• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Gnäll

lillian och reidar

HBK Medlem
Inlägg
831
Kommun
Stenungsund
HBK-Nr
2179
Medlemskap
2024
Till er alla.
Har man råd att köpa en merca får man ha råd att tanka den sa en gång en bilförsäljare till mig när jag frågade om förbrukningen på bilen jag köpt.Förbrukningen var 1.3 upptill 2.0 liter Det var då det nu kör vi volvo.
Så har man råd att köpa husbil så får man ha råd att tanka den eller har jag fel.
En del har inte ens råd med medlemsavgiften så nog är det fattigt alltid.
2179:music-icon:Drutten
Bra Gunnar att du ingrep tidigt innan detta gick till otrevligheter.:wub:
 
Senast ändrad:
F

F.d. 7117

Guest
Sv: Gnäll

Ja det är en märklig filosofi här när vuxna mäniskor gillar att INTE få diskutera fritt. Men alla passar inte in här. Och det förvånar inte mig. Har ni tänkt på att vi har något som kallas för åsiktsfrihet här i landet? Men en klubb kanske inte behöver följa den, vad vet jag....
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.557
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: Gnäll

På åpne deler av forumet må vi holde oss til strenge regler, det godtas mer på de deler av forumet som er åpent bare for medlemmer. Denne tråden burde flyttes til Formalia som så mange andre.
 

Rolf & Gunilla

FD HBK Medlem
Inlägg
1.160
Kommun
Vadstena
HBK-Nr
2927
Medlemskap
2021
Sv: Gnäll

Visst är jag för åsiktsfrihet men det går väl att ha med en vänlig ton och utan påhopp. Ett vårdat språk gör ju att det blir trevligt att "tjabba" även om man har
delade åsikter. Tänk vad tråkigt om vi alla tyckte precis lika om allt. Men man måste kunna acceptera andras åsikter samt aldrig dra alla över en kam. Ett ovårdat språk är ju mycket lätt att misstolka och skapa osämja helt i onödan.
Nej fram för olika åsikter men med en vänlig ton och vårdat språk.
Ha det gott alla husbilsåkare ta det vackert på vägarna så kanske vi ses nån gång under sommaren.
Kram till er alla Gunilla

:msn_sun::bock::bye::bye:
 
F

F.d. 20998

Guest
Sv: Gnäll

Det var jag som startade tråden som avses. Min avsikt var att diskutera eventuella kommande pålagor för bränsle utan att det skulle bli politik inblandad, klargjorde även för detta i startinlägget. Har kollat igenom tråden fram till låsningen och inte sett någonting som blandar in partipolitik som det tydligen skulle bryta mot. Kanske har detta blivit rensat? Hur som helst så önskar jag alla en glad sommar och förhoppningsvis många bekymmersfria mil.
 

lillian och reidar

HBK Medlem
Inlägg
831
Kommun
Stenungsund
HBK-Nr
2179
Medlemskap
2024
Sv: Gnäll

På åpne deler av forumet må vi holde oss til strenge regler, det godtas mer på de deler av forumet som er åpent bare for medlemmer. Denne tråden burde flyttes til Formalia som så mange andre.
Hej Knut
jag delar dina värderingar i mycket det är helt klart.Men nu får vi inte göra som strutsen köra huvudet i sanden.
Så låt tråden vara öppen så får vi se om alla som har en åsikt kan hålla sig innom ramarna.
Jag tror att det kan komma en hel del bra här.:music-icon:2179 Drutten
 
Senast ändrad:
F

F.d. 29841

Guest
Sv: Gnäll

Hej Drutten och Ni andra.

Nu har jag tankat fullt i HB samt en jeepdunk med diesel 1.002 Euor/ liter här i Luxemburg.
Inte gnäller jag för att det är betydligt billigare här en hemma.Det var ju bara att se glad ut, dessutom är Euron "billig" under 10:an (mot i somras.)

/Vidhem på resa
 
Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 29925

Guest
Sv: Gnäll

Bränslepriset kan nog räknas till något som man verkligen kan reta sig på, men det är sannerligen få som på längre sikt förädrar sitt resandebeteende på grund av priset.
Och varför, man lever ju bara en gång och då skall man väl unna sig det som man anser vara en av de uppleverser som gör livet värd att leva.
Det finns de som finner njutning i att dra ner rök i lungorna även om de är medvetna om riskerna.
Så jag kommer absolut att fortsätta åka både bil båt och husbil så länge inte hälsan sätter stopp för versamheten.:D
 
Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 50069

Guest
Sv: Gnäll

Hej på er!

