• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Är Caravan Försäkring OK?

J

Jarn

Guest
Sv: Är Caravan Försäkring OK?

Ja Håkan J, det är tack vare att du tipsade här på HBK om Micke på CC försäkring som jag är kund där nu.

Han var mycket bra att ha kontakt med och fixade till bra priser.
 

Gubben

FD HBK Medlem
Inlägg
63
Kommun
Värmdö
HBK-Nr
14765
Medlemskap
2023
Sv: Är Caravan Försäkring OK?

Caravan försäkring är nog både bra å dålig ! Tex. bra att man inte har en % sats på glas skada endast självrisk. Men, Men , Det största problemet i mina ögon är att man har en max nivå på vatten skada =20.000:- vilket är löjligt lite, en läcka från tank/ledningar/kopplingar som inte upptäckts i tid kan kosta i värsta fall det tiodubbla eller mer. Tex. en pys läcka i ett golv/dubbelgolv. Eller att en vatten tank rämnar .Den stora reparations kostnaden som kan bli är man nog medveten om, ( kanske för vanlig) därav den låga ersättningsnivån. Kommer att byta bolag vid nästa förfallodag om inte ersättningsnivån ändras och ersätter hela skade kostnaden. Kolla säkerhets föreskrifterna i deras villkor, å hur lätt är det att följa dem i alla dolda utrymmen.:mcride:
 
Toppen