Självkörande bilar har redan kostat ett människoliv. Räknat i förhållande till antalet sådana bilar så är det ganska många.
Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
Undrar när vi får självkörande tåg i Sverige. Borde vara betydligt enklare att börja med det.
Tack Ingrid och Pålle.
Hej Knut. Kollegor på Tromsö Univ.Sjukhus har gjort en del på området som i sig är stort och så komplext att även kortfattat beskrivning av läget skulle betyda arbetsinsats nästan som vid avhandlingsarbete därför att här har vi inga begränsningar gällande definitioner, vedertagna metoder för hypotes beskrivning, och inte minst konsensus gällande grund premiser.Innen medisin får mobilnettet holde til diagnostisering, fjernbehandling trenger reduntante fiberforbindelser. Mener Universitetet i Troms har eksperimentert endel i noen år, og roboter for microkirugi styrt av kirurg langt vekk fra pasient er mulig. Men det kreves mye og dyrt utstyr.
Inget nytt under solen!Tänk att bara kunna gå och slagga när husbilen kör på egen hand Luxemburg - Hamburg. Inte behöva tänka på köer eller omvägar som bilen hanterar själv. Bara få ett diskret larm när det är dags att gå ut och betala för bränslet lite då och då.
Tänk att kanske kunna klara Travemünde - Malaga på 34 timmar och ägna resan åt vardagliga saker som sova, arbeta och äta tills man är framme.
Allt detta till högre säkerhet än idag, då alla bilar automatiskt håller laglig fart och säkerhetsavstånd, samt anpassar sig till väglag och hinder. Där en chaufför ses som ett hot mot säkerheten på vägen.
Detta har funnits länge på O'Hare International Airport i Chicago. Flygplatsen är så stor så för att ta sig ut till en satellit åker man med detta tåg. Inom civilflyget kan man idag företa en hel flygresa där planet styrs av automatik & autopilot men piloten finns på plats & övervakar det hela föt att ta över om något skulle gå fel. Dock sköter alltid piloten start & take off.