• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Fiske-Tjatter

F

F.d. 50064

Guest
Sv: Fiske-Tjatter

Går över till Tjatter istället och svarar.Så vi inte sölar ner den andra tråden med sånt oväsentligt.
Sweden Rock ja.Det är häftigt skulle du och frugan hänga med på Anders
även Hasse skulle behöva skaka loss lite.Tänk vi tre står å spelar luftgitarr
längst fram å head bäääängar.:D:D:D:D:D
Jag kom hem från Öland nyss.
Kom ner där jag brukar åka ner vad ser man 7 bilar å massa fiskare.
Frånlandsvinden säger att här finns inget liv als,skulle det ha funnits någon
HÖ så har dom säkert skrämt bort dem.3 grader i vattnet + 8 i luften.
Äh... jag plockar ändå ihop mitt spö och kastar några kast.Efter 6:e 7:e kastet rycker det till ....men släpper med en gång,på igen men släpper.Fan oxå.Ska jag säga att man blev kvar i 5 timmar och malde kast på kast.
Så kan man lägga ytterliggare ett bomfiske till högen.
Östra sidan är helt isfritt just nu.

Hasse P

HBK Medlem
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
121
Medlemskap
2025

:cool: Det gör du rätt i Anton- det är bättre att vi Tjattrar i den här tråden.
Jag måste säga att du gav inte upp i första taget, 5 timmar utan att H-öringen ville vara med på kroken-då kan man ändå säga att du har fiskat av vattnet ordentligt.

Jag kan säga dig Anton att vi var på Jerry Wiliams här i Valdemarsvik för ett par år sen,och jag var döv i ett par tre dagar med tinnitus - men herre Jävlar vicket tungung det var.
Ta och lyd ett gott råd ta med skyddsutrustning för öronen det lär gå åt.
Jag blir lite brydd när du skriver att evenemanget/ Sweden Rock går av stapeln i NORGE?. Har dom ingen egen "Rock" där??? eller är det bara Lusenkoffter som står till buds?.:D

F

F.d. 410

Guest

Anton,

hur är det på västra sidan av Öland? Ligger det is utmed stränderna och isåfall hur långt ut. För hela K-sund kan väl inte vara istäckt.

Har du fått bort snöhögen bakom husbilen ännu? Det smälter ju undan med en rackarns fart för närvarande.

Blir Pukavik för mig imorgon bitti sen har visst AC hittat någon som säljer några möbler i Kalmar hon vill ha. Får väl tömma garaget på husbilen.

Rapportera gärna när isen är borta

Anders

F

F.d. 50064

Guest

:D:D:D:D Norge :D:D:D Hade man inte träffat dig så hade man undrat.
Hasse, har alltid hörselskydd special vid konsert besök,lika bra det.Det räcker när man hör hälften.Ja du Hasse du vet hur det är när man känner fisk,jag i alla fall ger mig inte i första taget.Det behöver ju inte ha varit en HÖ,kan lika gärna varit en större Abborre,eller mindre Gädda.Kastade med Bombarda och en av mina spoonisar.Fick i alla fall ett Toby inkl.tafs med mig hem som jag draggade upp från botten.Problemet med lätt åtkomliga ställen är att det blir folksamlingar.Vad jag inte förstår är att 16 pärs måste stå i samma vik,jag menar att kustremsan är ju oändlig.Kan man väll sprida ut sig lite 100-200 m
Just på den sträckan är det inga problem varierad sand,sten botten,större stenar här och där små uddar o.s.v.
Anders i stort sett är sundet täckt men börjar spricka upp,lite blåst så ger isen sig iväg.Snart kan man välja sida.Jag räknar starkt med att åka över 30-31 sedan är det påsk å då lär det väll vara folk över allt.

F

F.d. 410

Guest

30 - 31, alltså tisdag till onsdag. Skall du ta husbilen då eller tänker du köra personbil fram o tillbaka?

Var brukar du vara på ostkusten av öland?

