• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Fiske-Tjatter

F

F.d. 50064

Guest
Sv: Fiske-Tjatter

Nu börjar det snart likna nått Tagna i dag kl.09.30
Bild 1 Öring på väg
Bild 2 Lekande Id
Bild 3 7grader i vattnet.
synd att foton inte kan läggas upp större dom är 1000x750 pix
Höger klicka spara bild.så får ni dom i rätt storlek.

Bilagor

• P1010394.JPG
    P1010394.JPG
    186,6 KB · Visningar: 5
  • P1010381.JPG
    P1010381.JPG
    308,9 KB · Visningar: 5
  • P1010383.JPG
    P1010383.JPG
    176,1 KB · Visningar: 10
F

F.d. 410

Guest

Anton,

jag saknar uppgift om exakt position, Lat o Long tack så vi kan genomföra ett fälttåg dit och ta upp maten!

Anders

F

F.d. 50064

Guest

Anton,

jag saknar uppgift om exakt position, Lat o Long tack så vi kan genomföra ett fälttåg dit och ta upp maten!

Anders
Det kommer det kommer.Ska tydligen göra en sida åt dom,ska bli fiskevård.
Tror att man i ordning ställer ställ platser.Man har dämt upp och gör gå vägar
Och en parkanläggning med broar, 2-3 lusthus planteringar.Blir ett riktigt fint rekreations område om 2-3 år.Om man inte sätter käppar i hjulen för dem.
Länsstyrelsen har säkert synpunkter.

Hasse P

HBK Medlem
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
121
Medlemskap
2025

:cool: Svar till AndersHJ- om platsen närmast Stadshotellet vid City-fisket.

Stadshotellet har nu inkommit med ett svar på er förfrågan om att ha Husbilsekipaget parkerad straxt innanför svängdörrarna på Hotellet.

Av svaret att dömma, kan man utröna ett stort tvivel om att ha en Husbil straxt framför foajen,men det som blev det slutgiltiga avgörandet och avslaget på förfrågan, var begäran om att få grilla en massa korv på trottoaren framför Hotellet.Man hänvisar till korvkiosken ett stycke från Hotellet.

Så Anders, det blir till att hålla tillgodo med oss andra trevliga fiskekamrater på ett avstånd av ca 450 meter från ovan nämda Stadshotell, om det inte stör dig för mycket?. Du kan ju ta scotern från bilen till matsalen på Hotellet om det inte ställer till för mycket besvär för dig?.

F

F.d. 410

Guest

Jaha, då ber jag att få tacka för den informationen och får väl anpassa mig efter dessa förutsättningar.

Dock uppkommer per automatik en annan fråga. Eftersom vi blir tillräckligt antal kanske jag kan räkna med att bli buren av mina fiskekamrater T/R Stadshotellets bar och då även att färden går via nämnt korvstånd enär jag lämpligen även bör få ner lite fast föda i magen annars kan det bli för skvalpigt med sjösjuka som följd.

Anders

PS När får jag mottaga förstapriset i tävlingen?

Hasse P

HBK Medlem
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
121
Medlemskap
2025

:cool:Det enda jag kan ge svar på i det här läget är väl om förstapriset.

Du får väl fråga förstapristagaren om du får hålla i priset efter han eller hon har emotaget det. Och som jag ser det, är det nog inget pris du kan räkna med ta hem i första taget med så många bra motståndare i fisket.

Avslutningsvis vill jag bara säga- OM jag skulle vinna? så glöm att du får beröra priset.;)
ps Och inte fan bär jag heller.:p

F

F.d. 410

Guest

Marianne,

jag tror att du kanske går in på HBK:s hemsida och kollar även fast Hasse inte är hemma.

Jag kan dock meddela dig att han mår bra och är i goda händer så du kan vara lugn. Klockan är nu strax efter 23.00 och jag har just läst sagor för honom och han somnade med ett leende på läpparna.

Han har fått äta mat ordentligt ikväll och även blivit serverad lite rödfärgad hälsodryck. Jag ligger med bilen strax intill honom och hör ifall han skulle börja gråta inatt så du kan vara lugn.

Tyvärr har det inte blivit någon fisk idag vilket nog gjorde Hasse lite ledsen men vi har försökt trösta honom så gott det går och vi sätter vår tilltro till morgondagen.

