Sällan spelet blir för litet utan det är nog så att det blir lite slitage som behöver justeras, de tickar lite grand och jag med mitt motoröra hör att det är för stort spel.
Ventiljustering är ingen reparation utan normal service.
Att underlåta att serva kan bli dyrt i längden sen går ju motorn bättre och jämnare mindre bensinförbrukning och mer kraft.
Ganska enkelt man kan inte missa vad som är insug eller avgas har ett bladmått så ganska lätt att ställa in.
Då var det mindre roligt att göra samma sak på en wv1200 liggande på marken och ventilkåpan var inte skruvad utan en fjäder som höll den på plats.
Jag har slutat åka skidor så ingen mening att åka hem, vadå gnälla över 25cm när man har utrustning, när jag växte upp fick man tillverka en plog i vedboden i minusgrader lasta med sten och dra den för att kunna komma ut. Ved hämtade man regelbundet det var enda sättet att få varmt. Varmvatten fanns det inget.
Om du hade råd skulle du åka hit och sätta dej i solen med en öl istället för att fjanta runt med ynka 25cm snö.
Inatt firades det nytt år en massa svenskar samlades ute och öppnade lite bubbel för att fira.
Men var nog bara 12grader på natten.