Om man håller koll på förbrukningen så är det ju även ett sätt att veta hur motorn mår/är inställd!

Lite snällare mot miljön också, kanske:wink:

Fast det kanske inte det denna tråd handlade om :eek:

Anders
 

lillian och reidar

HBK Medlem
Inlägg
831
Kommun
Stenungsund
HBK-Nr
2179
Medlemskap
2024
Sv: Gnäll

Bränslepriset kan nog räknas till något som man verkligen kan reta sig på, men det är sannerligen få som på längre sikt förädrar sitt resandebeteende på grund av priset.
Och varför, man lever ju bara en gång och då skall man väl unna sig det som man anser vara en av de uppleverser som gör livet värd att leva.
Det finns de som finner njutning i att dra ner rök i lungorna även om de är medvetna om riskerna.
Så jag kommer absolut att fortsätta åka både bil båt och husbil så länge inte hälsan sätter stopp för versamheten.:D
Helt rätt man vet ju inte hur länge man får vara med så det gäller att ta tillvara det som bjuds.
Innan man tar ner skyllten för gott.:music-icon:
2179 Drutten
 
Senast ändrad:

krinil

HBK Medlem
Inlägg
3.940
Kommun
Vellinge
HBK-Nr
4750
Medlemskap
2025
Sv: Gnäll

Ja det är en märklig filosofi här när vuxna mäniskor gillar att INTE få diskutera fritt. Men alla passar inte in här. Och det förvånar inte mig. Har ni tänkt på att vi har något som kallas för åsiktsfrihet här i landet? Men en klubb kanske inte behöver följa den, vad vet jag....

..har någon någonsin påstått att du kan upplevas som kategorisk? Det blir lite du mot oss andra, där du representerar sunt förnuft, demokrati, respekt, mm och vi andra då motsatsen. I inlägget ovan använder du åter "ni" rakt ut mot klubben som om alla vi andra var en homogen massa. Det kan du väl inte mena?
 
F

F.d. 7117

Guest
Sv: Gnäll

..har någon någonsin påstått att du kan upplevas som kategorisk? Det blir lite du mot oss andra, där du representerar sunt förnuft, demokrati, respekt, mm och vi andra då motsatsen. I inlägget ovan använder du åter "ni" rakt ut mot klubben som om alla vi andra var en homogen massa. Det kan du väl inte mena?
Du har rätt, så menar jag inte. Men många här måste ju ändå acceptera att trådar och inlägg tas bort annars borde fler röster höras som tycker att det är fel.
När en hel tråd tas bort då försvinner även alla "godkända" inlägg också och då vet man inte om just mitt inlägg inte passade in i ramarna. Sedan tycker jag att det är konstigt att man inte får svära om man nu vill det och ibland skriver någon att man ska skämmas för det man skrivit. Men jag tycker förstås att mycket är bra också.

Mvh Peter
 

KuMaNi

HBK Medlem
Inlägg
1.331
Kommun
Emmaboda
HBK-Nr
50
Medlemskap
2024
Sv: Gnäll

En historisk eftertanke. Är det någon som har svaret på frågan om hur stor del av lönen som gick åt för att köpa en liter bensin eller diesel 1969 och hur stor del av lönen som idag åtgår för att utföra samma bedrift.
 

Roffe1

HBK Medlem (P)
Inlägg
253
Kommun
Halmstad
HBK-Nr
815
Medlemskap
2024
Sv: Gnäll

Nu grabbar har väl botten nåtts eller har ni nån variant på hur tanken fylls på
under körning ???? :msn_highfive::msn_highfive::msn_highfive:

Gunilla


Nää Gunilla deet blir svårt eftersom tanklocket sitter på utsidan men annars så.... men vi har i allafall blivit uppgraderade från gubbar till grabbar :twitcy:

Kurt! 1969 tror jag att jag att jag tjänade tre kronor i timmen så visst var bensinen det dyrare förr :)

:mcride:
 
Senast ändrad:
Toppen