Sov så gott och Hasse och jag skall nu göra detsamma,

Anders

F

F.d. 50064

Guest

Hi kamrater
Och blev det något ? eller var det bara hälsodrycker och korv ?
Kan meddela att HÖcup på Öland blev ett botten napp 60 tal fiskare ,vad jag hörde i går innan jag gav upp togs det upp 4-5 HÖ den största på runt 3 Kg
Så han fick 12000:- för den,bra kg pris.Vi som fiskade på södra ön hade ingen vidare tur,några tapp och en på 1,1kg 53cm inget att hurra för.Men länge såg det ut som att dags priset för söndag skulle klara sig.Sen kom rapport från norr 2,något.Så var det med det.Ännu en erfaren het rikare och fina natur upplevelse.
Ps:eek:m man ska hitta något som störde var väll sälen som dök upp 100m ut nyfiken glodde han/hon på oss ,tänkte säkert vilka dårar när det är så lätt,stå där hela dan det gör man ju inte.
Man vet ju inte hur länge den hade varit där.Det var bara att flytta till en ny spott.:confused::confused::confused::confused:
Mer finns att läsa på Havsöring Cup är inte uppd. när detta skrivs.
Visst är Sverige FANTASTISKT se bara sol uppgången.
WGS 84:N 56° 34.044', E 16° 39.900'
WGS 84 - decimal:56.56741, 16.66501
RT90:6271440, 1552854
SWEREF99:6270474, 602311

Bilagor

• P1010590.JPG
    P1010590.JPG
    60 KB · Visningar: 1
  • HOE_6_100424.JPG
    HOE_6_100424.JPG
    122,3 KB · Visningar: 2
  • P1010592.JPG
    P1010592.JPG
    79,8 KB · Visningar: 2
  • HOE_3_100424.JPG
    HOE_3_100424.JPG
    117 KB · Visningar: 2
Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 410

Guest

Tack för den rapporten Anton. Kan meddela att det var lika dött på andra sidan Kalmarsund.

Jodå visst blev det korv vid ett tillfälle men annars blev det mestadels "normal" mat.

Men man fick nöja sig med naturupplevelsen och fint väder. Tråkigt var väl ett par bottennapp som kostade några drag, alltså som vanligt.

Men det är bara att gå på det igen. Torsdag lovar man oss runt 15 - 16 grader så då skall det bli att åka ut med båten och testa på HÖ, torsk och abborre. Med lite matsäck i bagaget kan det ju i alla fall bli en trevlig dag på sjön.

Anders

Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 50064

Guest

Så är det Anders du vet det sista som överger en är hoppet.Man står där å tänker ett sista kast bara; 22:a gången.Dom ska upp.Man har tagit 5 kg på den spotten tycker det är helt ok.Nu blir det att inrikta sig på NORGE.
Vi hörs:mcride:

Hasse P

HBK Medlem
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
121
Medlemskap
2025

:cool:Tjena grabbar.

Va är det man läser för falsarier Anders? (lika dött på andra sidan kalmarsund ) ??. Ska du avge en rapport av fisket i påskalavik- så får du nog nämna( grabben i tältet brevid)- han tog faktiskt upp ett par sikar innan han gav sig hemmåt med masken- fisken- och- fästmön.
Rätt ska vara rätt trots att inte VI fick något på krokarna.Den ena Siken var nog på ca: 0,6 kg-den andra på ca:0,4 kg.

För min del så metade jag med att paternostertackel med både räka-strömming-mask,utan att få något på metet.

Det blev ett oänligt nötande med kastspöt med olika drag i parti och minut-men icke- inte ett hugg.
Jag tror att det berodde på att Anders tittade ner i vattnet och skrämde fisken?.

På torsdag kanske du slipper att få Bottennapp Anders-fast man vet ju alldrig med fisket?.
Näe jag siktar på fisket den 7-9 maj i Norrköping, DÅ blir det ena riktiga baddare som sitter på kroken (tror jag)?.

Tjingeling.

F

F.d. 410

Guest

Körde idag upp till Överum för att kolla läget vid gölen men kunde konstatera att den omtalade bommen ännu stänger av vägen. Hur skall det bli med detta månne. Får väl ta med en bågfil till första besöket.

Sicka dumheter!

Anders

Hasse P

HBK Medlem
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
121
Medlemskap
2025

:cool:Jag ska ringa till Krister och höra om läget Anders,han vet nog vad som är sagt i frågan om bommen. Det lustiga är att den har varit öppen i två år i rad för att nu vara stängd med hänglås.

