• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Är alla långtradarchaufförer brottslingar?

Status
Stängd för vidare inlägg.

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Är alla långtradarchaufförer brottslingar?

"Jag har gjort det några gånger i mörker av misstag!"

På vilket sätt var det ett misstag???

/Ljungberg

Jag såg polisbilen för sent, men jag lyckades prata mig ur det. Hyggliga prickar dom där trafikpoliserna. En av dom var förresten kvinna.
 
F

F.d. 25279

Guest
Sv: Är alla långtradarchaufförer brottslingar?

På gränsen till sexuellt ofredande.
Passa sig.......:D

Va vad den andre?
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Är alla långtradarchaufförer brottslingar?

Jag har inga synpunkter på BMW annat än att märket tycks attrahera unga nybörjare i den kriminella världen men det kan vara helt fel naturligtvis! Däremot, när det gäller Audi så tycker jag att dom är lite överdrivet fartglada och riskbenägna! Det kan naturligtvis bero på tillfälligheter att jag har uppfattat det så! :D

Jappe

Så ung är jag inte och inte så mycket kriminell heller! :D
 
F

F.d. 25279

Guest
Sv: Är alla långtradarchaufförer brottslingar?

Fan ,grabbar, Är det inget bra på tv snart eller....:twitcy:
 

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: Är alla långtradarchaufförer brottslingar?

Hoppsan Knarrevik, du har ju BMW! Tänkte inte på det! :oops: Men du har väl inte mörktonade rutor?

Jappe
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Är alla långtradarchaufförer brottslingar?

Men du har väl inte mörktonade rutor? Jappe

Jag får väl skaffa det nu, för att få vara anonym när BMW dras ned i smutsen.

Jag har förresten haft Audi också men den var inte så fartglad som BMW:n.
 

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: Är alla långtradarchaufförer brottslingar?

"Dras ner i smutsen"? Visa lite vackra bilder fra Norge istället för att hålla på här och tjura! :D Jag måste ägna mig åt "På spåret" nu! Titta in där, vetja!

Jappe
 

bror.axelson

HBK Medlem
Inlägg
4.381
Kommun
Järfälla
HBK-Nr
1072
Medlemskap
2024
Sv: Är alla långtradarchaufförer brottslingar?

Motorcyklisterna, inte alla men många av dom tillhör också en grupp trafikanter som anser att dom står över lagen! Inte bara när det gäller hastighet utan också när det gäller bullernivå!

Jappe

Nu har du gett yrkesbilisterna en duvning, skall du nu ge dig på motorcyklisterna???
 

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: Är alla långtradarchaufförer brottslingar?

Inte ikväll! Musten har gått ur mig! Tack för vänligheten, en annan gång, kanske! :wink: Kolla på "På spåret" nu!

Jappe
 

bror.axelson

HBK Medlem
Inlägg
4.381
Kommun
Järfälla
HBK-Nr
1072
Medlemskap
2024
Sv: Är alla långtradarchaufförer brottslingar?

Hoppsan Knarrevik, du har ju BMW! Tänkte inte på det! :oops: Men du har väl inte mörktonade rutor?

Jappe


Alla BMW har mörktonade rutor som orginal. Ett antal av dessa har också den elektroniska spärren borttagen för att man skall kunna lägga in femte växen vid 250 km................
 
B

Boxer

Guest
Sv: Är alla långtradarchaufförer brottslingar?

Då ligger man ju riktigt illa till som har en BMW-motorcykel, alla fel. Så farligt kriminell vet jag inte om jag är och ung var ju smickrande.
Bullrar gör den inte men fort går den. Har dock inte kört om någon polisbil, den har ju bra bromsar. :mcride:
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Är alla långtradarchaufförer brottslingar?

Alla BMW har mörktonade rutor som orginal. Ett antal av dessa har också den elektroniska spärren borttagen för att man skall kunna lägga in femte växen vid 250 km................

Min gamla hade spärr men den nya gör bara 220 och då får man trampa hårt. Men å andra sidan släpper den ut mindre koldioxid än 120 g/km.
 
F

F.d. 53022

Guest
Sv: Är alla långtradarchaufförer brottslingar?

Yrkeschaufförer är den enda yrkesgrupp som måste utföra sina arbetsuppgifter i samarbete med hundratusentals människor som tror att dom är dom bästa chaufförer som finns, och som dessutom tror att yrkeschaufförer i dom flesta fall är idioter och inte har en aning om att det finns trafikregler som gäller alla trafikanter.

Tänk er en läkare på sahlgrenska som skall utföra en hjärtoperation och måste ha trehundra besserwissar:yes: från städavdelningen på volvo som skall tala om hur han skall göra och vilka fel han gör, och tror att allt blir bättre om bara kirurgen lyssnade och gjorde som dom ville.

Alla som påstår att svenska lastbilar kör fortare än 90 har helt fel, det finns ett fåtal gamla bilar som saknar fartspärr men dom försvinner snart.

