Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
Ifall du menar 2st (eller fler) parallellkopplade batterier, lyft av den anslutande minus-kabelskon från ditt batteripack.Hur kopplar man ifrån 2 batterier
Det finns system i bilen som drar ström även om huvudbrytaren är frånslagen (den som ofta sitter över dörren).hej ! varför koppla ifrån ? är det för vinterförvaring ? se i så fall till att batterier är fulladdade och om möjligt försök att ladda dem gågra ggr i vinter !
Vi har en likadan bil som du och har aldrig kopplat från batteriet över vintern.Bra fråga, stod så i instruktionsboken men har försökt att hitta nånstans som säger att jag måste koppla ifrån. Det är inför vinterförvaring men utomhus fram till mars/april nästa år.
Så om vi laddar batteriet fullt nu och sen några gånger så räcker det?
Funkar det att koppla in någon form av 12V aggregat på polskorna innan man lossar dem från batterierna? Ev via en diod som ser till att batteriet inte trycker ström in i aggregatet. Det behövs ju ganska lite ström för att hålla alla stand-byare glada o nöjda. Och när det nya batteriet är ordentligt anslutet tar man bort aggregatet. Avbrottsfri kraft, om det funkar...När jag bytte starbatteri försvann inställningaR i min multimedia DNX5240BT.
Jag räknar med att vid nästa byte kommer jag att hämta reservström från bodelsbatteriet och koppla på batterikablarna. Jag har ca 1,5 meter mellan bodelsbatteri och startbattteri.Funkar det att koppla in någon form av 12V aggregat på polskorna innan man lossar dem från batterierna? Ev via en diod som ser till att batteriet inte trycker ström in i aggregatet. Det behövs ju ganska lite ström för att hålla alla stand-byare glada o nöjda. Och när det nya batteriet är ordentligt anslutet tar man bort aggregatet. Avbrottsfri kraft, om det funkar...
Blir svårt att lita på solpaneler när snön kommer, tyvärrJeg har løst underholdsladning vinter på denne måde
Hvordan indkobler jeg underholdsladning af startbatteri?
Jeg har 2 x 100w solceller på taget af min husbil. De er forbundet til denne solscelleregulator der er forbundet til og lader mit LiFePo4 bodelsbatteri med indbygget BMS. Samtidig er monteret disse: SmartShunt 500A/50mV, Temperature sensor for BMV-702 og BMV-712 Smart Batterimonitor så jeg kan...www.husbilsklubben.se
Min husbil står hjemme under en vognport med dobbelt plasttag. Det giver lys nok til at mit bodelsbatteri altid er fuldt ladet