Naturligtvis förstår jag att att vi tänker olika, men att kalla mina åsikter "löjeväckande" och skulle uppvisa ett begränsat perspektiv gentemot min omgivning är i mina ögon en tolkning som jag anser vara en aning övermaga. Och det där med begreppet "föredöme" får stå för dig. Själv har jag aldrig ansett mig uppnå en slik status. Jag har också en mängd fel och brister, men med en så enkel sak som att se till att allt är på plats vid avresa med husbilen har jag ärligt talat aldrig betraktat som ett problem vars dignitet krävt en "lista" för att kunna åtgärdas. Möjligen, som jag också antyder i min replik, beroende på min mångåriga erfarenhet.
Sedan, vad gäller gasolen: Det är långt ifrån alla husbilar som är utrustade med "craschsensor" eller "avbrottsventil" som fixar ett avbrott vid en katastrof. Själv äger jag en husbil från 2005 och mig veterligen är den inte utrustad med en sådan funktion. Rätta mig om jag har fel. Detta sagt med en svag rodnad, då jag sannerligen inte ser mig själv som någon tekniskt geni. Snarare är nog sanningen det motsatta. Men det är ju inte det denna replik handlar om. Däremot ser jag mig själv som en ytterst erfaren husbilsresenär (och användare) och som utifrån detta konstaterande finner det ytterst förvånande (om man nu inte är en ren nybörjare) att man vid avresa från en plats måste använda sig av en "punktad" lista för erinra sig allt som som måste åtgärdas/kontrolleras före avfärd. Än en gång förlåt, men för mig ser jag de flesta av dessa punkter så självklara att jag inte behöver påminnas om dess existens.