• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Gnäll

Rolf & Gunilla

FD HBK Medlem
Inlägg
1.160
Kommun
Vadstena
HBK-Nr
2927
Medlemskap
2021
Sv: Gnäll

Nää Gunilla deet blir svårt eftersom tanklocket sitter på utsidan men annars så.... men vi har i allafall blivit uppgraderade från gubbar till grabbar :twitcy:

Kurt! 1969 tror jag att jag att jag tjänade tre kronor i timmen så visst var bensinen det dyrare förr :)

:mcride:
Ja Bengt-Åke och Rolf eftersom jag gillar humor så gick ni från att vara "gubbar" till att bli grabbar. Tyckte att jag var lite lite elak när jag kallade er gubbar.
Så ha en trevlig helg grabbar med mycket humor det förlänger livet.
MVH Gunilla :msn_thumbup::yes::twitcy::twitcy:
 

lillian och reidar

HBK Medlem
Inlägg
831
Kommun
Stenungsund
HBK-Nr
2179
Medlemskap
2024
Sv: Gnäll

Hej igen jag får säga att jag är inponerad hur denna tråd planade ut och blev positiv och inga påhopp noterades.
Ja då tankar vi fullt eller för en hundring visst blir man irriterad av stigande priser på drivmedel. :music-icon:
Tryckfrihet och stadgar om det är något ni vill ändra på
Ta då fram ett underlag till årsmötet.
Min klara åsikt är att tiden för HBK intresserade skall begränsas hoppas styresen tar det beslutet i år igen beslutet togs vid förra årsmötet.Det kan ju inte vara rimligt att en del mäniskor utnyttjar vårat forum år efter år utan att göra rätt för sig det är näst intill skamligt.
Hoppas på en rejäl skärpning där.

:yes:
mvh
2179 Drutten
 
Senast ändrad:

krinil

HBK Medlem
Inlägg
3.942
Kommun
Vellinge
HBK-Nr
4750
Medlemskap
2025
Sv: Gnäll

Du har rätt, så menar jag inte. Men många här måste ju ändå acceptera att trådar och inlägg tas bort annars borde fler röster höras som tycker att det är fel.
När en hel tråd tas bort då försvinner även alla "godkända" inlägg också och då vet man inte om just mitt inlägg inte passade in i ramarna. Sedan tycker jag att det är konstigt att man inte får svära om man nu vill det och ibland skriver någon att man ska skämmas för det man skrivit. Men jag tycker förstås att mycket är bra också.

Mvh Peter

Visst är det så. Det är många som accepterar och tycker det är bra med modereringar. Inte minst jag. Jag ser inte det som ett motsatsförhållande till åsiktsfrihet. En husbilskklubb kan inte vara forumet för att ventilera och hantera allt i ett samhälle. Sedan vill jag som du oftare ha fria diskussioner. Men det är inte HBK:s huvuduppgift att tillfredsställa politiska, filosofiska eller existentiella diskussioner, utan grunden är fortfarande att vara en förbannat bra husbilsklubb, vilket vi är! :) Storleken på klubben gör också att vi blir något mer "mainstream". Det är också ganska självklart, eftersom huvudområdet fortfarande är husbilsklubben och det ökande antalet medlemmar faktiskt ökar vår gemensamma kompetens på huvudområdet, husbil och husbilsresor.

Trevlig Valborg på alla HBK:are! Det är vi tillsammans som gör den här klubben så suverän! :)

Hälsninngar
Krister N
 

Publikanen

HBK Medlem
Inlägg
142
Kommun
Kristianstad
HBK-Nr
6066
Medlemskap
2024
Sv: Gnäll

Citat "En del har inte ens råd med medlemsavgiften så nog är det fattigt alltid.
2179:music-icon:Drutten"
Jag har inte sett någon skriva att man inte skulle ha råd med medlemsavgiften. Det skulle vara bra Drutten om du kunde förklara vad du menar med detta.

Med vänlig hälsning.

Publikanen
 

Håkan o Britt

HBK Medlem
Inlägg
1.527
Kommun
Tjörn
HBK-Nr
3489
Medlemskap
2024
Sv: Gnäll

det är inte bränslet som är dyrt det är campingavgifterna som är hemska .jag har äntligen fattat vad det är bra att vara medlem i denna klubb, har fricampat flera helger inte 1krona i avgift ni är guld-värda som skriver o lägger ner sådant job på info om ställplatser. tack skall ni ha mvh håkan
:yes::wub:
 
J

Jimbo

Guest
Sv: Gnäll

Hej igen jag får säga att jag är inponerad hur denna tråd planade ut och blev positiv och inga påhopp noterades.
Ja då tankar vi fullt eller för en hundring visst blir man irriterad av stigande priser på drivmedel. :music-icon:
Tryckfrihet och stadgar om det är något ni vill ändra på
Ta då fram ett underlag till årsmötet.
Min klara åsikt är att tiden för HBK intresserade skall begränsas hoppas styresen tar det beslutet i år igen beslutet togs vid förra årsmötet.Det kan ju inte vara rimligt att en del mäniskor utnyttjar vårat forum år efter år utan att göra rätt för sig det är näst intill skamligt.
Hoppas på en rejäl skärpning där.

