• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Gnäll

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.557
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: Gnäll

Desverre er det enkelte personer som nesten alltid skal hakke på andre, i perioder har vi hatt litt liten kapasitet på moderering slik at disse ikke er blitt stoppet i tide. Etter modereringen kommer alltid klagene på manglende demokrati her i klubben, det de klager på er at de ikke kan få fortsette med skikane av andre deltakere på forumet. Spesiellt elsker mange å hakke på styrelsen og web-admin.
 

lillian och reidar

HBK Medlem
Inlägg
831
Kommun
Stenungsund
HBK-Nr
2179
Medlemskap
2024
Sv: Gnäll

Ett "problem" jeg kan se er at mange bruker markisen til allt i stedet for å bruke de enkelte fagområdene. Mange av underforumene er stengt for intereserade og bruk av disse, gjerne med henvisninger fra markisen vil kunne lokke flere over til fullt medlemskap.

Det er litt probematisk at vi ikke er flinkere til å informere våre besøkende om alle de usynlige deler av forumet for de som ikke er medlemmer.

Jimbo og de andre intereserte vet ikke hva de går glipp av så lenge de ikke er medlemmer.
Hej Knut ja det är synd om er det förstår jag men
Jag blir förvånad över din inställning har ingen av er förstått att den informationen som vem som helst vill ha kan de få under markisen.
Det är inte intressant att bli medlem när allt de behöver finns här.Är det något du inte kommer åt ringer du en god vän så printar han ut det du saknar.
Jag är inte motståndare till intresserade men det skall till en tids begränsning var inte det styrelsen fick i uppdrag att fixa på årsmötet?
Vad beslutade ni?
Vill du vara så snäll och svara på frågan.Vad blev beslutet?:wideeyed:
Kunde Ordförande var vänlig och svara på frågan vore jag tacksam det borde ligga på den nivån nu. Sedan lovar jag att stänga igen men ett beslut från Årsmötet gäller för oss alla även Styrelsen.
mvh
Reidar
 
Senast ändrad:
F

F.d. 20998

Guest
Sv: Gnäll

Diskussionen blir oavsiktligt tämligen komisk när listan om begränsningen för HBK-intresserad inte kan ses av HBK-intresserade som ju berörs av den i allra högsta grad. :D Har letat runt lite på siten i övrigt men kan inte hitta den.
 

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: Gnäll

Kvotering

En alls icke föraktlig mängd inlägg, dock
jag tror inte det blir någon större chock
när den intresserade uppnår kvoten
då gäller att besluta om ”moroten”
är tillräckligt intressant
100 spänn kontant
 
Senast ändrad:

krinil

HBK Medlem
Inlägg
3.940
Kommun
Vellinge
HBK-Nr
4750
Medlemskap
2025
Sv: Gnäll

Jag förstår ärligt talat inte den här negativa fokuseringen på HBK-Intresserade. Det är ju den möjligheten som till stor del gör HBK så unik. Det är säkert också den största anledningen till att HBK vuxit så kraftigt. Du kan var med och mogna i den takt du vill. Jag kan inte låta bli att jämföra med Shareware verksamhet för programvaror. Där är förhållandet ändå det omvända. Kanske 10-20 % betalar för den fulla versionen men de kommer samtliga från gratisversionen och samtligas nyttjande av programvaran är viktig för utvecklingen. Det är en modern, begåvad och synnerligen effektiv verksamhet, precis som jag vill att HBK ska fortsätta att vara. Slutna sällskap för inbördes beundran finns det tillräckligt av på andra håll! Så skrota Jantetänket och se framåt!
 
F

F.d. 7117

Guest
Sv: Gnäll

Diskussionen blir oavsiktligt tämligen komisk när listan om begränsningen för HBK-intresserad inte kan ses av HBK-intresserade som ju berörs av den i allra högsta grad. :D Har letat runt lite på siten i övrigt men kan inte hitta den.

Kan vara en begränsning på antalet inlägg? Jappes dikt innehåller dolda budskap:wink:
 
I

Iveco 35

Guest
Sv: Gnäll

Gjorde en titt på en del forum kl. 2155. Hbk 253 besökare. mhcs 13. c/c . hbf 1.:D
 
F

F.d. 20998

Guest
Sv: Gnäll

Kan vara en begränsning på antalet inlägg? Jappes dikt innehåller dolda budskap:wink:

Jo, jag såg Jappes dikt men tolkade den som så att det var ett förslag från honom men nu så förstår jag innebörden till fullo.

Jag kan bara tala för mig själv, om varför jag har valt att vara HBK-intresserad och inte bli fullvärdig medlem. Jag har nämligen ingen husbil än, men planerar att skaffa en inom dom närmsta åren. Jag har en mycket god vän som har husbil och vi har gjort några kortare utflykter ihop och jag har av detta fått mersmak av husbilslivet. Genom att hänga här på forumet och läsa så vill jag även skaffa mig en bredare bild utav husbilslivets vedermödor och gjädjeämnen och forumet har varit en väldigt intressant informationskälla.
 
Senast redigerad av en moderator:

lillian och reidar

HBK Medlem
Inlägg
831
Kommun
Stenungsund
HBK-Nr
2179
Medlemskap
2024
Sv: Gnäll

Under HBK information har styrelsen den 30 jan 2010 informerat om begränsning att vara HBK-Intresserad. http://www.husbilsklubben.se/forums/posts/270511
Hej Gunnar det var som attan 300 inlägg det är ju näst intill livstid om man bara läser kan man vara HBK intresserad till dödagar bra jobbat.Hela den här diskutionen hade man inte behövts om ni fått ur er detta tidigare men håll med att det satt hårt inne och obekväm till tusen ja nu får vi se vad årsmötet beslutar denna gång och om vi följer beslutet.
Jag lovar att stänga igen och får fundera på om jag skall spara 100 spen och anmäla Alise/hunden) ja hon är jätte intreserad.
kram på alla.
2179 Drutten
 
Senast ändrad:

krinil

HBK Medlem
Inlägg
3.940
Kommun
Vellinge
HBK-Nr
4750
Medlemskap
2025
Sv: Gnäll

Hej Gunnar det var som attan 300 inlägg det är ju näst intill livstid om man bara läser kan man vara HBK intresserad till dödagar bra jobbat.Hela den här diskutionen hade man inte behövts om ni fått ur er detta tidigare men håll med att det satt hårt inne och obekväm till tusen ja nu får vi se vad årsmötet beslutar denna gång och om vi följer beslutet.
Jag lovar att stänga igen och får fundera på om jag skall spara 100 spen och anmäla Alise/hunden) ja hon är jätte intreserad.
kram på alla.
2179 Drutten

Vad spelar det för roll Drutten? Vad förlorar du på att intresserade utvecklas i sin takt? Jag undrar om du funderar på vad som är bäst för klubben, eller om du bara retar dig på att någon inte behöver betala en hundring?

Sedan har informationen om att styrelsen begränsat antalet inlägg för intresserade till 300 funnits på hemsidan sedan beslutet togs, dvs den 30 januari 2010.

Jag tycker att din diskussionsnivå just nu är förbannat tråkig. :(
 

Bengt-Åke Linder

HBK Medlem
Inlägg
6.169
Kommun
Falköping
HBK-Nr
1424
Medlemskap
2024
Sv: Gnäll

En historisk eftertanke. Är det någon som har svaret på frågan om hur stor del av lönen som gick åt för att köpa en liter bensin eller diesel 1969 och hur stor del av lönen som idag åtgår för att utföra samma bedrift.



Skulle man ränka ut hur mycket liter jag fick för min månadslön före skatt som bensinen kostade 1983 och jämföra med min lön nu och dela det med antal liter så skulle det bli strax över 63:-/litern men då ligger jag iofs inte kvar i samma löneklass som jag gjorde då . .




Bensinen fem kronor dyrare på 57 år
 

Gunnar

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Inlägg
17.598
Kommun
Malmö
HBK-Nr
5
Medlemskap
2040
Sv: Gnäll

..............Jag kan bara tala för mig själv, om varför jag har valt att vara HBK-intresserad och inte bli fullvärdig medlem. Jag har nämligen ingen husbil än, men planerar att skaffa en inom dom närmsta åren. ....................

Det är inget hinder att bli medlem innan man skaffat egen husbil, snarare tvärtom. Den mer-information man kan få genom medlemskapet kan snabbt spara in avgifterna.

Som Intresserad är man gäst i forumet och bör därför avhålla sig från att diskutera klubbens inre angelägenheter.
 

lillian och reidar

HBK Medlem
Inlägg
831
Kommun
Stenungsund
HBK-Nr
2179
Medlemskap
2024
Sv: Gnäll

Vad spelar det för roll Drutten? Vad förlorar du på att intresserade utvecklas i sin takt? Jag undrar om du funderar på vad som är bäst för klubben, eller om du bara retar dig på att någon inte behöver betala en hundring?

Sedan har informationen om att styrelsen begränsat antalet inlägg för intresserade till 300 funnits på hemsidan sedan beslutet togs, dvs den 30 januari 2010.

Jag tycker att din diskussionsnivå just nu är förbannat tråkig. :(
:yes:Noterat vi är inte på samma nivå jag tycker detsamma tyvärr.
Jag lovade att stäng igen och jag håller alltid vad jag lovar ja jag retar mej på folk som inte gör rätt för sig och utnytjar systemet till sin egen fördel.
2179 Drutten
 
Senast ändrad:

lillian och reidar

HBK Medlem
Inlägg
831
Kommun
Stenungsund
HBK-Nr
2179
Medlemskap
2024
Sv: Gnäll

Det är inget hinder att bli medlem innan man skaffat egen husbil, snarare tvärtom. Den mer-information man kan få genom medlemskapet kan snabbt spara in avgifterna.

