• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Din favorit ställplats i Europa

  • Startad av Deleted member 11118
  • Startdatum

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: Din favorit ställplats i Europa

En av våra favoriter är : ..: Azienda Agrituristica - Punto Vendita "El Bacàn" - Palazzolo di Sona SS11 Verona :... Italien.
Den ligger mitt i en fruktodling, tom toan har ac och om man har tur kan man få äta middag hos dem.
Vi fick det, 17 rätters...
/Noynoy

Med all förlov! Detta är väl ingen ställplats? Det är en campingplats, säkert väldigt trevlig sådan men knappast ställplats! Inte med de priserna!

Jappe
 

noynoy

HBK Medlem
Inlägg
475
Kommun
Nacka
HBK-Nr
6739
Medlemskap
2024
Sv: Din favorit ställplats i Europa

?
 
Senast ändrad:

noynoy

HBK Medlem
Inlägg
475
Kommun
Nacka
HBK-Nr
6739
Medlemskap
2024
Sv: Din favorit ställplats i Europa

?
 
Senast ändrad:

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: Din favorit ställplats i Europa

Alltid lika trist att svara på inlägg. Ska nog sluta svara på frågor här... Trodde detta handlade om favoritställplatser...

Varför det? det är väl kul när folk har olika uppfattningar om saker och ting! Det är säkert en jättetrevlig plats du beskriver men med tanke på priserna där och vad många tycker om vad ställplatser ska kosta så kan det väl bli lite gnöl! So what? Du har ju visat oss en trevlig plats att åka till om vi är i trakterna! Trevlig helg, noynoy!

Jappe
 

Smeden

HBK Medlem
Inlägg
1.442
Kommun
Tomelilla
HBK-Nr
28
Medlemskap
2024
Sv: Din favorit ställplats i Europa

Alltid lika trist att svara på inlägg. Ska nog sluta svara på frågor här... Trodde detta handlade om favoritställplatser...

noynoy!

Ledsen om det är mej du blev "putt" på!

Jag kunde bara inte låta bli at reagera på denna tråd, eftersom vi tydligen har så helt olika synsett på vad en ställplats är.

Jag tillhör "det gamla gardet" som ser en ställplats som en nattplats, utan några som helst faciliteter. Ställplats har nu med tiden och "generationer" senare mer fått en betydelse och innebörd som tyska Ställplatz.

Många skiljer numera heller inte på Ställplats och camping. Så innebörden är verkligen diffus och förvirrande för nya medlemmar.

Föredrar att själv i fortsättningen uttrycka mej i termen Nattplats, och ett bra exempel är den bilden jag bifogade.

Det var bättre förr, och ju förr dess bättre.

Skriv på nu noynoy, hälsar en gammal Nackabo!

Kåre
 

robert

HBK Medlem
Inlägg
412
Kommun
Partille
HBK-Nr
893
Medlemskap
2027
Sv: Din favorit ställplats i Europa

Varför det? det är väl kul när folk har olika uppfattningar om saker och ting! Det är säkert en jättetrevlig plats du beskriver men med tanke på priserna där och vad många tycker om vad ställplatser ska kosta så kan det väl bli lite gnöl! So what? Du har ju visat oss en trevlig plats att åka till om vi är i trakterna! Trevlig helg, noynoy!

Jappe
Motsägesfullt, eller hur?
 

atina1

HBK Medlem
Inlägg
1.790
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
20782
Medlemskap
2024
Sv: Din favorit ställplats i Europa

Hej Smeden!
Håller helt med dej, för bilden visar väl "Tomelilla strandbad"! eller?
Mvh.
 

robert

HBK Medlem
Inlägg
412
Kommun
Partille
HBK-Nr
893
Medlemskap
2027
Sv: Din favorit ställplats i Europa

Alltid lika trist att svara på inlägg. Ska nog sluta svara på frågor här... Trodde detta handlade om favoritställplatser...
Hoppas att ni fortsätter att skriva vilken som är er favoritställplats i Europa, som trådskaparen efterlyste!!!

Förstår inte varför det ska gnabbas om hur mycket det kostar, vad som ingår och så vidare, tanken var väl att visa något som man tycker är bra, eller?

Vi tycker också om Holzminden, men också Hannoverisches Minden(stavning?).

Rulla lugnt, Anette vid tangenterna
 

atina1

HBK Medlem
Inlägg
1.790
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
20782
Medlemskap
2024
Sv: Din favorit ställplats i Europa

Jo Smeden!
Så var tanken, ville bara bara förvilla kombatenterna i tidigare inlägg!
Men du blir ju tvungen att öppna dej!!!
Eller in med bilden "På spåret, del 3 2011/12".
För att inte spåra ur för mycket, en härlig plats vid en sjö längs E 75 i Finland, när jag visade en Finsk husbilskarl kartan & frågade var vi är svaret blev "vet" inte!!!
Mvh.
 

Smeden

HBK Medlem
Inlägg
1.442
Kommun
Tomelilla
HBK-Nr
28
Medlemskap
2024
Sv: Din favorit ställplats i Europa

Jo Smeden!
Så var tanken, ville bara bara förvilla kombatenterna i tidigare inlägg!
Men du blir ju tvungen att öppna dej!!!
Eller in med bilden "På spåret, del 3 2011/12".
För att inte spåra ur för mycket, en härlig plats vid en sjö längs E 75 i Finland, när jag visade en Finsk husbilskarl kartan & frågade var vi är svaret blev "vet" inte!!!
Mvh.


OK flor16

Bilden är tagen på Kanebjerg i Danmark, ett härligt ställe UTAN tapp, fyll eller elstolpe. Dock finner man en soptunna. "Kostenlos" dessutom.

En nattplats av högsta klass!

Hälsar
Kåre
 

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: Din favorit ställplats i Europa

Hoppas att ni fortsätter att skriva vilken som är er favoritställplats i Europa, som trådskaparen efterlyste!!!

Förstår inte varför det ska gnabbas om hur mycket det kostar, vad som ingår och så vidare, tanken var väl att visa något som man tycker är bra, eller?

Vi tycker också om Holzminden, men också Hannoverisches Minden(stavning?).

Rulla lugnt, Anette vid tangenterna

Skillnaden mellan ställplats och campingplats tycks inte vara uppenbar för alla skribenter i den här tråden! Rubriken är:"Din favorit ställplats i Europa" och vad som avhandlas här är ju campingplatser! Jag har i alla fall lätt att förstå att det gnabbas!

Jappe
 
Toppen