• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Är Caravan Försäkring OK?

Gulli & Kent

FD HBK Medlem
Inlägg
12
Kommun
Kungälv
HBK-Nr
1293
Medlemskap
2023
Sv: Är Caravan Försäkring OK?

När det gäller CC försäkring så har vi bara goda erfarenheter.

Två månader efter köpet av vår husbil fick vi inbrott. Detta hemma på egen tomt. Stor skada på bilen och mycket stulet ur den. Bilen fick bärgas till verkstad. Detta var mitt i semstertid vilket gjorde att det tog en månad innan vi fick tillbaka bilen.

När det gäller försäkringen så fungerade det väldigt bra. Allt som var förstört fick vi full ersättning för utan att de prutade på något. Ett väldigt bra bemötande hos CC försäkring gjorde att vi kände att vi valt rätt försäkringsbolag och har nu även försäkrat vår personbil i samma bolag och dessutom till ett billigare pris än andra bolag.

Vid alla kontakttillfällen har vi blivit både vänligt och proffsigt bemötta så vi har inget att klaga på när det gäller CC försäkring.

Gulli & Kent
:mcride:
 
F

F.d. 8491

Guest
Sv: Är Caravan Försäkring OK?

Nu är det klart!

Efter att jämfört försäkringsvillkor, självrisker och försäkringsinnehåll har vi nu tecknat Caravan Försäkring. Mycket lägre avgift och bättre innehåll avgjorde.

Maskinskadeförsäkring ingår, självrisk för brand, stöld och glas är lägre men räddning högre. Vi har också vägassistans i den här försäkringen.

Hälsningar

Sven-Åke
 

IngBo

FD HBK Medlem
Inlägg
391
Kommun
Varberg
HBK-Nr
879
Medlemskap
2021
Sv: Är Caravan Försäkring OK?

Roger&Maria;

Då har ni hoppat över Dina, vi fick 1000 :- lägre premie hos Dina än CC räknat på årsbasis

/Bosse
 

Kastanj

HBK Medlem
Inlägg
441
Kommun
Eslöv
HBK-Nr
174
Medlemskap
2024
Sv: Är Caravan Försäkring OK?

Det är i stort sätt samma, det är Codan försäkring i Danmark som är försäkringsgivare.

Kastanj.
 

Nenne

HBK Medlem
Inlägg
182
Kommun
Nybro
HBK-Nr
191
Medlemskap
2024
Sv: Är Caravan Försäkring OK?

Det verkar som det kan skilja på premie beroende på vilket LF-län man tillhör. Vi betalar idag hos LF strax under 4000:-/år för helförsäkring med 5000:- i självrisk. Kollade CC via nätet och fick ett pris på 4179:- med 6000:- i självrisk. Då ingår i och för maskinskada vilket kan göra denna intressesant. Å andra sidan har jag flera andra försäkringar hos LF så man kanske kan förhandla med dom. Ska fortsätta att undersöka.

Janne
 

Eva & Hasse 9

HBK Medlem
Inlägg
5.666
Kommun
Mark
HBK-Nr
9
Medlemskap
2024
Sv: Är Caravan Försäkring OK?

Ni pratar om maskinskada gäller den även bilar över 3500kg?
Önskar ett svar från någon som läst villkoren.
När vi köpte våran bil 04 så gällde det bara bilar upp till3500kg.
HaDe Hasse
 

Håkan J

HBK Medlem
Inlägg
4.269
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
92
Medlemskap
2024
Sv: Är Caravan Försäkring OK?

Nenne
Vi har LF och betalar där ca 3390kr/år.
Gick över till CC och kommer att betala 2789kr/ med ett försäkringsvärde på 700 000kr.
Du ska inte kolla på nätet utan ring. Jag har tidigare kollat på nätet och då finns inte en chans att man tar CC. Skit dyrt!

Det är som du skriver lokala bolag på LF.

PM kommer
 
F

F.d. 8491

Guest
Sv: Är Caravan Försäkring OK?

Eva & Hasse 9:

Vår bil är registrerad med totalvikt 3 850 kg och efter att ha sett noteringen, i försäkringsvillkoren, om lätt lastbil upp till 3,5 ton så frågade jag om detta.

Försäkringen gäller svarade man för annars hade den inte gått att registrera i deras system.

Jag tror att 3,5 ton avser lastbil och inte husbil.


Anders.s:

Var hittar du uppgiften om lastbilskort? Frågan om behörighet på körkort kom aldrig upp när jag gjord klart med försäkringen på CC. Jag har behörighet på tung lastbil med släp.

Finns det möjlighet till rabatt kanske?

Hälsningar/sven-Åke
 

Hjulnissarna

HBK Medlem
Inlägg
390
Kommun
Halmstad
HBK-Nr
1025
Medlemskap
2024
Sv: Är Caravan Försäkring OK?

Jag kommer att registrera en PB2 (-08) vikt 3850 kg. När jag hörde med LF i Göteborg skulle helförsäkring gå på ca 15 000:- Jag trodde inte mina öron, men LF i Göteborg räknar alla bilar över 3,5 ton som tunga lastbilar (dvs man vill tydligen inte försäkra husbilar). Min kommentar var förstås att då kommer vi nog försäkra vårt hem m m på annat håll. Kontaktade WLI (dvs CC-försäkringen), där blev priset 5193:- om jag var CC-medlem (och om vi försäkrade en liten personbil också så sjönk husbilsförsäkringen till 4583:-.(Vagnskadesjälvrisk 3000:). Men fortfarande högt över vad många andra tycks betala i WLI - beror det på att man bor i Gbg (Wild West)? Försökte fixa så att vi via HBK kunde försäkra i WLI men det framgick att normalt ville WLI bara knyta avtal med klubbar på ca 75000 - 100000 medlemmar, Caravan Club med ca 25000 medlemmar var ett "undantag". Vi får jobba oss upp i HBK med andra ord (har för mig att det finns ca 50000 husbilar i S). Känns lite löjligt att gå med i CC bara för att kunna försäkra bilen....
 
F

F.d. 55272

Guest
Sv: Är Caravan Försäkring OK?

Just det!
Jag gjorde en fråga via nätet och när jag fått svaret ringde jag upp och fick ned priset i trakten av vad du får genom CC. Det är ju samma bolag som ligger bakom d.v.s. Codan Forsikring A/S i Danmark

Hlsn
 

Anders.s

HBK Medlem
Inlägg
2
Kommun
Mellerud
HBK-Nr
1128
Medlemskap
2024
Sv: Är Caravan Försäkring OK?

Sven-Åke;

Jag bara frågade om vad som sänkte premien mer och då fick jag till svar
att om jag hade lastbilskort vilket jag har så sänkte det premien
 
F

F.d. 8491

Guest
Sv: Är Caravan Försäkring OK?

TACK Anders.s för tipset om lastbilskort!

Premien på min försäkring blev 187 kr lägre/år när jag ringde och berättade att jag har körkort på tung lastbil med släp.

Hälsningar/Sven-Åke
 
A

ALF443

Guest
Sv: Är Caravan Försäkring OK?

Hej Anders!

Tack för tipset. Ringde till CaravanClub-försäkringar och fick sänkt med 75:- för att jag har C-körkort.

Hälsningar/Henry:spinny:
 
Toppen