• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller nu även för kalenderåret 2026.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Fiske-Tjatter

Sv: Fiske-Tjatter

:cool:Nja svammel & svammel,här kommer man med den ena lösningen efter den andra till dig. Men du kanske upplever det som svårt att vissualisera vad jag menar??.

Tycker du det är lättare om jag skickar en tusch-teckning till dig så du ser hur du skall lösa problemet,för problem är jag övertygad om att det är för dig.

Ett annat alternativ som kan vara lösningen på en flätad fiskekorg för din del är ju om du köper en Luftballongkorg,ja menar då får du ju plats med alla dina stora fiskar,typ dom från Bottengölen?.

Nu tror jag servetterna är uppe i 39,5 grader eller??.

Svar på din fråga

Bilagor

• pos.jpg
    pos.jpg
    47,2 KB · Visningar: 128
  • snösl.jpg
    snösl.jpg
    60,1 KB · Visningar: 3

:cool:Ser man på Nya eller gamla Zeländarn har landat i verkligheten,VÄLKOMMEN.

Sätt fart nu med snöskottandet för jag kommer ner på torsdag för en inspektion av fastighetsskötseln, och då skall min parkeringsplats vara kliniskt ren från snön på din uppfart, för jag har lackskorna på mig och vill kunna gå in till kaffebordet torrskodd.

Jag kan medela dig att jag var nere vid sjön i dag med och kollade abborrehålen,och dom var lika tomma som i söndags på dom ätbara abborrarna.

Men skit samma nu är utrustningen klar med dom nya spöna till strömmingsfisket på lördag. Dom blev perfekta spöna med UL rullen påmonterad,snabbt och ta hem lina och att komma ner på djupen utan att linan fryser fast i isen,som det gärna blir när man drar upp linan för hand och den ligger i en hög brevid borrhålet.

Som sagt var, skotta på och var rädd om ryggen.

Bilen är nu framskottad och avtäckt samt har idag körts 2 meter bakåt och en meter framåt. Motorn spinner som en katt och jag sitter just nu i bilen med värmaren på och har det varmt och gosigt, kall är dock ölen som står bredvid. Man måste ju fira att HB-säsongen har börjat i och med denna dag.

Säkert inga problem med parkeringen av din bil, vi kan ju lyfta in den och ställa ner den på snön på tomten.

Välkommen

Anders

"Ser man på Nya eller gamla Zeländarn har landat i verkligheten,VÄLKOMMEN.

Sätt fart nu med snöskottandet för jag kommer ner på torsdag för en inspektion av fastighetsskötseln, och då skall min parkeringsplats vara kliniskt ren från snön på din uppfart, för jag har lackskorna på mig och vill kunna gå in till kaffebordet torrskodd."
Skönt att se att du har förstånd att föra dig och inte komma inklaffsande i dom vanliga "pråmarna"

"Jag kan medela dig att jag var nere vid sjön i dag med och kollade abborrehålen,och dom var lika tomma som i söndags på dom ätbara abborrarna."
Tror du det räcker med att titta i hålen? Du måste ha en fisklina med krok så att du kommer ner i sjön!! Herregud!

"Men skit samma nu är utrustningen klar med dom nya spöna till strömmingsfisket på lördag. Dom blev perfekta spöna med UL rullen påmonterad,snabbt och ta hem lina och att komma ner på djupen utan att linan fryser fast i isen,som det gärna blir när man drar upp linan för hand och den ligger i en hög brevid borrhålet."
Skönt att se att du äntligen blivit lite modern och skaffat spö och rulle. Hala lina för hand och ha i en hög bredvid sig gjorde ju fiskegubbarna på 1800-talet.

Anders

Senast redigerad av en moderator:

:cool:Fråga 1, måste jag ha vattenkammat och fluga,eller räcker det med att jag bara ska titta på dina N-Z flugor??.

Ja det brukar räcka med att titta ner i hålet. Det kallas för kikmete.

Vadå modern och skaffat spö???du skrev ju själv att man måste ha fisklina med krok för att komma ner i sjön, räcker inte det ??????? HERRE GUD,sicket svammel.

