När vi kör igenom Frankrike brukar vi köra in i lite mindre byar, där har dom oftast bra platser, gratis eller efter eget samvete med alla faciliteter man behöver ifirm av vatten,el o tömning. Ska man bara övernatta så helg okey. Här är en 50 km söder Lyon. Finns i appen Ställplatser.
Jo jag förstår men jag är sån att jag åker från a till b tills jag är hemma.
Jobbigt dock med de långa sträckor jag brukat köra tidigare så numera ska det var under 30 mil som idag 27 mil.
Har hittat en plats aires någonting med bom vet inte riktigt hur man gör då?
Är ju vi medelhavet och kör mot lyon hittade en plats söder om lyon så jag kan köra igenom eller förbi dagen efter.
Det blir 20 mil ganska lagom. Regnar en hel del vilket gör att den sigth seeing trip jag tänkt mej regnar bort.
Kör upp till greven och bokar om färjan. Greven brukar bli sista övernattningen sen blir det hytt på båten.
Fick hjälp av en tysk att hitta en lämplig plats. men det franska systemet för att betala och öppna bommar har jag aldrig använt.
så min beräkning övernattning här sen söder om lyon sen norr om lyon så totalt 6 övernattningar som kan utsträckas om vädret blir bra.
Så 2 veckor tidigare än planerat ska jag komma hem, jo börjar bli trött på att bo i husbilen men man är ju igång och får se något nytt varje dag hemma blir det mest tv och sånt.
En tysk hjälpte mej idag Han hade papperskarta och mobil. tog foto av det han hittade.
Men vilken bil!! Men kostar säkert dubbelt mot mitt hus med tomt.
Fast man kan nog inte byta bort sverige våren och sommaren mot en husbil som man hela tiden ska fara runt med.
Bo i husbilen nej mina resor har visat att jag skulle inte klara det, jag behöver en fast punkt med en egen tomt där jag kan gå och skrota.
Någon gång i april gör avslut på tråden sen kommer det inte bli mycket fler inlägg.