• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller nu även för kalenderåret 2026.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Fixa & Trix Dethleffs A642 / Fiat Ducato 2.5TD

Sv: Fixa & Trix Dethleffs A642 / Fiat Ducato 2.5TD

var satte du tryckmätaren
 
Sv: Fixa & Trix Dethleffs A642 / Fiat Ducato 2.5TD

Hej om du tittar på bilderna så ser du den svarta plastslangen som jag pekar på med skruvmejseln , på den sätter du en t-koppling. mvh Kent
 
Sv: Fixa & Trix Dethleffs A642 / Fiat Ducato 2.5TD

Väldigt gammal tråd men jag har precis bytt ut min 2,5d mot en 2,5td och det blev stor skillnad :) Funderar på att montera intercooler också för det gör väl ca 10hk till och det är ju bara välkommet ! Det jag är nyfiken på är om dom som byggt om till ic märker nån större skillnad ?
 
Sv: Fixa & Trix Dethleffs A642 / Fiat Ducato 2.5TD

Japp, stor skillnad med laddluftskylare och därefter korrekt justerat laddtryck samt bränslemängd.
Vår veteran-husbil med 2,5TD (Peugeot/Citroén) går mycket fint efter en del uppdateringar samt justering.
En turbomotor som laddar över 0,4-0,5 bar bör alltid ha laddluftskylare!
 
Tillbaka
Toppen