Jag tror att jappe älskar att starta dessa diskutioner, han trivs när han får igång oss andra och vi skall försöka, nej skit samma, det är ändå ganska kul.

Brottslingen Bosse
 
F

F.d. 24435

Guest
Sv: Är alla långtradarchaufförer brottslingar?

BMW kallades för ett antal år sedan för Bader Meinhof wagen för att man snabbt kunde komma undan polizei...
 

Bengt-Åke Linder

HBK Medlem
Inlägg
6.169
Kommun
Falköping
HBK-Nr
1424
Medlemskap
2024
Sv: Är alla långtradarchaufförer brottslingar?

Jag har inga synpunkter på BMW annat än att märket tycks attrahera unga nybörjare i den kriminella världen men det kan vara helt fel naturligtvis! Däremot, när det gäller Audi så tycker jag att dom är lite överdrivet fartglada och riskbenägna! Det kan naturligtvis bero på tillfälligheter att jag har uppfattat det så! :D

Jappe


Det stämmer vi audiägare är överdrivet fartglada och risker tar vi inte så mycket eftersom med hög fart är man inte på vägen så mycket , däremot BMW .... hmm

Vad är det för speciell skillnad på en snigel och en BMW ???

På snigeln sitter slemmet på utsidan ;) :) / audientusiasten Linder
 
F

F.d. 3077

Guest
Sv: Är alla långtradarchaufförer brottslingar?

Yrkeschaufförer är den enda yrkesgrupp som måste utföra sina arbetsuppgifter i samarbete med hundratusentals människor som tror att dom är dom bästa chaufförer som finns, och som dessutom tror att yrkeschaufförer i dom flesta fall är idioter och inte har en aning om att det finns trafikregler som gäller alla trafikanter.

Tänk er en läkare på sahlgrenska som skall utföra en hjärtoperation och måste ha trehundra besserwissar:yes: från städavdelningen på volvo som skall tala om hur han skall göra och vilka fel han gör, och tror att allt blir bättre om bara kirurgen lyssnade och gjorde som dom ville.

Alla som påstår att svenska lastbilar kör fortare än 90 har helt fel, det finns ett fåtal gamla bilar som saknar fartspärr men dom försvinner snart.

Jag tror att jappe älskar att starta dessa diskutioner, han trivs när han får igång oss andra och vi skall försöka, nej skit samma, det är ändå ganska kul.

Brottslingen Bosse
Håller med dej Bosse,en del,till en början,har varit i branchen (åkarei) i över 50 år ,den har ju förändrats skrämmande mycket.
Skulle alla transporter utföras lagligt,fart,körtider,inte minst viktmässigt,skulle vårt dagliga liv bli betydligt dyrare!!!,mat och varor.
Jag tror att myndigheter är väl medvetna om detta,därför denna slapphet.
Sedan att bara gamla bilar och utlänningar kör fortare stämmer ju inte,dagligen när man är ute och kör blir man prejad av nya lastbilar med motorer på ca.700 hrk.
Med prejad menar jag när man följer hastighetsskyltarna,det är inte bara lastbilar utan företrädelsevis en del stora personbilar (mörka)som ska visa att jag har minsann råd att bryta mot ALLA regler.
Ett annat ofog som utmärker sej bland stora bilar är att är jag i en rondell och har företräde så lossas föraren i den stora lastbilen inte se mej utan kör bara rakt in i rondellen mitt framför näsan på mej.
GOGLA gärna på Fredik Backman/personligt meddelande 7/7,mycket tänkvärt!!
Hela mitt liv bakom ratten,man behöver inte vara brottsling för det,man hinner ändå och det blev myket mycket billigare.
Mvh Bernt
icon14.gif
 

aake

FD HBK Medlem
Inlägg
4.456
Kommun
Krokom
HBK-Nr
1270
Medlemskap
2021
Sv: Är alla långtradarchaufförer brottslingar?

Det finns (eller fanns) bovaktiga långtradarchaufförer. En gång för drygt 30 år sedan gjorde jag en omkörning som jag inte borde ha gjort. Detta med min förstra bobil, en liten MB 206D, vilken under gynnsamma vindförhållanden gick piska upp i lite drygt 90 km/h. På motorväg på södra Jylland körde jag om en dansk långtradare mitt i natten. Uppenbarligen retade detta chauffören, vilken i sin tur körde om mig och med hjälp av en kollega med vilken han uppenbarligen stod i radiokontakt blockerade båda körfälten och saktade farten med mig instängd bakom. Hastigheten var nere i runt 20 km/h innan detta trakasseri upphörde.
Jag blev ordentligt ängslig. Visserligen var jag både stor och stark på den tiden, men man upplever på ett inte så rationellt sätt den som kör en väldigt stor bil vara ännu större och starkare. Ensam på vägen mitt i natten med dessa i min föreställning stora busar! Det känns bra att det numera finns mobiltelefoner!

aake
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen