Jag har normalt inget emot utsvävningar i min tråd men det passerar gränsen när man söker skapa problem mellan medlemmar. I detta fall handlar det om en medlem som mej aldrig veterligen har skapat en egen tråd utan på ett sätt som är uppmärksammat av många medlemmar.
Det handlar om stickrepliker avsedda att på något sätt skada eller fördärva trådägaren eller någon annan deltagare i tråden.
Det stämmer dåligt med husbilsklubbens filosofi om en vänskaplig och gemytlig samvaro.
Efter en kall natt 4,8gr ute på natten och tidiga morgonen, ökade på värmen succesivt från lägsta 1 till 3 av 10.
lägsta värme 19gr så ingen katastrof, hade inte dragit så mycket att jag fyllde på har en full 5l dieseldunk som står.
Så klart hade ju några minuter med fläktkaminen gett 25 grader.
Förra året stod jag på minusgrader i frankrike med en tom dieseltank i värmaren den var på 1,5l.
Det ledde till att jag kastade loss kl08. Jag körde ju ner i mellandagarna och det var totalfullt överallt husbilar stod direkt utmed vägen utan parkeringsplats.
Vad jag lärde mej av det är att man ska inte åka strax före eller under storhelger.
Så min plan för detta året är att köra hemåt i god tid så att jag är i sverige innan påsken infaller,
Man kan lugnt räkna med att katolska länder har en starkare koppling än sverige som numera mest är ateistiskt och ett sätt att hälsa på under ledigheten.
Alternativet är att köra efter påsken i god tid så att alla hunnit köra hem och med tanke på att jag gärna vill ha 10 dagar så handlar det om andra halvan av april.
Sen får man tänka på bokning av färja också.
Jag känner att 4 mån bortvaro från verkligheten är tillräcklig så jag tänker köra i mitten av mars.
Som jag skrev så bokar man här endast till sista mars så det kan bli så att man måste lämna campingen och slåss med folket på vägarna under påsken.
Priserna tar också ett skutt uppåt under helgerna.
Ja det är lite att tänka på när man planerar.
Man slipper mycket bekymmer om man tänker efter före istället för efter.
Tömde toan sist var i november i en nödsitauation, det jobbet hade jag gärna lejt bort men nu är allt fixat.
22gr inne 8gr ute nu. blir kallt inatt också.
Just svängningarna i tempen är jobbig 15gr ute men solen är som ett brännglas skulle vilja säja minst som i högsommaren.
Om 2 månader är man på väg hem och när man kommer hem sätter man sej i soffan och tänker att våren har inte kommit än. Vaknar till snöeländet ska få igång bilen och parkera om.
Någonstans emellan det extrema i sverige vore bra.