• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

GPS/Navigator

krinil

HBK Medlem
Inlägg
3.861
Kommun
Vellinge
HBK-Nr
4750
Medlemskap
2025
Blir det multitasking, eller bara en högre grad av förvirring?
Det beror helt och hållet på mottagarens eller mottagarnas förmåga att ta till sig, sortera och dra nytta av information. Om vi nu pratar ren multitasking, eller förmåga att köra parallella processer. Vi kör som sagt två GPS-system. I praktiken är det hustrun, som bisittare, som har mest koll. Hon skulle lätt hålla fyra system i luften och ändå synka med papperskartan. Men det är inte aktuellt. Hon tar också in info om kommande resmål, väljer kanaler och musik på radion, drar gärna gamla småfräcka historier, har telefonkontakt med barn och vänner, är som sagt väldigt multitasking utan att bli förvirrad! Personligen är jag inte i närheten!
 

PeterK

HBK Medlem
Inlägg
8.876
Kommun
Köping
HBK-Nr
14860
Medlemskap
2024
Det beror helt och hållet på mottagarens eller mottagarnas förmåga att ta till sig, sortera och dra nytta av information. Om vi nu pratar ren multitasking, eller förmåga att köra parallella processer. Vi kör som sagt två GPS-system. I praktiken är det hustrun, som bisittare, som har mest koll. Hon skulle lätt hålla fyra system i luften och ändå synka med papperskartan. Men det är inte aktuellt. Hon tar också in info om kommande resmål, väljer kanaler och musik på radion, drar gärna gamla småfräcka historier, har telefonkontakt med barn och vänner, är som sagt väldigt multitasking utan att bli förvirrad! Personligen är jag inte i närheten!
Hehe... Hur gör ni när hustrun kör?
 

Olof G

HBK Medlem
Inlägg
5.078
Kommun
Knivsta
HBK-Nr
12581
Medlemskap
2024
Utvecklas navigeringssystemet på en nyare GPS, eller är det samma sak i ny förpackning? Kartdatabasen är väl samma, men systemet för att navigera skiljer det?
Betala 5-10 tusen för en ny navigator är det värt priset? jag behöver inte en massa lull lull ,utan en navigator som tar mig från A till B .
 

Livsnjutaren

HBK Medlem
Inlägg
841
Kommun
Vadstena
HBK-Nr
3512
Medlemskap
2024
Jag är en GPS Nörd, har kört många år med tre enheter samtidigt. Men har nu gått ifrån iPaden och alla appar, trivs bättre med en vanlig GPS! Tom Tom och Garmin tillsammans så tycker jag att TomTom är lättare att jobba med och jag kör med Camper modeller då dom flesta platserna redan finns inlagda som passar mig! Så nu är det TomTom tillsammans med Mercedes Mbux som gäller och någon gång telefon, men då känns det väldigt primitivt!
Ska tillägga att jag är även kartoman och gillar papperskartor!
 

krinil

HBK Medlem
Inlägg
3.861
Kommun
Vellinge
HBK-Nr
4750
Medlemskap
2025
Har blivit nyfiken på Tomtom, med möjlighet att administrera mycket i pc. Har laddat ner Tomtom Go som app till Android. Har också installerat Tomtom Mydrive Connect på min Win10 pc. Men de vill inte kännas vid varandra. Några tips?
 

rich710

HBK Medlem
Inlägg
60
Kommun
Höganäs
HBK-Nr
34741
Medlemskap
2025
Är du inloggad på ditt TomTom-konto på båda applikationerna? I appen på min iphone är det inställningar-TomTom-konto och sen trycka på logga in nere till höger. MyDrive Connect till PC har jag inte använt på några år. Kör all administration i MyDrive på webben
 

krinil

HBK Medlem
Inlägg
3.861
Kommun
Vellinge
HBK-Nr
4750
Medlemskap
2025
Är du inloggad på ditt TomTom-konto på båda applikationerna? I appen på min iphone är det inställningar-TomTom-konto och sen trycka på logga in nere till höger. MyDrive Connect till PC har jag inte använt på några år. Kör all administration i MyDrive på webben
Stort tack! Hade totalt missat webgränssnittet! Suveränt!
 
Toppen