• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2026.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla. Du måste logga in för att betala årsavgiften!

Fiat Ducato Cosmos Weinsberg -87

Den går igång med en kraftig "tjoff"
Jag brukar kalla det för "akustisk tändindikering".

Vad jag däremot aldrig har förstått är, varför gamla Adria-husvagnar har en indikeringslampa över köksbänken som visar att bänkbelysningen är tänd. (Man hade dessutom en lampa som talade om att köksfläkten var igång, men den gjorde säkert nytta för vissa stendöva – alla andra hödre tydligt att den var igång.)

Pålle

Grannen mittöver har en åttameters och 3 dagar på en gasflaska så det blir dyrt hemma 190kr kostar det här.
Jag kan stå 3dagar för 80kr och då har jag över 20grader och takluckan lite öppen. Finns diesel för 1,27 eu lite längre bort men jag fördrar något dyrare med manuell betjäning och då kan jag köpa lite mat. Då blir det 70kr. Gångtiden blir mellan 15 och ända upp till 18tim. Även nu kan det bli varma dagar om man sitter i lä i solen. Jag antar den ska ha 30mB regulator om den inte är tyskimporterad då kan det vara 50mB.
Se gärna till inlopps och utlopps ventilerna på min bil går de ut på sidan men på gamla bilen satt det en skorsten som var av plast med ett bränt hål i. Regnade ju in vatten där.

Tillbaka
Toppen