Det ska bli väldigt spännande att höra motivationen varför bommen plötsligt skall vara stängd. Var det några som var där och fiskade trots bommeländet ??.

F

F.d. 410

Guest

Jag gick aldrig upp och tittade eftersom det inte stod någon bil nedanför bommen. Kan ju iofs vara någon som kört in bakvägen.

Får hoppas att det blir ändring, kan bli slitsamt att bära fångsten till bilen annars i år.

Anders

F

F.d. 50064

Guest

Beträffande Norrköping.
Ja ha,där ser man ,lätta att fånga den gäckande öringen?
Det är märkligt att alla runt om kring mig alltid fångar fisk,å jag kan bara se på.
Kom ner en kille i går kväll med en lätt utrustning två kast sedan satt den där,
ingen stor men ändå.Fick några följen i morse,en var en riktig fin bit.
Den följde med ända till fötterna på mig, sedan dök den upp två gånger till,märkligt beteende.J...a fisk.:mad: har fiskar hjärna ? tydligen något finns där.
Väst kusten har hyfsat väder kan jag meddela.:Dse bilder tagna igår.
Den lilla fisken från Kalmar sund ser han mallig ut eller.

Bilagor

• P1010636.JPG
    P1010636.JPG
    134,2 KB · Visningar: 1
  • P1010641.JPG
    P1010641.JPG
    183,6 KB · Visningar: 0
  • P1010624.JPG
    P1010624.JPG
    145 KB · Visningar: 0
  • sverker mG.jpg
    sverker mG.jpg
    16,4 KB · Visningar: 1
F

F.d. 50064

Guest

Hallå Var är ni alla Sportfiskare med HB ????????
Va tyst det är,inga fiskar,inga utflykter,inga bilder att vila ögonen på,ingen ting???????
Kunde konstatera att Norge gör man inte på en p.rast.Nästa gång blir det en riktig sem.tripp.Med vandringar/kultur/fiske och allt.
Daftö var mycket bra HÖ fiske lätt att komma till.Vi stod visserligen på campingen mkt.fin och har man barn så måste den vara kanon.Dom har någon form av pirat tema. http://kartor.eniro.se/m/pcJ7q Fiskade mest nedanför bron på Dafter sidan till den lilla udden.(flytta kartan lite åt vänster)Många följen och 3 tappad,som vanligt är jag inte så där koncentrerad efter någon halvtim.fiske,går mest i min egna lilla bubbla.Å då är man inte med när det smäller till.
Någon mer i klubben som kan tipsa om lätt åtkomliga fiske spott`s med HB på V-kusten gärna med karta.
Vi kan väll lägga upp liknade kartor och en enkel beskrivning.Ev.starta en ny tråd.Jag kan ta sundet runt Kalmar och Öland.Där jag brukar hålla till.
Vill ni fiska grovgädda och Abborre och är i närheten kan jag rekommendera.
Wrnans Fiske och Jakt, fiske av havsring i Halltorpsn 12-15 kg är ingen ovanlighet.Bäst är det alltid med levande agn.
Ni får ha det så bra i sommar hoppas på många fina fångster fram över.:mcride:

Bettan o Bernt

HBK Medlem
Kommun
Valdemarsvik
HBK-Nr
662
Medlemskap
2025

Vi har en vecka semester v.22. Har pratat lite löst om Magnehulteån(heter det så?) Någon med erfarenhet. Går det bra att stå med husbilen, vatten, toa mm.

Hasse P

HBK Medlem
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
121
Medlemskap
2025

:cool:Jag har pratat med Robin fiskeguiden för Magnehultsån, och han önskade er välkommna för att fiska.

Det finns en parkering precis innan bron över ån som kan ta ca 5-8 st HB:n, men det är föst till kvarn som gäller. Du kan gå in på www.inatur.se för att lotsa dig fram för fiske där med priser och annat.

Senast ändrad:
F

F.d. 52909

Guest

Anton...några rykande färska foton till dig från vårt Ölandsfiske. :wink:

Ang fiskeplatser åtkomliga med husbil, så ligger det en "uppsamlings" tråd på forumet för detta sedan en tid...

Bilagor

• Öland-500.jpg
    Öland-500.jpg
    23,6 KB · Visningar: 90
  • Öland 1-500.jpg
    Öland 1-500.jpg
    31,5 KB · Visningar: 90
  • Öland 015-500.jpg
    Öland 015-500.jpg
    25 KB · Visningar: 91
  • Öland  007-500.jpg
    Öland 007-500.jpg