• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Gnäll

Montreal

HBK Medlem
Inlägg
11.808
Kommun
Alingsås
HBK-Nr
707
Medlemskap
2025
Sv: Gnäll

Men hur tänker du då, när Intresserade bjuder på viktig, ibland ovärderlig, information eller kunskap? Om du skulle använda dig av denna information eller kunskap så har du ju gjort detta utan att den Intresserade fått någon ersättning. Frågan är då vem som egentligen gjort rätt för sig.

Betänk att vi idag har massor av medlemmar som ibland har varit Intresserade länge, bjudit på sina kunskaper och sedan så småningom blivit medlemmar.

//Michael, medlem

Det här tycker jag låter lite konstigt, det är väl ingen som får betalt för sin info på forumet vad jag vet? Men vem är det som betalar strukturen den finns i?
Kan inte se att det är intresserade? Sedan finns det väl ett beslut från årsmötet hur det skall vara, det är väl bara för Styrelse och Web att verkställa?
Annars är det ju känt att folk i webvärlden är lite allergiska mot att betala för sig, men det är ju ett större problem.
 
F

F.d. 4927

Guest
Sv: Gnäll

Tycker nog att HBK-intresserade tillför en hel del kunskaper och kan inte se dem som "snyltare", som inte gör rätt för sig. Vi som är medlemmar får ju dessutom 100-lappen tillbaka med råge. Personligen har jag sparat ca 600:- bara sedan nyår på rabatter på service och tillbehör. Alltså en nettovinst på ca 500:- hittills och året är inte slut ännu.

Arroganta svar är väl inte de roligaste man kan uppleva, helst skulle man ju vilja slippa dem. Men jag tror också att vi ibland upplever inlägg som arroganta och ibland rena påhopp, fast det inte är skrivarens mening. En olycklig formulering och vips kan budskapet misstolkas - inget kroppsspråk eller leende finns ju tillgängligt i ett mail.
Å andra sidan - hur många medlemmar är vi, ca 4000 - 5000??? Då vore det väl bra konstigt om alla alltid bara skrev "rara" och "gulliga" inlägg! Ganska trist också!
Med andra ord: Forumet ska vara ett forum där vi kan debattera hej vilt, byta åsikter, käbbla emot, ta och ge kritik, dela med oss av kunskaper, tipsa varandra etc, etc. Men med respekt för att alla andra inte tycker som jag - TYVÄRR!:mad::confused:;):rolleyes::cool::D:oops::)p

Lasse
 

lillian och reidar

HBK Medlem
Inlägg
831
Kommun
Stenungsund
HBK-Nr
2179
Medlemskap
2024
Sv: Gnäll

På förekommen anledning vill jag fästa läsarnas uppmärksamhet på att inlägg #57 här ovan är skriven av mig i egenskap av medlem, inte som HBK Web. Detta faktum har jag försökt att klargöra genom att underteckna med "//Michael, medlem".

Vidare vill jag poängtera att jag inte gör mig till talesman för styrelsen och deras ståndpunkt i enskilda frågor.

//Michael, medlem
Hej på dig
Som svar inte som web men som medlem utrycka sin åsikt inte tala för styrelsen ja vad ska man tro.
Nu får det var bra för min del.
2179 Drutten:music-icon:
 
Senast ändrad:

BerntMgn

HBK Medlem
Inlägg
818
Kommun
Stenungsund
HBK-Nr
262
Medlemskap
2024
Sv: Gnäll

Hej lite sandlåda börjar det likna nu från vissa håll. Trött blir man när tråden blir lång o inte leder till resultat d.v.s. ger ideer som leder våran Husbilsklub framåt. All heder åt Webansvariga som har den otacksamma uppgiften att stävja itid.
 

krinil

HBK Medlem
Inlägg
3.940
Kommun
Vellinge
HBK-Nr
4750
Medlemskap
2025
Sv: Gnäll

Medlemmar likt Michael, Knut, BerntMgn, Rolf & Gunilla, Bengt-Åke Linder, Ludde Kuddsson, Krinil mm. mm. förmedlar just den ända jag söker inom en förening!

Tack för att ni förmedlade vad jag tror att flertalet medlemmar står för!

Beslutet är taget, inbetalningskortet är på väg.

Sen skulle jag nog vilja ha en knapp med "tummen ner" som ett komplement till "tack" för vissa inlägg ;)

Trevligt helg!!!!

Hej Jimbo och välkommen som medlem! :) Fast för mig var du i stort sett lika välkommen som Intresserad. Du behövs!
 

Rolf & Gunilla

FD HBK Medlem
Inlägg
1.160
Kommun
Vadstena
HBK-Nr
2927
Medlemskap
2021
Sv: Gnäll

Medlemmar likt Michael, Knut, BerntMgn, Rolf & Gunilla, Bengt-Åke Linder, Ludde Kuddsson, Krinil mm. mm. förmedlar just den ända jag söker inom en förening!

Tack för att ni förmedlade vad jag tror att flertalet medlemmar står för!

Beslutet är taget, inbetalningskortet är på väg.

Sen skulle jag nog vilja ha en knapp med "tummen ner" som ett komplement till "tack" för vissa inlägg ;)

Trevligt helg!!!!
Man bugar och tackar alltid trevligt med positiva omdömen. Kul att du har valt att bli medlem och får tillgång till allt här på forumet. Hoppas vi kan ses nån gång ute på vägarna. Samt att vi kan dela många trevliga stunder här på forumet. Vår nästa resa blir till Falkenberg 12/5 - 16/5 vi ska ligga på Hansagårds camping för att där träffa släkt och vänner. Kanske knyter vi också nya vänskapsband med andra HB-åkare. Ha det gott och njut av livet.
Kram Gunilla (Gunilla & Rolf):bye::bye:
 
F

F.d. 25189

Guest
Sv: Gnäll

Hujedamig tur man betalat medlemsavgiften efter att ha snyltat nästan 1 år ! Tråkig inställning en del har :( Gillar hbk och på det sätt som det körs här på webben hoppas det fortsätter så :) Jag har fått en hel del hjälp och tips via detta forum och det är jag väldigt tacksam för :) Men hade det här varit för ett år sen och man fått läsa allt gnäll om dom som inte är medlem vettifasiken om jag inte valt att vara utanför då !
mvh liaking
 
Senast redigerad av en moderator:

Rolf & Gunilla

FD HBK Medlem
Inlägg
1.160
Kommun
Vadstena
HBK-Nr
2927
Medlemskap
2021
Sv: Gnäll

Vi har inget emot Intresserade tvärtom många kunskaper m.m. har dom delat med sig .
Man ska nog inte dra alla över en kam och tro att det som skrivs negativt om Intresserade är allas åsikt. Utan ta det för vad det är ,en liten klick.
Önskar alla välkomna till HBK. Den som sen väljer att bli medlem och få tillgång till allt på forumet ser nog ganska snart hur förträffligt det är. Hoppas ni trivs och fortsätter att trivas i klubben.
Kram Gunilla
 
Toppen