• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Är Caravan Försäkring OK?

F

F.d. 8491

Guest
Hej,

För några veckor sedan svarade jag på erbjudandet från Caravan Club försäkring om gratis vägassistans under ett halvår.

Har nu också fått deras offert på helförsäkring av vår husbil.
Om vi byter från Länsförsäkringar till Caravan Försäkring blir vår försäkringskostnad för husbilen många hundralappar lägre varje år. Det förefaller vara likvärdiga villkor men jag har inte detaljgranskat än.

Länsförsäkringar där vi nu har nästa alla våra försäkringar har fungerat bra. Skall vi byta försäkringsbolg vill vi vara säkra på att vi gör rätt.

Nu till min fråga.

Vilka erfarenheter har ni av Caravan Försäkring?


Hälsningar/ Sven-Åke :confused:
 
F

F.d. 6238

Guest
Sv: Är Caravan Försäkring OK?

Hej , Sven-Åke.
Vi har gjort precis som Du och svarat på Vägassist för 6 mån.

Vi har ej gått över till Caravan försäkringen men vi har tecknat en försäkring hos SCR och det är nästan samma som CC. Mycket billigare än Trygg-Hansa men kolla bara självrisken vid ett ras av framrutan.

Har bara positivt att säga om denna försäkring.
Det finns säker mer medlemmar som har åsikter om denna försäkring.

Ta det vackert där ute så ses vi, hls kurt i Monica o Kurt.
:twitcy::twitcy:
 

Håkan J

HBK Medlem
Inlägg
4.269
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
92
Medlemskap
2024
Sv: Är Caravan Försäkring OK?

Vi har också svarat på fri assistans. Fick offert på ca 500kr lägre. Dom kör nu med något dom kallar prisgaranti.

Vi har bytt pga den viktigaste skillnaden är att Länsf. som vi har haft ej har maskinskada på sin försäkring. Dom flesta självriskerna är billigare.
 
F

F.d. 6469

Guest
Sv: Är Caravan Försäkring OK?

Jag gjorde en ordentlig undersökning före vi försäkrade vår husbil via CC. Utöver att priset var något bättre så var också lösöret försäkrat till ett högre värde. Samtidigt fick vi vägassistans och lägre självrisker.

Problemet som jag upplevede var att personalen inte är så kunnig. Vår bil är importerad som ny bil från Tyskland och då fanns det regler om förhöjd självrisk. Deras kundservice kunde då inte svara exakt men efter att jag fått tag på en av deras skadereglerare så visade det sig att vi har samma självrisk som en Svenskbil.

Jag kunde inte förra året hitta någon försäkring som var bättre än CC.

Niclas
 

Ann-Sofie & Lennart

HBK Medlem
Inlägg
99
Kommun
Helsingborg
HBK-Nr
644
Medlemskap
2024
Sv: Är Caravan Försäkring OK?

Vi sänkte våra försäkringspremier flera tusenlappar genom att skifta till CC; s försäkring. Maskinskada ger en extra trygghet som vi inte hade hos tidigare försäkringsbolag. Det enda vi har att anmärka på är det besynnerliga system de tillämpar vid avställning och som har diskuterats i en tråd här på hemsidan i höstas. CC;s försäkring betalar tillbaka hela kvarstående försäkringspremien och skickar en ny inbetalning på avställningsförsäkringen. Så är det tänkt, men vi var flera medlemmar som först efter påminnelse fick tillbaka våra pengar. I mitt fall dröjde det 5 veckor. Troligtvis ett inkörningsproblem så här i början.
Hälsningar
Lennart
 

Eva & Hasse 9

HBK Medlem
Inlägg
5.664
Kommun
Mark
HBK-Nr
9
Medlemskap
2024
Sv: Är Caravan Försäkring OK?

Nu pratas det bara vad försäkringen kostar,Men har någon haft en skada?
Hur har ni blivit bemötta då?Det viktigaste är väl bemötandet vid en skada.Vad får du för service när skadan hänt?Det bolag vi anlitat har varit reko mot oss när vi blivit drabbade.
En gammal klyscha man får vad man betalar för.:D
HaDe Hasse:wub:
 

Nisse oi Näsåker

HBK Medlem
Inlägg
1.688
Kommun
Emmaboda
HBK-Nr
64
Medlemskap
2024
Sv: Är Caravan Försäkring OK?

Hasse!
Du har så rätt. Det gäller att ha ett bolag som inte bara hinkar in premier utan också finns till hands om det händer något.
Jag drabbades av någon slags "glesbygdsnoja och bytte från Trygg H till ett lokalt bolag.
Två bilar och villaförsäkringen.
När vi reste hem från Dominikanska i december försvann en väska och kom fram ett dygn försenad. Plundrad på sprit och lite annat.
Jag fick ringa FYRA gånger för att ens få en blankett för skadeanmälan.
Har inte några större förhoppningar om en vettig reglering av skadan.
Innan man byter för att tjäna några hundringar bör man nog försöka få referenser från någon för det nya bolaget.
/Nisse
 
F

F.d. 14038

Guest
Sv: Är Caravan Försäkring OK?

