• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2026.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla. Du måste logga in för att betala årsavgiften!

Fiat Ducato Cosmos Weinsberg -87

När du kör hem får du inga problem med värmen fast just nu har det varit ovanligt kallt på hela iberiska halvön och det gäller förmodligen även för frankrike och tyskland. Solen skiner nu väldigt stark -för stark! Men vinden 8m/s är inte varm så svårt att klä sej och hitta ett bra ställe att vara på.
Är ofta ute på tur men du kan ju ringa 0737573255
behöver komma bort från campingen med dess invanda rutiner supande folk.

Kronan just nu 10.60/euro dollarn sjönk ordentligt så mycket för trumps utspel.
Han får gärna fortsätta eftersom amerikanska varor blir billigare - men kommer inte allt även det från USA från kina ursprungligen märks bara om.
Amerikanska folket blir bara fattigare......

Amerika är egentligen redan luspanka...för de har en enorm statsskuld som hittills ingen har brytt sig om... sen om man räknar på lite annat sätt..så ligger Amerika rätt högt i ranking på personliga tillgångar...men det är ju väldigt olika fördelat.

Allt fungerade faktiskt bra lite jobbigare att vända sej i sängen men låg bra med en liten kamin man sätter i uttaget blev det varmt så det räckte.
Skulle faktiskt kunna rekomendera det till en ensam kille som är händig.
Jag har fått lite ofrivilligt ledigt mellan två jobb så jag är lite sugen på att antingen ta min saab 9-5 alternativt elbilen och skrota runt lite i Europa en eller ett par veckor (vet tyvärr inte hur länge jag får vara ledig så man kan ju inte dra iväg för långt).

Halloj Bengt!
Nu har vi kört igång vår annorlunda övervintringsresa med elbil och taktält…
Det har funkat bra med laddningar överallt men lite kylslaget i greven med -2 gr, bilen snittade på 2,5 kWh per mil , ganska bra för en 3,2 ton bil.
Så här såg vi ut i greven, med en hemmagjord värmeförflyttare från bilen som stod på campingläge….tog 8 % av batteriet över natten..

Visa bilaga 243298

Nu har vi landat i Santa Pola där vi hyrt lägenhet i drygt 2 månader, tar en cykeltur nån dag över till Bahía så kan vi surra över en pilsner kanske.
//Klasse
EV9’an ser grymt läcker och ”äventyrlig” ut med taktältet!

Det är rätt stor skillnad på en eller två veckor!
Hur är det? Kan man få tillgång till värme på natten från elbilen? Då har den ju en stor fördel.
Det hade varit skitkul, som det heter att få läsa om en sån här grej. Jag rekommenderar i så fall Nederländerna! Ett enkelt land att vistas i... det är nog förbjudet att campa lite här o där...men finns i varje fall på sommaren många ställplatser... o du behöver ha tillgång till toa och vatten mm ...en del är nog tillgängliga också på vintern. sen är väl vädret lite si så där..men nära havet..så det blir inga stora köldknäppar... kommer att ligga mellan 2-7 grader närmsta tiden. Många pratar också engelska så under en kort tripp kan det va en fördel. Gör det! Äntligen får man nåt riktigt kul att se fram emot.

Ja här är det inget äventyrligt, utan snarare ganska tryggt boende inte lätt att särskilja från livet hemma utom mera utemat större säng och inga trappor.
Tog en stor kaffe och toost dvs rostat bröd med ost.
Efter det med laddat batteri rullade jag mot hamnen. stannade på La Barka dyra men alltid god mat bra betjäning. Såg att man kom ihåg mej. Förutom att jag är mycket större än spanjorer har jag lite knep för mej.
Jag tittar på personalen så att de ser mej och jag dom, drar ett skämt eller en kommentar.
Oftast en komplingmang för maten och servicen.
Inget stort men det blir skillnad när man kommer tillbaka!!
Körde hem med lite stopp för att köpa mat sen blev jag trött la mej lite på sängen vaknade kl22 och visste liksom inte tiden. Har sovit dåligt ett par nätter så jag sov ifatt nu.
Kunde gått ett varv till baren men jag fördrog att stanna i bilen. Har nog aldrig utom vid nyår varit där sent.
Blir trevligt att träffa Klasse igen länge sen sist men bor ju bara 6 mil bort!
Morgondagen ska bli bra kör nog härifrån ner till kusten sen får jag se vart, har laddat extra batteriet så jag har större räckvidd.
Informerade Rakel om att platsen kommer vara ledig från 16/3 så hon kunde skriva in det i datorn. Den kvinnan skulle vara ett kap för varje stilig man. Snygg trevlig kvicktänkt öppen snygg jo man kan skriva det 2 ggr.

Hur varmt får du ungefär i tältet?
Beror på hur varmt det är i bilen, jag hade 22 och sen lite värmeförluster på vägen upp….sååå,kanske 15-16 vid -2 ute…
Sen hade jag ju gumman o vovven att värma mig med… men lite kyligt om näsan blev det.
Bilen är kanon med både V2L och dubbla värmepumpar så vi har både kompressor box med kyl o frys och induktionhäll och knappkaffemaskin.
Men att stå på ställplatser är att föredra med toa o dusch… Tanken är att vi kan göra lite utflykter här nere i ..
//Klasse

Tillbaka
Toppen