Har du kollat gasförbrukningen på ett såpass litet kylskåp som du har, skulle tro att om du kör det med vettig inställning typ 6 grader i skåpet ungefär, drar det under 200g / dygn. Naturligvis lite beroende på omgivningstemperatur. Det blir väl inte så betungande, särskilt som gasen i Spanien är billig. Kan vara värt att ha ett par kalla öl, lite frukostmat m.m. tillgängligt när man vill!Jag vill inte ha en dc dc laddare om jag kan undvika. När jag har tillräcklig laddström och spänning vill jag inte förenkla med ytterligare något jag inte har koll på. Var och mätte idag under sätet där det sitter två relä. Bägge hade 13,5v in men inget ut så inte påverkade som vi brukar säja. Eftersom jag jobbat med el och elektronik i hela mitt liv och lagat massor så nej så lite sånt som möjligt, en av orsakerna jag handlade en gammal bil var att jag inte vill få de skumma fel som finns på alla de nya. Inte heller förstörda batterier när elektroniken luras.
Kylskåpet kommer bara amvändas som skafferi, det drar ganska mycket gas och vad ska jag ha det till smör och ost är egentligen det viktigaste, mjölken i spanien står inte i kylen. Kall öl ja då måste man dricka den fort det är knappast en orsak att betala el eller gas för att få kall öl.