• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Campingägare i Sotenäs på krigsstigen

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Campingägare i Sotenäs på krigsstigen

Jag tycker att det är olyckligt om Bohusläningens ca 100.000 läsare (inkl. webbupplagan) får en uppfattning om att husbilsägare är fuskare som inte vill gör rätt för sig.

Om inte reportern Svedberg vill lyssna på vad vår ordförande har att säga vore det kanske på plats med en insändare? Den kan inte förvrängas på samma sätt som en artikel där tidningen har sista ordet.
 
F

F.d. 1256

Guest
Sv: Campingägare i Sotenäs på krigsstigen

Jag tycker att det är olyckligt om Bohusläningens ca 100.000 läsare (inkl. webbupplagan) får en uppfattning om att husbilsägare är fuskare som inte vill gör rätt för sig.

Om inte reportern Svedberg vill lyssna på vad vår ordförande har att säga vore det kanske på plats med en insändare? Den kan inte förvrängas på samma sätt som en artikel där tidningen har sista ordet.

kan bara säga att artikeln är väl inte direkt subjektiv, men !! Knarrevik har du tänkt på att gemene man kanske uppfattar husbilsåkare på detta vis ????
jag vet inte men läser man på detta forum så kan man ju lätt få den uppfattningen kanske ???
Jag. Kan ha fel men .........
 

Amstel

HBK Medlem
Inlägg
2.423
Kommun
Orust
HBK-Nr
3309
Medlemskap
2024
Sv: Campingägare i Sotenäs på krigsstigen

Det blev väldigt starka reaktioner på ordet husbilsfusk, det kan jag förstå. Men "vi"behöver väl inte sänka oss till samma låga nivå med en massa tillmälen som campingmaffia eller campingkommunism eller?
Även om jag är benägen att tycka att du har rätt, så har jag en stilla undran. Varför kommer ditt efterkloka inlägg så sent in i tråden? Ditt engagemang borde väl rimligtvis varit med i början?

Vad gäller mitt eget engagemang, med eller utan ”rallarsvingar”, så gäller: Lagt kort ligger! ”Den tysta diplomatin”, har tillräckligt ofta visat att många människor blir lurade av några få som tycker sig veta allting bättre. Inget för mig!

Det är det som är så bra med HBK, alla får säga vad de tycker!

Bengt Ivar Petterssons insändare i Bohusläningen (inlägg 100) är för mig trådens bästa svar på den ”lilla landsortstidningens” nedriga reportage i inlägg 1.
Julian
Slutreplik i tråden! (hoppas jag)
 
T

Teddi

Guest
Sv: Campingägare i Sotenäs på krigsstigen

precis,,för att få lite distans till campingägare generellt,,ock han är ju inte allena,,
så får man nog se detta objektivt, tror att detta är framtidens match,
,,alla utmaningar är av innebörd relevanta,,

vi sitter ju iinte i knät på SCR precis,:D,
 

atina1

HBK Medlem
Inlägg
1.790
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
20782
Medlemskap
2024
Sv: Campingägare i Sotenäs på krigsstigen

Hej !
& inte tär vi på några platser på Gotland under tiden politikerna roar sej under en viss vecka! ELLER?
Tillhör Gotland Sverige? Jo nu har dom "Staten" vaknat & vill ta över driften dit!!!!!!
Kan Staten verka så att gemene man kan förlusta sej på vår Största Ö?
MVH.
Insändare i Bohusläningen idag:

image-786484.png

image-723114.png
 
F

F.d. 17667

Guest
Sv: Campingägare i Sotenäs på krigsstigen

Bengt-Ivar Pettersson!

En utmärkt och väl formulerad insändare av dig, tack ska du ha!
 
Senast redigerad av en moderator:

Lars o Annica

HBK Medlem
Inlägg
759
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
8996
Medlemskap
2024
Sv: Campingägare i Sotenäs på krigsstigen

Även om jag är benägen att tycka att du har rätt, så har jag en stilla undran. Varför kommer ditt efterkloka inlägg så sent in i tråden? Ditt engagemang borde väl rimligtvis varit med i början?

Vad gäller mitt eget engagemang, med eller utan ”rallarsvingar”, så gäller: Lagt kort ligger! ”Den tysta diplomatin”, har tillräckligt ofta visat att många människor blir lurade av några få som tycker sig veta allting bättre. Inget för mig!

Det är det som är så bra med HBK, alla får säga vad de tycker!

Bengt Ivar Petterssons insändare i Bohusläningen (inlägg 100) är för mig trådens bästa svar på den ”lilla landsortstidningens” nedriga reportage i inlägg 1.
Julian
Slutreplik i tråden! (hoppas jag)


Jadu Julian!
Mitt sena inhopp beror delvis på väldigt dålig uppkoppling i Italien, hade du sedan läst min sista mening så har du resten av svaret på hur jag tror det bästa sättet att få framgång är.
Men som du skriver här på HBK är ordet fritt så svinga på, mej stör det inte.

