Lagade felet idag fick hjälp av JANKRO som hade en metod att testa koppla över tempgivaren.
Hittade en trasig säkring som såg ut att ha gått mycket varm och nästan svetsats fast fick bända loss den.
Bytte den och testade och fläkten snurrade igång!
Har nog fått jobba hårt i spanien men tack vare svalt väder hela vägen hem med mycket regn har motorn överlevt.
Jag har bokat om färjan till i morgon söndag, har dålig uppkoppling här så man ordnade allt via telefon enklaste sättet.
Ska köra 37 mil till kiel ska inte vara några konstigheter passerar utanför Bremen lastbilstrafiken brukar öka då men inte på en söndag startar tidigt så jag inte får en massa hemvändande tyskar som köar framför mej.
Kör runtom Hamburg inte rakt igenom vilket mina tre gps föreslår.
Igo har två saker som är bra man kan testköra i farter ända upp till 16ggr hastigheten på sträckan. Sen kan man som jag utesluta väg 7 som går genom hamburg upp mot danmark.
Dår får jag en väg som fortsätter på 1 som jag kör dit på mot travemunde och rödpy puttgarden och går aldrig in i Hamburg.
Sen viker den av vid en korsning rakt upp mot Kiel.
Den blir längre men jag kan hålla bra fart hela tiden så jag borde inte förlora tid.
Man får nog räkna med att det kan ta bortåt 5 timmar vill vara senast framme kl 16.
Ska se om jag kan komma iväg kl 09 på morgonen.
Vill inte göra om samma som idag köra hela sträckan gick upp utan att äta körde 08.15 kom fram 14.30.
Stau en fredag är inget ovanligt och en medveten strategi av vägverket här.
Den går ut på en del målade linjer jag kallar det fejkade vägbyggen, sen så ställer man upp koner och blinkande lampor att ena filen är blockerad så man måste byta fil blockeringen finns inte den står de själva för!
Sen fortsätter man med nästa fil så tre filer ska bli en blandat med lastbilar och personbilar.
Det värsta jag sett var när man lade ihop flera andra filer på samma sätt så att 6 filer skulle bli en.
När sen allt stod nästan still och man körde långsamt kom man ut på en tom fyrfilig motor väg och då började racet.
1 timme försvinner snabbt.
Nu tror jag inte detta händer i morgon eftersom vädret säkert gör att trafiken minskat att man är tidigt ute hjälper och att det är en söndag utan lastbilar som ju alltid samlar sej i en klunga som är svår att köra om.
Ska man sedan räkna med en massa elbilar som kan stanna varsomhelst och att man vill ha el i lastbilar vilket kan bli katastrof.
Känns skönt att köra hemåt inatt ska ju bli sista bonatten i bilen har ju el så inga problem med värmen fast det var 4 grader och skulle vara snöblandat regn men det såg jag inget greven ligger ju lågt med en stor kanal som går förbi.
Står man nära kanalen får man betala mer och samtidigt ha glädjen att bli väckt närsom av båtarna som går på radar.