• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Din favorit ställplats i Europa

  • Startad av Deleted member 11118
  • Startdatum

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Din favorit ställplats i Europa

Jappe, Smeden o Knarrevik sluta leka besservisser om vad som är Campingplats - Ställplats och hur mycket dom ska kosta och hur dom ska vara utrustade.

Det vore väl bra om vi liksom tyskarna fick ordning på ställplatsbegreppet?

Bordatlas, Promobil, Wohnmobil m.fl. grundar sig på detta i sina kataloger, appar och navigatorer så varför skulle vi på HBK förvanska detta begrepp?
 
Senast ändrad:
F

F.d. 1649

Guest
Sv: Din favorit ställplats i Europa

Hej.
Oj vilken lekstuga,rena sandlåde debatten.Jag tänkte inte sänka mig så lågt och skriva i den här tråden,men fricampingen i La Marina vid stranden är ingen ställplats,utan just en fricamping,man kan bli bortkörd av polisen när som helst,vilket också händer nu som då.
Mvh Jan-E
 
F

F.d. 28368

Guest
Sv: Din favorit ställplats i Europa

Trevlig idé med en tråd för våra favorit ställplatser i Europa.

En av mina favoriter är Rinteln i Tyskland. Det är en gratis ställplatz utmed floden med promenadavstånd till centrala Rinteln, som bjuder på fina korsvirkeshus. Det finns anslutning för el som man betalar med mynt, vilket gör det enkelt. Det gäller bara att hitta ett ledigt eluttag.

Wohnmobil-Stellplatz Rinteln

Vid mitt första besök i Rinteln köpte jag ett SIM-kort för mobilt bredband (kontantkort) hos Vodafone. Dom var vänliga och angav butikens adress för mig då jag inte har någon adress i Tyskland.
 

Smeden

HBK Medlem
Inlägg
1.442
Kommun
Tomelilla
HBK-Nr
28
Medlemskap
2024
Sv: Din favorit ställplats i Europa

Jappe,

noynoy: Lyssna inte på dessa pensionärer som passerat bäst före datum med råge. I nästa tråd vill dom också säkert ha tillbaka vår gamla husbilar med enkelgolv och 75 hästkrafters bensinmotor. Fortsätt tippsa !!!!

Mvh
larsemil


Nu får du väl ge dej larsemil!

Ska vi tvunget ha åldersdiskriminering även här?

Om du lagt till en smilis efter så hade jag nog bara skrattat.
Men jag tror banne mej du menar allvar! :mad:

Kåre
 

larsemil

HBK Medlem
Inlägg
687
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
4784
Medlemskap
2024
Sv: Din favorit ställplats i Europa

Det vore väl bra om vi liksom tyskarna fick ordning på ställplatsbegreppet?

Bordatlas, Promobil, Wohnmobil m.fl. grundar sig på detta i sina kataloger, appar och navigatorer så varför skulle vi på HBK förvanska detta begrepp?

Det var just det jag gjorde.
noynoy:s tips finns att läsa om i Bordatlas 2012 sid 268


mvh
larsemil
 
Toppen