• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Din favorit ställplats i Europa

  • Startad av Deleted member 11118
  • Startdatum

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: Din favorit ställplats i Europa

OK! Jag lovar att inte skriva mer i denna tråd!

Jappe
 

Smeden

HBK Medlem
Inlägg
1.442
Kommun
Tomelilla
HBK-Nr
28
Medlemskap
2024
Sv: Din favorit ställplats i Europa

Samma här Jappe, låt dom fortsätt att "blanda päron och äpplen"!

Jag bryr mej inte längre!

Tack för gott samarbete Jappe!:)


Hälsar
Kåre
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Din favorit ställplats i Europa

Jag tycker att tråden är ett utmärkt sätt att beskriva sina favoritställplatser i Europa.
Vi får dock inte glömma att lägga in dem under "ny plats" i högerkolumnen, naturligtvis med bild eftersom denna tråden snart är bortglömd.

bild.jpg

Jag håller med Jappe att det bör vara ställplatser (husbilsplatser), inte campingplatser eller vanliga parkeringsplatser.
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Din favorit ställplats i Europa

Varför inte döpa om tråden till "Dina smultronställen i Europa" som kunde inbegripa alla kategorier övernattningsplatser?

Trådskaparen kan själv ändra rubriken i det första inlägget såvida inte alltför lång tid har förflutit.
 

atina1

HBK Medlem
Inlägg
1.790
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
20782
Medlemskap
2024
Sv: Din favorit ställplats i Europa

Hej Jappe
Nu begär du rent för mycket, vill du verkligen att folk skall kunna läsa innantill?
Mvh. " Ps" nä det var som när dom frågade 7 åringen vem som vinner melodifestivalen "Danny" blev svaret,, har du hört låten han sjunger "nä" men han är best!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!"DS"
Mvh.
 

atina1

HBK Medlem
Inlägg
1.790
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
20782
Medlemskap
2024
Sv: Din favorit ställplats i Europa

Hej Kenth!
Jo då är vi rätt så lika, men tänk på dom som har "klaustrofobi", & visst
alla är vi olika.
Om sen de folk som "måste" ha en massa runt sej för att skryta eller där är andra problem, vad vet jag.
Nä nästa plats KAN blir Danska väst kusten m. "risk" för en massa !!!!
mVH.
 
F

F.d. 8160

Guest
Sv: Din favorit ställplats i Europa

Har inte åkt ett hjulsnurr nere i Europa (Estland räknar jag inte) men jag vet vilken plats jag skulle vilja hitta.
Gissar på tyska alperna, med utsikt över en dal och ett vattenfall som brusar lagom i bakgrunden. Gärna så att det syns. Lagom liten serpentinväg också. Där vill jag stå.
Nån som sett en sådan plats?
 

SirMcLain

HBK Medlem
Inlägg
6.732
Kommun
Spanien
HBK-Nr
4832
Medlemskap
2026
Sv: Din favorit ställplats i Europa

Jag står på den nu... La Marina i Spanien. Några meter till havet.
 

atina1

HBK Medlem
Inlägg
1.790
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
20782
Medlemskap
2024
Sv: Din favorit ställplats i Europa

Ja SoreBeard!
Varför inte Norge då, Höjdskillnaden ungefär lika bra bara det att i Norge startar du från 0 m.ö.h. & upp över fjället gasa som fan uppför & bromsa dito nerför!
Vattenfall & härliga vyer finns i överflöd där uppe, men det är ju klart "spriten" kostar något där uppe i högan nord!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Mvh.
 