:yes:
mvh
2179 Drutten

Bara en liten tanke.......

I min enfald misstänker jag att även medlemmar har haft nytta av de "intresserades" tankar och kunskaper.

Är det inte synd att tappa denna kompetens?

Inte för att jag vill påstå att jag är så kunnig men jag upplever iaf. att jag bidragit med något.

Det som skär lite i mina ögon som "intresserad" är denna tråds inledning.
Satt med inbetalningskortet redo men när klubbmedlemmar uttrycker sig så blir jag lite tveksam och kommer således att avvakta inbetalningen tills jag ser att klubben har en välkomnande ton.

HAR föreningen stadgar och regler som röstats fram är det väl upp till medlemmarna att HANDLA i denna anda och vara lojala mot fattade beslut?

Fundersam :confused:

Vi strävar ju mot samma mål allihop, att åka husbil och njuta av livet i glada vänners lag =)

Vi får se hur detta utvecklar sig.
Nu spara jag hundralappen lite till och hoppas på en generös avkastning från banken. Vem vet, om ett år kanske jag fått ihop 100 kronor och 32 öre.... Ha ha ha ha

Må väl och trevlig helg på er allihop !

/J
 

BerntMgn

HBK Medlem
Inlägg
818
Kommun
Stenungsund
HBK-Nr
262
Medlemskap
2024
Sv: Gnäll

Hej Jimbo, eftersom du lägger ner tid på att kolla denna klubb så menar jag att om du har intresse så släng in avgiften o kolla lite djupare i vår gemenskap.
Har du nått att tillföra så blir vi bara glada. Om inte så är det helt OK, många medlemmar syns aldrig i forumet, detta behöver inte innebära att man är missnöjd.
 

Rolf & Gunilla

FD HBK Medlem
Inlägg
1.160
Kommun
Vadstena
HBK-Nr
2927
Medlemskap
2021
Sv: Gnäll

Bara en liten tanke.......

I min enfald misstänker jag att även medlemmar har haft nytta av de "intresserades" tankar och kunskaper.

Är det inte synd att tappa denna kompetens?

Inte för att jag vill påstå att jag är så kunnig men jag upplever iaf. att jag bidragit med något.

Det som skär lite i mina ögon som "intresserad" är denna tråds inledning.
Satt med inbetalningskortet redo men när klubbmedlemmar uttrycker sig så blir jag lite tveksam och kommer således att avvakta inbetalningen tills jag ser att klubben har en välkomnande ton.

HAR föreningen stadgar och regler som röstats fram är det väl upp till medlemmarna att HANDLA i denna anda och vara lojala mot fattade beslut?

Fundersam :confused:

Vi strävar ju mot samma mål allihop, att åka husbil och njuta av livet i glada vänners lag =)

Vi får se hur detta utvecklar sig.
Nu spara jag hundralappen lite till och hoppas på en generös avkastning från banken. Vem vet, om ett år kanske jag fått ihop 100 kronor och 32 öre.... Ha ha ha ha

Må väl och trevlig helg på er allihop !

/J
Jag önskar dej välkommen i klubben om du nu bestämmer dej för att bli medlem. Men tar också till mej din kunskap som Intresserad.
Visst jag hoppas att du vill bli medlem.
Jag är av åsikten att det är vi medlemmar (och intresserade) som gör klubben till det den är. Om vi respekterar olika åsikter och använder ett hyfsat språk i svar och inlägg ,gärna också mycket humor vilket jag tycker är trevligt, så blir detta en härlig klubb för oss som älskar husbil. Så känn dej VÄLKOMMEN:
Kram Gunilla
 
J

Jimbo

Guest
Sv: Gnäll

Tycker att forumet är mycket givande och trevligt att utbyta erfarenheter.

Men detta med att "intresserade" skall kastas ut är ett återkommande ämne.

Visst får man uttrycka vad man känner och tänker men som jag uppfattar dessa gliringar påverkar de inte klubbens "anda" i positiv bemärkelse.

Det lägger liksom sordin på klubbens gemytlighet. Och jag vill ju vara medlem av en klubb som är trevliga och öppna mot nya medlemmar och deras kunskaper/erfarenheter.

Är det bara jag som tror att detta kan vara avskräckande för "intresserade" som funnit sin trygghet här och på sikt kommer att även de bli betalande medlemmar?

Sen en sak som även skulle göra det komfortabelt för blivande medlemmar är att veta vad medlemsavgifterna går till ex. arvoden, hyror, etc. Har sökt men inte funnit de svar jag söker.

Föreningen har ju med enkel överslagsräkning en mycket god ekonomi även om man bara ser till de medlemsavgifter som betalas in.

Skicka mig gärna ett privat meddelande om dessa siffror ej är önskvärda att publicera på detta öppna forum.

