• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Dörrstängning sidodörr plåtis

Conny & Ingmari

HBK Medlem
Inlägg
492
Kommun
Mönsterås
HBK-Nr
11119
Medlemskap
2024
Tog vara på mallen som blev bra inklädnad om jag fär säga det själv.
Till vänster syns yttre plåten med magnetsensorn som har tre pinnbultar som håller motorn på andra sidan C- stolpen.
 

Bilagor

  • E801EF57-F8E5-455C-BCE3-7C1D9B4EDAD0.jpeg
    E801EF57-F8E5-455C-BCE3-7C1D9B4EDAD0.jpeg
    666,4 KB · Visningar: 234
Senast ändrad:

Conny & Ingmari

HBK Medlem
Inlägg
492
Kommun
Mönsterås
HBK-Nr
11119
Medlemskap
2024
Tag eller gör ett handtag som fanns på VW förr vid B-stolpen. Det skruvar man fast på sidodörren och när man stänger så drar man i den stroppen. Tyst och enkelt
Ja, det hjälper mycket, men varje gång man var för försiktig blev det en ny stängning tyvärr. Har vägt alla lösningar och våra försök och nu är vi äntligen nöjda i alla hittills gjorda stängningsförsök. Det känns så premium, helt enkelt
 

stenö

HBK Medlem
Inlägg
136
Kommun
Söderhamn
HBK-Nr
17504
Medlemskap
2024
Det är dåligt att det inte skall gå att stänga dörren någorlunda tyst. Det borde vara standard. Tillverkare av dyra s.k. premiumpersonbilar lägger stora summor på att få rätt klang i dörrarna.
 

stenö

HBK Medlem
Inlägg
136
Kommun
Söderhamn
HBK-Nr
17504
Medlemskap
2024
Tillverkare av transport-och distributionsbilar strävar efter att hålla kostnaden för normalkunden nere.

Den som vill ha "extra allt", får betala extra för det.

Pålle
Håller med dig när det gäller dessa bilar men här är det husbilar. Då borde denna anpassning ingå. Kan inte kosta så mycket om det är standard.
 

Kenneth Göteborg

HBK Medlem
Inlägg
200
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
14616
Medlemskap
2024
Tag eller gör ett handtag som fanns på VW förr vid B-stolpen. Det skruvar man fast på sidodörren och när man stänger så drar man i den stroppen. Tyst och enkelt
G
Ja, det hjälper mycket, men varje gång man var för försiktig blev det en ny stängning tyvärr. Har vägt alla lösningar och våra försök och nu är vi äntligen nöjda i alla hittills gjorda stängningsförsök. Det känns så premium, helt enkelt
Från en positiv plåtisägare,som dock är medveten om att det finns en tråd som heter Våran gnälltråd- Gnällhörna.Varit nere på posten o hämtat mitt paket från AST o skall grotta ner mig i montageanleitung,efter mail om snabb service till Sven tack Conny&Ingmari för inspiration
 

JonasS

HBK Medlem
Inlägg
1.804
Kommun
Växjö
HBK-Nr
9235
Medlemskap
2024
Även jag blev inspirerad av trådstartaren och beställde en dörrstängare. Installationen är påbörjad men funderar nu på hur jag ska få bort vattenrören tillfälligt. Någon som vet hur man tar bort dessa?

IMG_9379-1.jpg
 

Conny & Ingmari

HBK Medlem
Inlägg
492
Kommun
Mönsterås
HBK-Nr
11119
Medlemskap
2024
Även jag blev inspirerad av trådstartaren och beställde en dörrstängare. Installationen är påbörjad men funderar nu på hur jag ska få bort vattenrören tillfälligt. Någon som vet hur man tar bort dessa?

Visa bilaga 206882
Vi hade skarvar på slangarna i skåpet
 

Bilagor

  • AF73234D-EAC4-4B62-B36D-D53681735572.jpeg
    AF73234D-EAC4-4B62-B36D-D53681735572.jpeg
    1,3 MB · Visningar: 89

JonasS

HBK Medlem
Inlägg
1.804
Kommun
Växjö
HBK-Nr
9235
Medlemskap
2024
Tack för hjälpen! Det räckte som väl var att lossa kranen från diskbänken och då kunde slangarna flyttas tillräckligt så de inte var i vägen. Att dra ut sprinten som sacce föreslog vågade jag inte eftersom det hade varit svårt att få dit den igen, ligger och gör allt utan att plocka bort något annat än kökslådorna och det är riktigt akrobatiskt.

Har lite kvar att göra ännu innan jag kan meddela slutresultatet.
 

JonasS

HBK Medlem
Inlägg
1.804
Kommun
Växjö
HBK-Nr
9235
Medlemskap
2024
Nästan klar och det fungerar mycket bra! Mer jobb än beräknat som vanligt. Det som strular är avloppet där jag måste skaffa några 45graders böjar. Fick även lite problem med att "släden" som håller dörren i bakkant gick väldigt nära den rostfria brickan som fästs i i väggen. Tog det säkra före och slipade ner lite enligt bild.
IMG_9381.jpg

Så här blev resultatet när även varningsdekalen är monterad!

IMG_9394-1.jpg
 
Toppen