Tack för det samma snabba svaret Jag ska gå igenom och följa vad du säger jag har nog den enkla förgasaren. Du pratar om ett munstycke, Kan du precisera vart det är? Jag bifogar en liten film Det finns en elkabel som går in i förgasaren till en rund mojäng är det munstycket? Jag vet att om den elkabeln inte är ansluten där då har man ingen tomgång
Det är den runda saken som är munstycket. Den är gängad. Var försiktig för det finns inga nya munstycken att köpa. Packningen är hård och spröd.
Mät att det är 12V fram till den när tändningen är på.
Rengör anslutningen inkl. flatstiftet. Du kanske behöver byta flat stiftet.
Kontakten mitt på kabeln till tändningen som jag skrev om är lite lurig. Fukt/vatten i den kan göra så att felet kommer och går. Även att motorn kan vara stendöd.
På min bil bil rann det ut vatten när jag tog isär kontakten första gången. Den är ganska utsat för väder och vind.
Motorn gick då inte att starta.
Kolla även gärna jordkransen som sitter bredvid startbatteriet. Där är det ofta en massa smuts och oxid som orsakar dålig kontakt.
En av jordkablarna betjänar tändningen. Det går inte att säga vilken.
Passa på och se över allihop.
Om du har ett bränslefilter byt det. Det finns även ett grovfilter inuti bränsleledningen anslutnings nippel på förgasaren. Nippeln är gängad och går att ta loss. Det gäller att vara försiktig bilen är gammal.