Hasse P

HBK Medlem
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
121
Medlemskap
2025

:cool: Nej det behöver det ju inte vara Anton- men om det vore Abborre/ Gädda så borde du ha känt av något mera och inte bara ett enda påslag.Det kan ju ha varit en H-öring som slog till med bakkroppen för att bedöva bytet/ spoonaren,och sen hängde med en bit innan kroken släppte ?.

Låter betryggande om Norge med Hörselskydden i dubbel bemärkelse.

F

F.d. 410

Guest

:cool: Anders- vad ska du göra i Pökavik ???.

Hasse, det heter Pukavik. Det du skriver anspelar ju på något helt annat och då får vi kanske barnförbjuda Fisketjatter. Åtminstone om man skall tro Ronny & Ragge.

Jag skall ju göra fuktkontrollen.

Anders

Hasse P

HBK Medlem
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
121
Medlemskap
2025

:cool: Det var skit på skärmen när jag läste ditt inlägg- men du kan man inte göra en fuktkontroll hemma?, utan att åka till- jadu vet vad jag menar ???.

F

F.d. 410

Guest

:cool: Det var skit på skärmen när jag läste ditt inlägg- men du kan man inte göra en fuktkontroll hemma?, utan att åka till- jadu vet vad jag menar ???.

Tyvärr gör inte Adria-handlarna hembesök.

Å andra sidan tycker jag det är ganska kul att göra resan. Det blir ju en resa på runt 50 mil och det blir ju liksom starten på husbilssäsongen. Det är ju andra året och två till blir det.

Anders

F

F.d. 50064

Guest

30 - 31, alltså tisdag till onsdag. Skall du ta husbilen då eller tänker du köra personbil fram o tillbaka?

Var brukar du vara på ostkusten av öland?
Jag försöker få igång HB .Vart jag fiskar ????? beror på.Väder å vind.

Hasse P

HBK Medlem
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
121
Medlemskap
2025

:cool:Har dom så dåligt förtroende för sina bilar att man ska åka fyra år i rad till dom för och kolla om dom tål vatten?.

Be dom att tjära taket på bilen när du är där, så håller det nog tätt ett tag framöver ?.

F

F.d. 410

Guest

:cool:Har dom så dåligt förtroende för sina bilar att man ska åka fyra år i rad till dom för och kolla om dom tål vatten?.

Be dom att tjära taket på bilen när du är där, så håller det nog tätt ett tag framöver ?.

Tja, en svart "topp" kanske vore snyggt för att inte tala om den ljuvliga tjärdoften. Jag är ju en gammal "sjöbuse"

Kanske husbilstillverkarna helst skulle se att bilarna stå under tak tills fuktgarantin gått ut.

Hasse P

HBK Medlem
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
121
Medlemskap
2025

:cool: Ja då fick man äntligen ett bevis för= ATT DOM VAR OCH FISKADE. Ett telefonsamtal. Ja inte för att jag är avundssjuk på något vis- MEN om ett par kompisar ger sig i väg till Öland för ett par dagars fiske efter Havsöring, så nog" BORDE" väl någon av dom ha hört av sig till oss andra Backstugesittare och berättat om hur fisket går på Öland här på forummet, ELLER??.

Skit samma om det inte blir något påslag på spöt,för det kan ingen bestämma hur det går med fisket. Men en rapport kunde ni väl ändå ge oss eller hur grabbar.

MVH En som Undrade.

F

F.d. 410

Guest

Den kan emellanåt bli lite si och så med datakontakten. Syftet med resan var ju fiske vilket vi ägnat större tiden åt.

Idag vaknade vi till en strålande sol och var snabbt ute på hällarna. Det tog inte lång stund tills Anton fick ett rejält hugg och kunde efter en en stund landa en havs öring runt 5 kg. Där vi står finns en liten ränna genom hällen ut från en Bäck här upptäckte Anton en brun fin öring stå mellan två stenar alldeles i ytan. Med en kobras snabbhet greppar han bakdelen på öringen och släner upp den på hällen. Fantastiskt!