Ha de Lars
 

elsaotage

FD HBK Medlem
Inlägg
43
Kommun
Sävsjö
HBK-Nr
11703
Medlemskap
2023
Sv: Campingägare i Sotenäs på krigsstigen

Kom till en camping alldeles utanför Lysekil vid 18 tiden. Frågade om dom hade Quick stop alternativ, svar NEJ. Campingplats skulle kosta 310 kr. Jag sa att jag tyckte det var för dyrt och tackade nej och åkte därifrån.
Vid hamnen i Lysekil finns parkeringar märkta endast personbil I, men också platser märkta Personbil II. Låg givetvis över där, dagen efter handlade vi i Lysekil diverse matvaror och fisk från en fin fiskaffär i närheten av PBII parkeringen, 6-700 kronor plus att vi tankade.

Vi hade stannat på campingen om det kostat typ 150 kr., och att vi skulle lämna campingen senast vid 10 tiden som ju är det vanliga för Quick-Stopp.

Nu förlorade campingen 150 kr, utläggen för övernattning hade väl varit lite tvättvatten på morgonen plus kanske lite toalett papper.

Tips till Campingägarna se HB gästerna som en liten extrainkomst med minimal kostnad.
 
P

Pumbaa

Guest
Sv: Campingägare i Sotenäs på krigsstigen

Låter som Löfgrens camping! Samme Herr Löfgren är kommunpolitikern som hetast driver frågan om obligatorisk Camping för alla husbilar som besöker Lysekils kommun. Som tur är finns det andra politiker än han i kommunen, annars hade vi INTE kunnat erbjuda de ställplatser, som trots allt finns i kommunen.
 
F

F.d. 17667

Guest
Sv: Campingägare i Sotenäs på krigsstigen

Men i artikeln om "strandskyddet" tycks det som han är rätt ute.... eller?
Frågan är väl om det är miljön han vill skydda, som artikeln ger sken av, eller om det ånyo handlar om att få in alla, husvagnar o husbilar, på sin camping.
 

Tommy Dynér

HBK Medlem
Inlägg
9.045
Kommun
Söderhamn-Altea
HBK-Nr
3853
Medlemskap
2024
Sv: Campingägare i Sotenäs på krigsstigen

Men i artikeln om "strandskyddet" tycks det som han är rätt ute.... eller?
Frågan är väl om det är miljön han vill skydda, som artikeln ger sken av, eller om det ånyo handlar om att få in alla, husvagnar o husbilar, på sin camping.

Men hallå! Vad i artikeln om Örn Campings solklara övertramp mot strandskyddet får dig att tro att det kanske handlar om få in husbilarna på en camping???

Sedan det här:

Den här Löfgren är mot allt nu klagar han på campingar också.
Örns camping polisanmäls för miljöbrott - Sotenäs - Nyheter - www.bohuslaningen.se

Det här blir snurrigt värre... vad har den kommunala miljöpolitikern Löfgren med Svedbergs artiklar i Bohuslänningen och Örn Campings övertramp mot strandskyddet att göra?

Löfgren har sin helt egna historia om att ha arrenderat ut kommunens mark utan att betala för sig.

... eller har jag missat något?

Hittade en trevlig information från grannkommunen på en annan sajt:

Prislista
 
Senast ändrad:
F

F.d. 29925

Guest
Sv: Campingägare i Sotenäs på krigsstigen

Om jag inte minns fel så var det samma Lövgren som använde
Lysekils kommuns mark för egen campingverksamhet. Vet tyvärr inte hur det avlöpte.
(men i de lugnaste vattnen går de största fiskarna)
 
F

F.d. 17667

Guest
Sv: Campingägare i Sotenäs på krigsstigen

Men hallå! Vad i artikeln om Örn Campings solklara övertramp mot strandskyddet får dig att tro att det kanske handlar om få in ...........

Nja.... nu skrev jag ju inte vad jag tror..... utan... frågan är.....
 

Pelle&Lena

HBK Medlem
Inlägg
2.477
Kommun
Gävle
HBK-Nr
570
Medlemskap
2026
Sv: Campingägare i Sotenäs på krigsstigen

Men hallå! Vad i artikeln om Örn Campings solklara övertramp mot strandskyddet får dig att tro att det kanske handlar om få in husbilarna på en camping???

Sedan det här:

Den här Löfgren är mot allt nu klagar han på campingar också.
Örns camping polisanmäls för miljöbrott - Sotenäs - Nyheter - www.bohuslaningen.se

Det här blir snurrigt värre... vad har den kommunala miljöpolitikern Löfgren med Svedbergs artiklar i Bohuslänningen och Örn Campings övertramp mot strandskyddet att göra?

Löfgren har sin helt egna historia om att ha arrenderat ut kommunens mark utan att betala för sig.

... eller har jag missat något?

Hittade en trevlig information från grannkommunen på en annan sajt:

Prislista

Vecka 27 och 33 har vi halva priset på allt boende utom ställplats

Pengarna är en struntsumma men är inte detta något du borde reagera på när man går ut och ger halva priset till allt utom husbilar...

Skäms på dig du måste vara annat än husbilsälskare du, spelar ingen roll vad som skrivs så försvarar du hela tiden näringsidkarna .
Nu blev Brynäsarn sur på dig:(
 
Toppen