Ganska otroligt men det duggade lite och när jag kommit på plats med alla grejor började det regna "på riktigt" så jag var nära att "gå in i kaklet".
Hade tänkt igenom det hela kopplade på strömmen blåste rent ventilen med min lilla hårfön.
skruvade bort anslutningen till ventilen.
Tog bort slangstumpen och satt dit en ny och bättre slang satt fast den med buntband satt tillbaka ventilen den satt löst så drog fast den tog bort slangen i tanken där sitter det lite löst i tanken.
Använde en kniv och sprättade upp slangen så det gick att få loss den, gick bra att sätta dit den och sen buntband.
Gick ganska fort påhejad av regnet min dyra täckjacka från lidl en sån alla har var genomblöt. byxorna med.
Satte dit Tempuren på växelspaken och skruvade på knoppen.
Var mörkt ute och massor med trafik men ville testa när jag kom ut på 80 väg så hände det! Heureka (jag har funnit det).
Det värsta oljudet borta, lite lät det om spaken och växellådan.
Nu har jag ju vikter och ett buntband på en strategisk plats ska ta bort en sak i taget och se om det blir någon skillnad.
Ingen mening att köra omkring med saker som inte gör nytta.
Körde ju bara en liten kort bit igår och då lät det så det är tempuren som gör skillnad.
Buntbandet drar lite i växlarna så det klipper jag direkt.
Vikterna kan nog ge ett ökat slitage på Bussningen i växellådan så dem tar jag bort.
Man får köra och testa hela tiden. Fick ju dela den tempur jag hade på mitten så kan göra en lite snyggare variant.
Runda av den lite och nu kan jag satsa på en lite snyggare strumpa.
Har ju nya svarta som jag nyss köpte på dollarstore.
Mätte och borrade hål i pallen så bara att lyfta dit och skuva fast.
Har satt dit ett vitt spännband som ska hålla fast micron.
Den måste göras ren innan montering och sen måste jag bära upp den som står i källaren, vi köpte den när min far bodde själv.
Jag ville han skulle ha något enkelt så det finns bara en ratt inget mer men hemtjänsten klarade inte det?
Tekniska kvinnor jo det var för enkelt bara vrida fram antalet minuter sen startar den själv utan strömbrytare och sånt.
Så är det när tekniken gör saker enklare vi är så vana att det ska vara komplicerat med en massa brytare touchkontroller osv.
En vecka kvar, Fick hjälp av ai när det gäller min batteribeställning från kina.
Den hittade att numret kom från DHL och där visar det att det är på väg från tyskland till sverige om jag fattat rätt i sånt fall borde det befinna sej på en lastbil från tyskland men jag är skeptisk.
I sådana fall borde det komma i god tid innan jag reser.
Blir ju inget roligt att boka om ska bli minusgrader nästa vecka men E4 till jönköping håller man ren likaså vägen ner till göteborg väntar mej inga problem.
Det tekniska med bilen är ju nästan klart det handlar mest om packning av kläder och mat.
Mitt försäkringsbolag har 45dagars försäkring utomlands för en ganska liten kostnad kunde jag förlänga den till 60dagar längre fanns inte och möjligen att det var några extra förmåner med i det priset.
Jag har Hedvig enligt Ai var det bolaget som låg högst på listan över nöjda kunder.
Så det blir några dagar oförsäkrad men en del av den tiden är jag på hemväg och då antar jag att bilförsäkringen träder in. Ska få ett grönt kort på posten.