Själv har jag bara fått upp en lite torsk.

Vi fortsätter fisket.

Slut på rapporten!

Hasse P

HBK Medlem
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
121
Medlemskap
2025

:cool:Tackar så mycket för den rapporten. MEN vore det inte för att det är första april så skulle vi ha slukat historien med hull och hår.:present-2-icon::applaus:

Som du vet så är jag en vän av ordning,så jag ser fram mot ett stiligt foto på fångstmannen Kobra-Anton med "öringen" i ett stadigt grepp runt bakdelen.:msn_photo::msn_thumbup:

F

F.d. 410

Guest

Den kan emellanåt bli lite si och så med datakontakten. Syftet med resan var ju fiske vilket vi ägnat större tiden åt.

Idag vaknade vi till en strålande sol och var snabbt ute på hällarna. Det tog inte lång stund tills Anton fick ett rejält hugg och kunde efter en en stund landa en havs öring runt 5 kg. Där vi står finns en liten ränna genom hällen ut från en Bäck här upptäckte Anton en brun fin öring stå mellan två stenar alldeles i ytan. Med en kobras snabbhet greppar han bakdelen på öringen och släner upp den på hällen. Fantastiskt!

Själv har jag bara fått upp en lite torsk.

Vi fortsätter fisket.

Slut på rapporten!

Bäste Hans (GW) Persson

Visst har du rätt, morgonens rapport var nog lite påverkad av dagens datum. Som vän av ordning vill jag dock åter avlämna rapporten men nu mer med sanningen överenstämmande:

Idag vaknade vi till riktigt skitväder, det ösregnade och vi gav tusan i att gå ut, istället vände vi oss och somnade om i den gosiga sängvärmen. Efter en lång stund gick dock Anton ner till hällarna men fick inte ett hugg och kom snabbt tillbaka med kommentaren att han frös om fingrarna

Senare gick även jag ut och gjorde några kast och konstaterade att havsöringen är totalt utrotad i Östersjön och jag frös i hela kroppen varpå jag gick tillbaka till värmen i husbilen

Vi har inte fått ett dugg, inte ens en liten sketen torsk har visat intresse för våra kreationer.

Vi fortsätter inte med fisket. Nu åker vi hem.

Dock vill jag slutligen skriva att detta var premiärturen med husbilen och trevligt har vi haft, frisk luft har vi fått och det är väl ändå det viktigaste. Fisk finns att köpa om man nu vill äta detta.

Slut på rapporten!

Senast redigerad av en moderator:

Hasse P

HBK Medlem
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
121
Medlemskap
2025

:cool:Tackar-Tackar för den enligt datumet redigerade rapporten. Det var väl kul för dig Anders att premiären nu är avklarad i fisket, synd bara att du inte fick kröna den med åtminstånde en liten sketen torsk i alla fall.

Som du vet har ju jag avverkat premiären i år med ett antal fiskar på mitt fångstkonto ( 32 st) men låt dig inte nedslås av det utan spotta i fickorna och kom igen bara- förlåt händerna ska det vara.Det är väl åtminstonde en som är glad när du kommer hem utan att du luktar fisk?

F

F.d. 410

Guest

Jodå glädjen fanns kanske där men jag kom visst några timmar senare än vad jag lovat.????!!!!

32 fiskar!! Då får vi väl sätta igång diskussionen igen om vad som räknas.
Du vet det där med mört, och nu tar du upp strömming.
En kompis har ett akvarium med minst 200 guppy. Om jag tar upp dessa är jag med i racet då?

F

F.d. 52909

Guest

o i morgon är det 2 april då verkligheten återvänder även i detta forumet, hoppas jag.:wink:

...men klart att ljugarbänken ska vara både lång o bred, men till syvendes o sist så är det ju som alla är överens om att det bara är en sak som gäller.

Fotobevis !

Hoppas ni hade härliga dagar på Öland Anders, själv blir det premiär till helgen här på västsidan, ska prova o blöta lite lina så får vi se om det blir något foto utav det.

Toppen