• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Campingägare i Sotenäs på krigsstigen

Bengt-Åke Linder

HBK Medlem
Inlägg
6.169
Kommun
Falköping
HBK-Nr
1424
Medlemskap
2024
Sv: Campingägare i Sotenäs på krigsstigen

Det kan nog bli grinigt ändå för det är flera företag på området som utnyttjar parkeringen och där står väl redan ett par husvagnar.

Efter helgens besök så förstår man att det blir reaktioner och vi stod på den inhägnade parkeringen i Smögens ände närmare bestämt nästan i änden på Klevenvägen.

Det finns även en avgiftsparkering innan den skarpa ängen och där stod flera husbilar som inte rymdes i 1st parkeringsplats och som bonus är markisen och stolar ute.

Tro 17 att folk reagerar, jag tänker mera på bilister som skulle kunna parkera och inte campingägaren.
 

arnew

HBK Medlem
Inlägg
610
Kommun
Sotenäs
HBK-Nr
6529
Medlemskap
2025
Sv: Campingägare i Sotenäs på krigsstigen

Jag har ganska god koll på både campingar och parkeringar här längst ut på sotenäset och det goda vädret har gjort att campingplatserna svämmar över av gäster varav många husbilar.
Kommunen har både avgifts och avgiftsfria parkeringar och det förekommer allt att både stolar och markiser åker ut, kanske just på grund av att sommaren plötsligt infann sig.
Det är ett stort tryck från besökare här nu och kanske en vecka till så lite gnissel blir det nog.
För er som läser här på forumet och tvekar med ett besök så kan jag säga att maj, slutet av augusti och september är sommarmånader och då är både campingar och parkeringar att betrakta som tomma.
 

Esbjörn

HBK Ställplatsgrupp
Inlägg
4.649
Kommun
Osby
HBK-Nr
2497
Medlemskap
2024
Sv: Campingägare i Sotenäs på krigsstigen

Det tycks finnas ganska många som hyr husbilar, en vecka i taget. Jag förstår att dom varken kan bestämmelser, hur man beter sig eller ens klarar att tömma toa mm. Kanske dessa är en förklaring till de vilda parkeringar och beteende som vi ser?
 

Chippen

HBK Medlem
Inlägg
1.982
Kommun
Södertälje
HBK-Nr
12955
Medlemskap
2024
Sv: Campingägare i Sotenäs på krigsstigen

Jag har hört att hela västkusten ska vara proppfylld med husbilar, vi befinner oss nästan längst ut via Öckerö till Hyppeln, vi var två husbilar i natt + några husvagnar som verkar vara permanent här..

Kommande natt verkar det bara vara vi..
 
F

F.d. 30239

Guest
Sv: Campingägare i Sotenäs på krigsstigen

Hej!
Skall till Smögen om 3 veckor så är tacksam för information o adress på
Legal ställplats på Smögen.
 

arnew

HBK Medlem
Inlägg
610
Kommun
Sotenäs
HBK-Nr
6529
Medlemskap
2025
Sv: Campingägare i Sotenäs på krigsstigen

Hej!
Skall till Smögen om 3 veckor så är tacksam för information o adress på
Legal ställplats på Smögen.
Kommer du hit om tre veckor så är det inget problem att få plats på en camping eller avgiftsparkering.
Det finns fem campingar, fem stora parkeringsplatser med avgift, fyra avgiftsfria parkeringar vara av två är långtid.
 
T

Teddi

Guest

lillian och reidar

HBK Medlem
Inlägg
831
Kommun
Stenungsund
HBK-Nr
2179
Medlemskap
2024
Sv: Campingägare i Sotenäs på krigsstigen

Kommer du hit om tre veckor så är det inget problem att få plats på en camping eller avgiftsparkering.
Det finns fem campingar, fem stora parkeringsplatser med avgift, fyra avgiftsfria parkeringar vara av två är långtid.

Halå eller hölles ser de ud i gravene um nogen vegga trur du? Kan en stå på guleskär då eller va trur du?
Eller blir en java då uta nogen blosugare?:mad::confused::cool:

Var i Norge stod på ställplatsen Notodden kanon bra ordnat tömmning toa el och vatten 150 kr reduserat pris på frukost på resturang granne med ställplatsen hjälpsamma killar som tog upp betalning.
Badstrand 20meter
Kan verkligen rekomenderas.
2179:music-icon:Hoppas någon kommunpolitiker och camping ägare läser detta det är något att ta efter.
Även Öland är bra ordnat för husbilarna
 
Senast ändrad:

arnew

HBK Medlem
Inlägg
610
Kommun
Sotenäs
HBK-Nr
6529
Medlemskap
2025
Sv: Campingägare i Sotenäs på krigsstigen

->Reidar, No finns de snart ente en mänske kvar här, ida stogg de en bil på guleskär men de köstar väl 165 kroner ino. Kommun parkeringane e tomme men köstar 200 kroner dögnet.
 

lillian och reidar

HBK Medlem
Inlägg
831
Kommun
Stenungsund
HBK-Nr
2179
Medlemskap
2024
Sv: Campingägare i Sotenäs på krigsstigen

->Reidar, No finns de snart ente en mänske kvar här, ida stogg de en bil på guleskär men de köstar väl 165 kroner ino. Kommun parkeringane e tomme men köstar 200 kroner dögnet.

Ja så äde gött mä et eget språg söm ingen begriber sä på
ä de nön söm undrar sö e de Gravanesika.
2179:music-icon:
 

Håkan o Britt

HBK Medlem
Inlägg
1.527
Kommun
Tjörn
HBK-Nr
3489
Medlemskap
2024
Sv: Campingägare i Sotenäs på krigsstigen

hej på er vi stod på guleskär för ca 3 veckorsedan, betalade 165 kronor, det var ganska fullt men trivsamt ,så vi kommer tillbaka i höst mvh Håkan
 
Toppen