Vattenkammat och fluga!!! 1800-tal igen.

Design-skjorta och öppet i halsen gäller för moderna människor.

"kikfiske" kan man inte få kikhosta då? :-)

Vadå svammel?

:cool:Tack för kaffet Anders,det satt som en smäck. Men jag är lite besviken på dig för du skulle lägga ut en bild på www adressen till krokpåträdaren till mig, men det tycks bli som vanligt när jag hade dig som elev.Man var tvungen att tjata och tjata om den mista lilla sak på dig.

Jag har full förståelse för att du är till åldern kommen, med dåligt minne och så vidare. Men nu tror jag att du medvetet skiter i att göra som jag ber dig om bara för att få igång galltrycket på mig?.

Så nu ber jag dig så snällt jag kan efter alla omständigheter- SKICKA SKITEN BLIXTSNABBT- KEPISCH innan gallblåsan spricker på mig!!!!!.

Länken skickades i morse kl 8.15 i ett mail!!!

I samma mail som jag nämnde om AC:s tillstånd.

I det mailet fanns en rad med blåa bokstäver, det är en länk!!!!

Klicka på den så kommer du dit du vill. Misslyckas du, läs datorns bruksanvisning.

Hälsningar
En som alltid fullföljer sina åtaganden.

:cool:Hittar inte min bruksanvisning på datorn, men tackar ändå,får väl ta och anlita nån dataexpert som kan se var felet gömmer sig?.
Hälsningar.
En som alltid fördröjer sina åtaganden.

:cool:Vadå måste man kunna höra för att hitta felen på en dator???.

Senast ändrad:

:cool: Morsning Svarvarn. Jag piper ut till Bråvikens isvidder och drar lite strömming nu på morgonkulan.

Skulle du ha lite sillskallar till torskfisket -elller. Jag återkommer med fiskerapport.

Ja, du kan väl slänga ner lite hela/halva/skallar i en påse och lägga i frysen så kan vi väl ha detta att till att testa torskfiske när båten är i sjön.

Lycka till.

:cool: Jo tack du, nyss hemkommen med ca 3 kilo färsk strömming. Det var en underbart fin dag att vara på isen med ca 100 st andra entusiaster för strömmingsfisket på den plats vi var ( sandviken) i Kolmården.

Totalt antal fiskare som var ute i dag på isen på Bråviken skulle jag uppskatta till 3 hundra st utdraget på hela Bråvikssträckan.

Dagen började lite trögt med få strömmingar för min del, men för Marianne gick det bättre i starten.Hon halade den ena efter den andra,men sen fick jag visa var skåpet skulle stå, så tillsammans tog vi hem ca:60-70 st som nu ligger i kylen väl förberedda för rökning i morgon till Böckling.

Eftersom hela fångsten går till gårdsrökeriet,Ja jag röker ju fisken på gårdsplan så du inte misstolkar infot om rökningen på "GårdsRökeriet", så blev det inget till torsken i dag. Men eftersom jag inte är torsk på strömmingen efter nästa lördag,för jag skall ut igen så fryser jag ner betesfisken då i stället för i dag.

Jaja- jag vet att man skall inte lova bort skinnet förens björnen är skjuten, men i det här fallet kan jag ta gift på att uppdraget går att genomföra fullt ut nästa lördag för min del.

Synd att du inte kunde närvara i dag på fisket,för jag är övertygad om att du hade gillat läget?.
MVH
Böcklingen.

ds:Jag fick inte in några bilder,för jag hör så dåligt på datorn.

Tack för den rapporten. Det här med betesfisk är ju inte så viktigt, finns på Kvantum.

Jo jag skulle gärna åkt upp men hälsotillståndet är väl sådant just nu att det vore högst olämpligt att sitta på en pall på Bråvikens is.

Hoppas det kommer bättre tider vad hälsan anbelangar även om det just nu ser tjurigt ut.

Anders

Senast redigerad av en moderator:
Tillbaka
Toppen