• Vill du prova på "Ett måste i varje husbil"? Klicka på "Husbilsplatser" i den blå menyraden.
    Våra demo-husbilsplatser finns i Göteborgs Norra Skärgård
    Mer information om programmet, klicka här.

Fortsatt renovering

bengtic

HBK Medlem
Kommun
Finspång
HBK-Nr
11273
Knut med död räkning blir det ju som du skriver men är det inte perfekt motståndstråd vilket jag inte tror så kommer ju den lägre temperaturen kompensera lite för effektförlusten och ge en något högre effekt.
Tror faktiskt att det kan vara så att man använder mettalltrådens ökande motstånd som en regulator för att minska risken för överhettning. Skulle vara enkelt att göra en mätövning och ta upp en kurva, det var en av de saker mina elever fick göra i elläran. Visste man materialet och arean kan man ju räkna lite på det. Tyvärr brukar ju lödbarheten vara obefintlig.

bror.axelson

HBK Medlem
Kommun
Järfälla
HBK-Nr
1072
Mina vänner!
Hjulen står för dörren och ett nytt år väntar runt hörnet. Husbilen står stilla och vilar med ca 10 grader inomhus. Klädseln urtagen för omklädning vilket kommer att ske i Tallin Estland. Väntar också på delar från Campingvaruhuset för färdigställande efter stölden. Bl:a ett fönster i alkoven och ett fönster dinetten. Byter samtidigt en taklucka som trots butyl mm läckt lite vilket jag tror beror på att det är klämfattning mot taket i stället för skruvförband utvändigt. Lite att göra alltså på det nya året.
Passar också på att önska er alla
En God Jul och Ett Gott Nytt År!

bror.axelson

HBK Medlem
Kommun
Järfälla
HBK-Nr
1072
Länge sedan jag skrev något nu. Tiden går fort och har jobbat med de skador som någon tjyv orsakade. Allt med försäkring och ersättning har fungerat över förväntan.
Bilen i stort klar men med gamla klädseln kvar, ny tillverkas i Estland men pga rådande omständigheter ville jag inte vänta utan åker tills allt öppnar upp sig.
Har åkt några helger och allt funkar perfekt.
Trevlig sommar till er alla
Återkommer,
hälsningar Bror

Jack & Gunilla

HBK Medlem
Kommun
Älvsbyn
HBK-Nr
74
Länge sedan jag skrev något nu. Tiden går fort och har jobbat med de skador som någon tjyv orsakade. Allt med försäkring och ersättning har fungerat över förväntan.
Bilen i stort klar men med gamla klädseln kvar, ny tillverkas i Estland men pga rådande omständigheter ville jag inte vänta utan åker tills allt öppnar upp sig.
Har åkt några helger och allt funkar perfekt.
Trevlig sommar till er alla
Återkommer,
hälsningar Bror
Det samma till dig!

Toppen