rensa däcksmönstret från nån enveten sten som fastnat. Det är otroligt sån obalans det kan bli av EN sten som fastnat, men det är ju lätt åtgärdat.)
Jag fångar möss i mina fällor på min singelgårdsplan.Skulle du vilja utveckla det? Är det jätteråttan du har i en fälla där som är beviset?
Så det är inte en råtta i din fälla?Jag fångar möss i mina fällor på min singelgårdsplan.
Vi har alltid haft madrasser och dynor kvar i bilen. Dock inga möss, peppar peppar! Däremot går de gärna in i garaget en bit bort och tuggar på i princip allt. Där har jag betade fällor, men som sagt hittills varit förskonad från att få in dem i husbilarna. Blev så glad när toker skrev att det kunde bero på singel. Den glädjen förstörde Dethleffskvalite rejält!Har ni madrasser etc kvar i bilen?
Det är en mus i min musfälla.Så det är inte en råtta i din fälla?![]()
Ja, de får ligga kvar. Kanske skall nämna att jag har lagt extra fjädrar under madrasserna så de ligger inte dikt an mot skivan under.Har ni madrasser etc kvar i bilen?
vad det for sorts mus den har ju samma färg som en hamster, här på söderslätt är musen gråaDet är en mus i min musfälla.
Tror det är en mus på anabola steroidervad det for sorts mus den har ju samma färg som en hamster, här på söderslätt är musen gråa