Som Intresserad är man gäst i forumet och bör därför avhålla sig från att diskutera klubbens inre angelägenheter.
bra Gunnar :yes: rättning i leden det är allt som behövs regler är något vi måste leva med det gäller ju alla.:music-icon:
mvh drutten
 
Senast ändrad:

Michael Johansson

HBK Webb
Admin medlem
Inlägg
8.271
Kommun
Nybro
HBK-Nr
663
Medlemskap
2024
Sv: Gnäll

... ja jag retar mej på folk som inte gör rätt för sig och utnytjar systemet till sin egen fördel.
2179 Drutten

Men hur tänker du då, när Intresserade bjuder på viktig, ibland ovärderlig, information eller kunskap? Om du skulle använda dig av denna information eller kunskap så har du ju gjort detta utan att den Intresserade fått någon ersättning. Frågan är då vem som egentligen gjort rätt för sig.

Betänk att vi idag har massor av medlemmar som ibland har varit Intresserade länge, bjudit på sina kunskaper och sedan så småningom blivit medlemmar.

//Michael, medlem
 

lillian och reidar

HBK Medlem
Inlägg
831
Kommun
Stenungsund
HBK-Nr
2179
Medlemskap
2024
Sv: Gnäll

Men hur tänker du då, när Intresserade bjuder på viktig, ibland ovärderlig, information eller kunskap? Om du skulle använda dig av denna information eller kunskap så har du ju gjort detta utan att den Intresserade fått någon ersättning. Frågan är då vem som egentligen gjort rätt för sig.

Betänk att vi idag har massor av medlemmar som ibland har varit Intresserade länge, bjudit på sina kunskaper och sedan så småningom blivit medlemmar.

//Michael, medlem
Styrelsens åsikt är ju öppenbar så det kan väl ingen ta miste på och jag rättar in mig snällt i ledet
Jag får be all berörd inklusive intresserade om ursäkt för att jag har en annan åsikt.Att sedan bli ifråga satt vem som har gjort rätt för sig.Jag eller de hbk intresserade frågan är ju vem skall jag betala till jag trodde det var till clubben.
Men styrelsen bestämmer.
2179
 
Senast ändrad:

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.557
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: Gnäll

Et lite faktum, uten den liberale holdningen husbilsklubben.se har så hadde vi måttet bruke penger på markedsføring - masse penger. Skulle tro at en dobbling av årsavgiften ikke hadde vært nok til å kompensere for virkningen av at vi har noen tusen som er nesten medlemmer - Interesserade.

Hvis dere ser på tallenes tale: I en så løst sammensatt forening som HBK vil det alltid være endel som glemmer å fornye årsavgiften eller av andre årsaker ikke foryer, vi trenger derfor en stadig tilførsel av nye medlemmer - og det får vi, det er i dag langt flere betalende medlemmer enn det som var registrert ved utgangen av 2009 og tallet øker hver måned. Nesten alle som betaler har vært Interesserade i en kortere eller lengre tid.

Jeg selv satt på gjerdet i nesten ett år før jeg fant at jeg trengte full tilgang til stellplats listen, og fant fort ut at det var masse andre underforum som da ble åpne for meg. Det at jeg som gammel IT-person med bakgrunn i utvikling, administrasjon og nettverk sikkerhet etter en tid meldte meg til tjeneste i Webgruppen er en annen sak.

Det var et medlem som trakk en sammenligning mellom HBK og shareware - en kan være member-light eller betale litt å få mye mer. Modellen virker i mange sammenheng og er normalt en form for markedsføring som koster svært lite og er meget effektiv når en ikke ser for kortsiktig på kronene.
 

Michael Johansson

HBK Webb
Admin medlem
Inlägg
8.271
Kommun
Nybro
HBK-Nr
663
Medlemskap
2024
Sv: Gnäll

På förekommen anledning vill jag fästa läsarnas uppmärksamhet på att inlägg #57 här ovan är skriven av mig i egenskap av medlem, inte som HBK Web. Detta faktum har jag försökt att klargöra genom att underteckna med "//Michael, medlem".

Vidare vill jag poängtera att jag inte gör mig till talesman för styrelsen och deras ståndpunkt i enskilda frågor.

//Michael, medlem
 
J

Jimbo

Guest
Sv: Gnäll

Medlemmar likt Michael, Knut, BerntMgn, Rolf & Gunilla, Bengt-Åke Linder, Ludde Kuddsson, Krinil mm. mm. förmedlar just den ända jag söker inom en förening!

Tack för att ni förmedlade vad jag tror att flertalet medlemmar står för!

Beslutet är taget, inbetalningskortet är på väg.

Sen skulle jag nog vilja ha en knapp med "tummen ner" som ett komplement till "tack" för vissa inlägg ;)

Trevligt helg!!!!
 
Toppen