Nu är jag Garmin nörd och jag gillar Garmin skarpt... Klart du skall ha en Garmin !

Men jag hade nog satsat på 895 istället för 795, den har bättre upplösning och betydligt bättre skärm, ja den kostar mer, men är värd dom extra pengarna, anser jag då. Jag kör idag med en 890 men skall testa 1095 i sommar. Jag har också laddat ner alla waypoints från Husbilsklubben i min GPS plus en massa andra waypoints jag kommit över, har väldigt stor nytta av detta när vi är ute. Använder det i kombination med att frugan sitter bredvid och googlar osv.
Angående strömmatningen som flera skriver om, man skall absolut använda medföljande fäste, USB kontakten som sitter i sidan av GPS:en är inte till för kontinuerlig strömmatning, den är rätt på kretskortet, plus att man kan inte få maximal belysning om man ström matar via den.
Lägger upp en bild hur jag gjort fästet i vår helintegrerade, skruvat fast fästet på en plexiglasskiva som jag satt i mitten. Efter att dom första bilderna togs har jag dragit om strömmen så nu ligger det bakom radion och är helt dolt.