• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Fartkamera i Tyskland

Jägarn

HBK Medlem
Inlägg
530
Kommun
Järfälla
HBK-Nr
1204
Medlemskap
2024
Sv: Fartkamera i Tyskland

Vi får nog vara taksamma att Tyskarna inte skickar böteskrav till Sverige,, än,,
Här står det oftast en varningsskylt före fartkameran så man bromsar in och efter passage av kameran öka farten till vad man tycker vägen är gjord för.
I tyskland finns dom flesta kamerorna i samhällen väl dolda, En mörkgrön fyrkantig låda. Efter passage av den gula byskylten håller jag alltid max 50.
På motorvägen sitter kameran ofta under en viadukt.

Jägarn.
 

S670sl

HBK Intresserad
Inlägg
321
Kommun
Sigtuna
Sv: Fartkamera i Tyskland

Nog skickar tyskarna krav på fortkörningsböterna till Sverige.Körde för fort med personbilen mellan Flensburg och danska gränsen i början av april.I veckan kom belöning i form av inbetalningskort på 30eur.
Mvh.s670sl
 
S

Sören-6830

Guest
Sv: Fartkamera i Tyskland

Vi får nog vara taksamma att Tyskarna inte skickar böteskrav till Sverige,, än,,
Här står det oftast en varningsskylt före fartkameran så man bromsar in och efter passage av kameran öka farten till vad man tycker vägen är gjord för.
I tyskland finns dom flesta kamerorna i samhällen väl dolda, En mörkgrön fyrkantig låda. Efter passage av den gula byskylten håller jag alltid max 50.
På motorvägen sitter kameran ofta under en viadukt.

Jägarn.

De nyaste jag såg för några veckor sedan var runda, grå med svart glas och ca 150 cm höga, och ännu svårare att se än de fyrkantiga.
 

Dethleffskvalite

HBK Medlem
Inlägg
3.527
Kommun
Lomma
HBK-Nr
1035
Medlemskap
2024
Sv: Fartkamera i Tyskland

Tabellen stämmer, min prestation var 59 km/h på 50 skyltad väg tydligen.
 

Ulla & Klaus

HBK Medlem
Inlägg
336
Kommun
Oxelösund
HBK-Nr
11525
Medlemskap
2025
Sv: Fartkamera i Tyskland

Du har tur! I Sverige kostar samma lagbrott 2000 Sek. Borde kanske vara samma i Tyskland.:yes:
 

Holman

HBK Medlem
Inlägg
4
Kommun
Ljungby
HBK-Nr
4818
Medlemskap
2025
Sv: Fartkamera i Tyskland

Var i Tyskland veckan efter påsk, tyckte det blixtrade till.
I fredags kom ett brev, hade visst kört 57 på 50 väg = 20 euro i böter.
Jättefint med bild och allt, är väl bara att betala antar jag.
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Fartkamera i Tyskland

Det skulle vara intressant att veta om trafikböter från utlandet kan drivas in i Sverige och även det omvända förhållandet.
 
Toppen