Jag hade Länsförsäkringar, och min son som lånade min nya bil blev påkörd utav en äldre man i Linköping.

Min bil blev uppriven från vänster bakhjul till vänster framhjul.

Av någon konstig anledning blev min son stämd för vårdslöshet i trafik.

Man sade att att han byt fil utan att se sig för, man påstod att han svängt över från vänster fil till höger fil där motparten körde.

Jag ringde upp åklagarn och bad vederbörande förklara hur min bil kunde vara skada på vänster sida om det gått till som dom skrev, frågade samtidigt att hon borde läsa polisrapporten som jag hade kopia på.

Sonen blev helt friad från ansvar och åklagarn blev uppmanad av domarn att bättre läsa på innan dom anklagar folk.

Länsförsäkringar lade hela skulden på min son ändå vilket gjorde att jag förlorade på min bonus.
Jag försökte på alla sätt att få dom att ändra sig, det var helt lönlöst.

Vad kan man lära av detta, jo det beror väldigt mycket på den skadereglerare du råkar få och det tror jag gäller oavsett vilket bolag du har.

Jag ska ta cclubs försäkring ty dom är billigare och har med maskinförsäkring, ingen självrisk om jag kör på en älg eller liknande ohyra på vägarna mm.

Kör lungnt och ha det hälsar Laika.
 
I

Iveco 35

Guest
Sv: Är Caravan Försäkring OK?

Hej.Förhandla med ditt gamla bolag, om du fått ett bättre pris hos någon annan. Har man varit kund hos samma bolag typ 25 år, med villa bilar o mc, så vill dom säkert inte tappa dig som kund. Vi tjänade sjuhundra på förhandling med vårt bolag, på husbilsförsäkringen.Mvh Ölle
 
F

F.d. 50024

Guest
Sv: Är Caravan Försäkring OK?

Hej
Måste man vara medlem i CC för att kunna anlita deras försäkring ?

Torotor
 

repuls

HBK Medlem
Inlägg
32
Kommun
Nacka
HBK-Nr
1445
Medlemskap
2024
Sv: Är Caravan Försäkring OK?

Mycket bra erfarenhet. Haft ett inbrott och en liten krockskada. Inga problem och vänligt bemötande.
Minst lika bra som något annat bolag och mycket billigare.
LB
 
F

F.d. 8491

Guest
Sv: Är Caravan Försäkring OK?

Torotor,
förmodligen måste man vara medlem i CC för att försäkra i den försäkring CC utvecklat men för korrekt svar så ring CC.

Tack för alla svar.

Det känns som det inte är fel att byta bolag......

Hälsningar/Sven-Åke
 
Senast redigerad av en moderator:

Eva & Hasse 9

HBK Medlem
Inlägg
5.664
Kommun
Mark
HBK-Nr
9
Medlemskap
2024
Sv: Är Caravan Försäkring OK?

Repuls
Har du haft många skador med olika bolag eftersom du skriver så????
Vilka skador vilka bolag?
 
F

F.d. 2621

Guest
Sv: Är Caravan Försäkring OK?

CC:s försäkring verkar vara den bästa. Ett bra tips: vi registrerade bilen på min fru som ägare eftersom hon fick en klart lägre premie än vad jag fick, trots prickfri körning i evigheter. Detta betalade medlemsavgiften i CC flera gånger om!
 
F

F.d. 8491

Guest
Sv: Är Caravan Försäkring OK?

Hej Concurro,

Hur kunde hon få lägre premie än dig??

Det vet väl alla att männen är bättre förare än damerna!! :D :twitcy:
 
F

F.d. 25038

Guest
Sv: Är Caravan Försäkring OK?

Ja 2 gånger!

Häls Mikael o Carina

ps även jag fastnade för cc försäkring det som avgjorde var nog maskinskadebiten kontr den notisen om stålflisor i bränslepumpen och havererad
pump +spridare 40 000:- senare kan ha roligare för dom pengarna.
 
Senast redigerad av en moderator:

Roger och Maria

HBK Medlem
Inlägg
64
Kommun
Vänersborg
HBK-Nr
1226
Medlemskap
2026
Sv: Är Caravan Försäkring OK?

Hej alla försäkringsintresserade
Vi bytte till CC:s försäkring efter att ha tagit in offerter från de flesta bolag + förhandling med Länsförsäkringar runt premien. Både pris, självrisker och bredare erbjudande gjorde att vi bytte.
Nu blev vi tyvärr tvungna att utnyttja försäkringen i och med att vi blev utsatt för skadegörelse på husbilen vid camping på Mölle Hässle camping i höstas, (en drogpåverkad yngling skull försöka sig på att ta sig in i husbilen). Inga problem med försäkringsbolaget och skadereglerare så här långt. Vi har även valt att ta den nämnda vägassistansen. Tag in offerter och pressa bolagen det lönar sig alltid.
Hälsnigar
 
Toppen