MVH/
J
 
F

F.d. 2297

Guest
Sv: Gnäll

Hej
När jag var liten hade mina föräldrar en bekant som skröt väldiga, så när han köpt ny bil var den så snål på bensin så han fick tömma ur tanken när han varit ute och åkt. Det kan man kalla bränslesnål.
Elving
 

Bengt-Åke Linder

HBK Medlem
Inlägg
6.169
Kommun
Falköping
HBK-Nr
1424
Medlemskap
2024
Sv: Gnäll

Jimbo;

Håller med dej att man inte skall hålla på och tracka dom som är HBKintresserade men samtidigt för den 100 lappen så får man ju sen se en mera komplett sidan med flera avdelningar men valet är ju givetvis upp till var och en .

Sen om ekonomin i föreningen så bryr jag mej inte om ifall det är 1/2 eller 1 mille i kassan , jag har fått valuta för min 100 lapp iallafall .
 

lillian och reidar

HBK Medlem
Inlägg
831
Kommun
Stenungsund
HBK-Nr
2179
Medlemskap
2024
Sv: Gnäll

Skulle vara kul om någon från styrelsen vill träda fram och förklara varför årsmötet ville ha en begränsning av hbk intrsserade.
Jag kanske är ensam om att tycka så men jag står för min åsikt utan tvekan.
Jag skulle skämmas om jag år efter år utnytjade den splittring som finns i clubben det är ju helt klart att många tycker som jag men vända kappan efter vinden är ju lättare än deklarea var man står i frågan.
Varför inte fråga om någon i clubben vill sponsa er mer några hundringar.Jag tror att det skulle vara möjligt.
jag sponsar läkare utan gränser kanske skulle det vara något för en del som snylltar på andras snällhet hur skulle våran ekonomie se ut om alla utnyttjade regeln med att vara hbk intreserad år efter år. Kanske skulle jag anmäla hunden som hbk intreserad hunden heter Alice om ni skulle se en sådan intresseanmälan.
efter som jag nu klargjort var jag står får styrelsen varna mig eller:music-icon: utesluta mig men det tar jag.
Jag är en stollt HBK medlem Än så länge2179 Drutten
 
Senast ändrad:
F

F.d. 7117

Guest
Sv: Gnäll

För mig handlar det inte om hundralappen utan jag har svårt att förlika mig med den stränga linjen vad gäller åsikter och ordval. Jag måste kanske sluta vara hbk intresserad när jag inte står bakom klubbens "linje".

Mvh Peter
 
F

F.d. 17147

Guest
Sv: Gnäll

Hej på er...

Jag har varit intresserad och följt forumet dagligen en tid nu,men idag betalade jag för att bli medlem.Min personliga åsikt är att upplägget är bra med att kunna vara intresserad och ha tillgång till forumet,men att ett medlemskap ger åtkomst till allt.

Jag tycker att alla har rätt till sin åsikt så länge det inte går till personangrepp.Och i frågan om intresserade vara eller icke vara blir nog forumet betydligt innehållsfattigare,med betydligt mindre frågor och svar.
 
I

Iveco 35

Guest
Sv: Gnäll

Hej. Varför intresserade förblir intresserade och inte medlemmar i Hbk kanske grundar sig på att vårat forum är betydligt öppnare än många andra forum. Eller är jag ute och cyklar.:confused:
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.557
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: Gnäll

Ett "problem" jeg kan se er at mange bruker markisen til allt i stedet for å bruke de enkelte fagområdene. Mange av underforumene er stengt for intereserade og bruk av disse, gjerne med henvisninger fra markisen vil kunne lokke flere over til fullt medlemskap.

Det er litt probematisk at vi ikke er flinkere til å informere våre besøkende om alle de usynlige deler av forumet for de som ikke er medlemmer.

Jimbo og de andre intereserte vet ikke hva de går glipp av så lenge de ikke er medlemmer.
 
F

F.d. 29503

Guest
Sv: Gnäll

Hej!
Har varit med som intresserad ett tag och är mkt imponerad av kuskaperna som finns på forumet och tycker absolut att det är värt en hundring att få ta del av dessa.För vår del valde vi att vara intresserade eftersom vi är nyblivna husbilsägare och bara har sovit en natt i husbilen innan vinterförvaringen.
Har som någon annan skrev varit på väg att bli medlem men tvekat lite då det känns som om det emellanåt är en ganska trist stämning på forumet ( i klubben?) med påhopp och ordmärkande och "petande med detaljer" och dessutom lite ovälkomnande inställning till oss intresserade:(.
Men... de flesta inslag är ju ändå trevliga så det blir kanske ett medlemskap före sommarens resa så man kan ta del av all information:).

Trevlig Helg
 

Ludde Kuddsson

HBK Medlem
Inlägg
5.929
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
1356
Medlemskap
2027
Sv: Gnäll

Jag är medlem, har varit rätt länge, men för min del tycker jag att Inresserade bidrar jättemycket till forumet och jag känner inte att de "snyltar" på hemsidan, de har ju trots allt inte tillgång till ställplatslistan bl.a.
Så för min del tycker jag att man ska kunna vara Intresserad på obegränsad tid! Medlemskap och Intresserad är för mig två olika begrepp!
Så tycker jag!
Ha det gott alla Intresserade och HBK-medlemmar!:music-icon:
/Annette
 
Toppen