F

F.d. 53091

Guest
Sv: Din favorit ställplats i Europa

Hej! Vi står på La Marina Camping! Kom o hälsa på!:twitcy:
 
F

F.d. 8160

Guest
Sv: Din favorit ställplats i Europa

Ja SoreBeard!
Varför inte Norge då, Höjdskillnaden ungefär lika bra bara det att i Norge startar du från 0 m.ö.h. & upp över fjället gasa som fan uppför & bromsa dito nerför!
Vattenfall & härliga vyer finns i överflöd där uppe, men det är ju klart "spriten" kostar något där uppe i högan nord!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Mvh.
Ja! Det skulle helt klart kunna funka det med.
Finns det ställplatser, eller åt minstone natt/sovbara rastplatser på sådanna platser i norge? Kommer inte att bli av närmaste året dock, då jycken är av sort som norska staten inte gillar. :p
 

Jägarn

HBK Medlem
Inlägg
531
Kommun
Järfälla
HBK-Nr
1204
Medlemskap
2024
Sv: Din favorit ställplats i Europa

Av alla ställplazer jag besökt kan jag nämna Bad Salzungen i Tyringen. Där finns tre platser men jag tänker på en som heter Haad/werra aue. 50 49 5" N 10 14 1" E
Tidigare gratis men nu 5€. Stor park, 0,5 km till staden. Vatten och tömning vid vattenverket 1KM.

Har en Favoritplats i Sörmland vid sjön Yngaren. men vågar inte lämna ut platsen utan ägarens tillåtelse, skall ringa och fråga. Finns bad och fiske, vatten hämtas i dunk.

Jägarn :)
 

Jägarn

HBK Medlem
Inlägg
531
Kommun
Järfälla
HBK-Nr
1204
Medlemskap
2024
Sv: Din favorit ställplats i Europa

Svar på Platsen vid sjön yngaren, ringde ägaren som just nu sitter och sätter priser för 2012 Han hänvisar till WWW.sundsgard.eu

Jägarn igen
Ha en bra dag.
 

larsemil

HBK Medlem
Inlägg
687
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
4784
Medlemskap
2024
Sv: Din favorit ställplats i Europa

Jappe, Smeden o Knarrevik sluta leka besservisser om vad som är Campingplats - Ställplats och hur mycket dom ska kosta och hur dom ska vara utrustade.

noynoy:s tips finns väl dokumenterad i Bordatlas 2012 på sidan 268 och som fil i min GPS.

noynoy: Lyssna inte på dessa pensionärer som passerat bäst före datum med råge. I nästa tråd vill dom också säkert ha tillbaka vår gamla husbilar med enkelgolv och 75 hästkrafters bensinmotor. Fortsätt tippsa !!!!

Ett av mina smultronställen är inte så långt därifrån; Sirmione. En parkeringsplats längst ut på den lilla smala landtunga som går ut i Gardasjön. Finns även den beskriven på sid 268 i Bordatlas 2012. Vi tillbringade två nätter där i somras När vi var där höll man på att göra en bra anläggning för att serva husbilarna med vatten, avlopp och toatömmning.


Mvh
larsemil
 
F

F.d. 17941

Guest
Sv: Din favorit ställplats i Europa

Larsemil !
Tag tacksamt emot råd av äldre män , om du inte tar råd av äldre män , blir du aldrig en vis gammal man , Erfarenhet ger visdom !
Lasse
 

larsemil

HBK Medlem
Inlägg
687
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
4784
Medlemskap
2024
Sv: Din favorit ställplats i Europa

Larsemil !
Tag tacksamt emot råd av äldre män , om du inte tar råd av äldre män , blir du aldrig en vis gammal man , Erfarenhet ger visdom !
Lasse

Med risk att hamna ännu mer utanför tråden:
Tar gärna råd av äldre män och kvinnor med för den delen.
Rubriken var "Din favoritställplats i Europa"
Vad som är Campingplats/Ställplats, dyrt eller billigt, var det inte fråga om i trådrubriken.

noynoy, gör sitt bästa för att ge mig och några till, ett bra tips. Tipset passade mig bra, så jag suger i mig det. Ett dåligt tips behöver jag inte kommentera. Nästa tips är kanske bättre. Se positivt på tips!!!

Mvh
larsemil
 

Krister Ursula 18

HBK Medlem
Inlägg
2.370
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
18
Medlemskap
2024
Sv: Din favorit ställplats i Europa

En stellplats som är guld värd är Heiligenhafen.
Som jag hoppas får finnas kvar.
Här finns strand o.bad, restauranger, shopping, hamnfester, Calles, Fleegard, veterinär, Tuv. för tyska miljömärket, m.m. och massor av husbilskompisar från hela Europa.
Krister.
 
Toppen