• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

DJI Phantom

kejo20

HBK Medlem
Inlägg
1.208
Kommun
Varberg
HBK-Nr
20
Medlemskap
2024
Hallå mina radiostyrda vänner:D
Äntligen höll regnet upp och jag kunde göra premiärflygningen.
En sån fantastisk maskin, detta var jättekul, jag är ju nybörjare på detta men Phantomen hjälpte mig med flygningen, den är fantastisk, släppte jag spakarna så stannade den i luften och hovrade.
En mycket snäll maskin måste jag säga, lätt att att landa lugnt och fint.
Kan inget annat än rekommendera denna pryl, finns ju massor med grejjor till den med.
Ha det gött.
MVH KEJO20
 

Håkan J

HBK Medlem
Inlägg
4.269
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
92
Medlemskap
2024
Sv: DJI Phantom

Hmmmm, retsticka;)

Har kollat på en del filmer på nätet på dom som flyger Phantom. Verkar faktiskt som om det är lättare än att flyga en Hubbsan X4 om man nu använder alla hjälpmedel.
Läckert när sändaren stängdes av och den flög tillbaka och hovrade på ca 60 fot för att ge piloten chansen att ta ner den själ. Det gjorde han inte så då landade den själv istället.:)
 

Marianne och Lars

FD HBK Medlem
Inlägg
215
Kommun
Linköping
HBK-Nr
1832
Medlemskap
2022
Sv: DJI Phantom

Hej har sedan ett par veckor en Hubsan 4, bra som någon skrev att träna på.
Jag börjar nu närma mej en Phantom för att kunna flyga utomhus och med film möjlighet. Bra ide om vi kunde gå ihop några stycken för att kanske kunna pressa priset.

Hälsar Lars Rehnström
 

Affezell

HBK Medlem
Inlägg
4.029
Kommun
Söderhamn
HBK-Nr
4542
Medlemskap
2024
Sv: DJI Phantom

Vad kostar denna "leksak"?

Jappe

Vilken menar du ?
Hubsan 4 kostar 395:-
Hubsan 4 med kamera kostar 595:-

DJI Phantom kostar nog en del tusenlappar och finns tydligen i en del olika konfigurationer men skall kolla lite på priser.
Vi kan väl höra med Kejo om vad och var han köpt sin ?
Han kanske har undersökt priser lite nu.
 

kejo20

HBK Medlem
Inlägg
1.208
Kommun
Varberg
HBK-Nr
20
Medlemskap
2024
Sv: DJI Phantom

Hejsan alla.
Jag köpte min via Ebay, kostade 3500kr ungefär, den är version 2, lite uppdaterad i mjukvara och annat.
Kollar man på blocket så finns några till salu men jag vet inte om det är första versionen eller senare.
köpte även med en aluminiumväska att ha den i vid transport.
Har hört att det finns svensk säljare av denna med men vet inte om han är den svenska importören.
Jag jämförde Phantomen med Walkera mm. men kollar man på youtube så säger de flesta att kvaliten på Phantomen är bättre, det fick mig att välja denna.
MVH KEJO
 

Affezell

HBK Medlem
Inlägg
4.029
Kommun
Söderhamn
HBK-Nr
4542
Medlemskap
2024
Sv: DJI Phantom

Hejsan alla.
Jag köpte min via Ebay, kostade 3500kr ungefär, den är version 2, lite uppdaterad i mjukvara och annat.
Kollar man på blocket så finns några till salu men jag vet inte om det är första versionen eller senare.
köpte även med en aluminiumväska att ha den i vid transport.
Har hört att det finns svensk säljare av denna med men vet inte om han är den svenska importören.
Jag jämförde Phantomen med Walkera mm. men kollar man på youtube så säger de flesta att kvaliten på Phantomen är bättre, det fick mig att välja denna.
MVH KEJO

Hej Kejo
Har du någon länk till där du köpte den ?
 

Lars o Annica

HBK Medlem
Inlägg
759
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
8996
Medlemskap
2024
Sv: DJI Phantom

Den som säljer dom i sverige är UAS Multirotor och Flygfotobutik - Pitchup mycket bra support om det är något som man undrar över.
Om man köper vision2 så är den komplett med kamera och har batteritid på över 20 minuter de tidigare versionerna kräver att man har fler en ett batteri och köper till en go pro kamera om man inte redan har en.
Phantom vision2 kostar i sverige 9995 kr går att hitta något billigare på nätet, men man mister support på svenska av riktigt duktig personal.
Av allt radiostyrt jag provat är detta det roligaste hitintills. Igår blev det 20 minuter mörkerflygning vilket går utmärkt tack vare återkoppling till smartphonen så kan man se var man är och riktning fart höjd återstående batteritid.

Lars
 

Affezell

HBK Medlem
Inlägg
4.029
Kommun
Söderhamn
HBK-Nr
4542
Medlemskap
2024
Sv: DJI Phantom

Har talat med den svenska leverantören Mikrokopter om flera inköp.
Det kommer en ny uppgraderad version i januari och den kan enligt sedan uppgraderad och utrustas till nyare modeller senare om man så önskar.
Pris 5995:-
Det enda dom bjuder på extra är ett reservbatteri batteri.
Kanske blir att handla på Ebay med risk för att mista den svenska supporten.
Jag själv står och väger om vilket jag skall göra.
 

Håkan J

HBK Medlem
Inlägg
4.269
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
92
Medlemskap
2024
Sv: DJI Phantom

Vision modellen som är topp idag är den jag köper som det ser ut nu. Men årstiden är fel och eftersom utvecklingen går framåt så tror jag på bättre förutsättningar i vår. Specielt prismässigt.

Kommer "nog" ligga lågt till i vår. Har ju en liten Hubsan att träna med fram till dess:)
 

Lars o Annica

HBK Medlem
Inlägg
759
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
8996
Medlemskap
2024
Sv: DJI Phantom

Har talat med den svenska leverantören Mikrokopter om flera inköp.
Det kommer en ny uppgraderad version i januari och den kan enligt sedan uppgraderad och utrustas till nyare modeller senare om man så önskar.
Pris 5995:-
Det enda dom bjuder på extra är ett reservbatteri batteri.
Kanske blir att handla på Ebay med risk för att mista den svenska supporten.
Jag själv står och väger om vilket jag skall göra.

Då har du nog inte fått pris på phantom vision2, men det var kanske inte det du frågade efter?

Lars
 

kejo20

HBK Medlem
Inlägg
1.208
Kommun
Varberg
HBK-Nr
20
Medlemskap
2024
Sv: DJI Phantom

Hej
När jag letade skrev jag bara DJI Phantom i sökrutan på ebay, då kommer det upp flera försäljare av denna, sedan valde jag en med hög % på vad folk har gett för betyg på säljaren.
MVH KEJO
 
Toppen